Blancpain x Swatch

Precies dit dus.

Ik heb vernomen dat de marketing-afdeling van Swatch door het hoogste niveau (Hayek) is gepasseerd om nu met een Blancpain - Swatch te komen.

Eigenlijk verwacht ik bij dit exemplaar niet het succes van de MoonSwatch, om de volgende redenen:

1. te duur. 250 is nog grappig, bij 400 haken - denk ik - veel mensen af;
  2. onbekend merk voor velen;
  3. Speedmaster, Submariner enz zijn iconische modellen, die al vele jaren nauwelijks gewijzigd zijn. Een update hier, kleine aanpassing daar, maar uiterst herkenbaar. Hoeveel mensen kennen nu het model Fifty Fathoms? (daar zijn trouwens ook veel meer modellen/kastvormen/wijzerplaten/wijzers van)
6 likes

Dat klinkt als biologisch verantwoord, maar het is meuk op basis van castor bonen.

2 likes

Die zullen waarschijnlijk iets met de Seamaster X Swatch bedacht hebben. Voor het uitmelken van een hype ook meer voor de hand liggend.

1 like

Voor ik op HF zat zeiden deze woorden mij ook helemaal niets.

1 like

Eigenlijk is de FF nog veel meer een icoon dan de submariner. Of in elk geval zou het een duikhorloge icoon moeten zijn wat meer bekendheid zou mogen hebben. Ook hier blijft mijn mening dus dat ze bewust voor die anonimiteit kiezen en richten op een niche publiek OF een hele slechte marketing afdeling hebben. :sunglasses:

Zit te dubben Gerard.

Van de huidige Swatch horloges met een automaat zijn er twee die in een bioceramic kast zitten: twee modelletjes van € 150 en een colab met Hodinkee van € 190.
De overige 12 modelletjes zitten in een metalen kast; prijs tussen de € 190 en € 260.

Ik gok op metaal.

1 like

Leuke Renders. De eindeloze moonswatch koe was ik wel een beetje moe. En waar het ene merk een samenwerking met ravensburger :jigsaw: aangaat, en het andere met Lego. Ben ik inmiddels wel benieuwd hoe deze Swatch er uit gaat zien! Ik las in een ander topic nog dat een moonswatch een premium horloge is. Dus daar hoeven we het ook niet meer over te hebben​:blush:

6 likes

Van “zou moeten” koop je niks.

Rolex en Omega hebben de markering veel beter op orde dan BP.

1 like

Daar was ook een prototype van gemaakt.
Wellicht 2024?

1 like

Daar heb ik toch andere ervaring mee.
Ik heb wel degelijk Scuba gedoken in de Midelandse Zee met een gewone Swatch (met lederen band). Ok, was max 5 meter, maar het horloge kon het prima hebben, de band iets minder.

Haha nog meer van die smakeloze rommel.

2 likes

1 april is nog ruim een half jaar wachten

2 likes

En zelfs bij ‘ons soort mensen’
 Ik volg de industrie toch behoorlijk maar kom echt zĂ©lden Blancpain tegen.

Daarom vraagje voor de kenners. Waarom lijkt het logo een gestileerde ‘JB’? Heeft Jean Claude Biver zijn eigen initialen in het merk geweaseld toen hij het uit de as heeft laten herrijzen? Of moet ik het gewoon zien als een zeer uitgebreide ‘B’?

Jehan Jacques Blancpain

3 likes

3 dingen:

1. Plastic “bioceramic” is veel simpeler/sneller/goedkoper te spuitgieten in matrijzen dan dat een metalen kast te maken is. De bedoeling zal zijn om shitloads van dit ding te maken en te verpatsen, dan wil je geen procedĂ© met heel veel kastbewerkingen.
  2. Er komen 5 modellen, ik gok niet erop dat er alleen een andere plaat in zal zitten.
  3. De vraag bij de 2 voorgaande dingen is: hoe waterdicht krijg je zo’n geval met een plastic kast? 50 fathoms is ca. 100m. Dat lijkt me wel haalbaar met plastic, veel meer? Weet ik niet
 Lukt min. 100m wr. niet, dan kan de keus gemaakt worden voor metalen kastjes, maar ik zou daar niet vanuit gaan.

Ik schat zo in: sistem 51 uurwerk, automaat, 100m wr. en plastic kast.

4 likes

Ik vraag me dat bij Gshock al wel eens af
 maar die krijgen het ook voor elkaar.

Maar ik begin langzaam wel enthousiast te worden, een mooie 38 mm ff Aquascaphe ĂĄla de BPxHodinkee. Mooie zwarte nato er op. Sistem51 uurwerkje. Ik ben wel voor!

2 likes

Ik zeg laat maar komen. Ik vind dit een leuke ontwikkeling in horloge wereld. :ok_hand:

4 likes

Dit denk ik ook. Ze kunnen het niet maken om een Fifty Fathoms te maken die niet waterdicht is.

1 like

Swatch scuba was toch ook gewoon 200mtr WR. Waarom zou dit dan nu een issue zijn?

Trouwens ik heb jarenlang gezwommen en gedoucht met een Swatch met 30mtr WR, nooit een probleem gehad daarmee. Sauna bezoek ook geen beslagen glaasje.
Toen dacht ik nog dat dit letterlijk 30 meter was en wie gaat er als niet duiker nu zo diep.

4 likes

Haha loserrrrrr😘

3 likes