Deze zonder dat Swatch gedoe en in de rij staan is een prima alternatief.
Heeft iemand de gele kofgfertjes al gespot ergens ?
Dat zijn de winkels waar je voor de deur kan gaan kamperen om een Blancpain Swatch te scoren
Begreep dat het alleen in de winkel in 020 komt. Dus voor de deur wachten in Rotterdam is niet interessant.
Kreeg ook tip/opmerking dat prijs stuk hoger ligt dan de Moonswatch.
Had ik het goed geraden dus
Ik vind het wel een briljant idee van de Swatch Group om het merk Blancpain bij een groter publiek onder de aandacht te brengen. Want de merkbekendheid van Blancpain is bij niet-horlogefreaks vrijwel nihil natuurlijk. Reken maar dat dat volgende week anders zal zijn.
Precies, volgende week wordt alles anders.
en als het een horloge met een automatisch Swatch uurwerk wordt, hoop ik dat ze er 1 onderdeeltje uit kunnen laten zodat het een Sistem Fifty Fathoms kan worden
Ik zet in op 400 euro. Denk dat dat de prijs gaat worden. 150 euro meer dan Moonswatch. Wel gerechtvaardigd als het een automatisch Sistem51 uurwerk heeft.
Nope. Vermoedelijk scheelt het geen ene moer qua productiekosten.
Niet te vergeten: al die kopers die uiteindelijk switchen naar een echte Blancpain
Switchen zie ik niet zo snel gebeuren; de beide merken/horloges zitten in een heel andere prijsklasse uiteraard. Maar door een verhoogde merkbekendheid spreken ze ook mensen aan die wel in de Blancpain-klasse horloges (kunnen) kopen, maar dat nu niet doen omdat ze het merk niet kennen.
@Bernard, denk jij dat productiekosten evenredig, of ook maar van invloed zijn, op de verkoopprijs van een horloge? Ik denk dat relevantie en (merk)beleving een veel grotere rol spelen. En een horloge met een automatisch uurwerk heeft qua beleving een hogere waarde dan een quartz uurwerk.
Eens, maar blancpain lijkt ook wel bewust te kiezen voor deze anonimiteit. Of ze hebben gewoon een hele slechte marketing afdeling. Een FF in een meer gangbaar formaat zonder limited Hodinkee gedoe zou al enorm hebben geholpen.
Maar is dat van belang voor de kopers die op de hype train springen omdat het een leuk hebbeding is? Voor die mensen zal Omega een bekender merk zijn dan Blancpain.
Ik denk dat het uurwerk(zeker als het een wegwerp product is) niet het allerbelangrijkste is.
Nee, voor dat soort kopers is het nauwelijks van belang @PLP, maar voor die kopers is de prijs überhaupt niet van belang. Die willen hoe dan ook deel uitmaken van de hype-train.
Voor mensen/horlogeliefhebbers die iets meer van een horloge weten is het misschien wel van belang, en die geven liever 450 uit aan een horloge met een automatisch uurwerk dan aan een horloge met een quartz uurwerk. Daar geen ze dan 260 voor uit, ha ha!
Als het een Sistem51 uurwerk heeft dan is 400 euro inderdaad de meest waarschijnlijke prijs.
Als de kast van metaal wordt dan denk ik dat 500 euro ook mogelijk is.
Mijn vermoeden is dat het weer Bioceramic wordt, geen metaal.
Is dat een 2023 woord voor plestik?