Ik heb vernomen dat de marketing-afdeling van Swatch door het hoogste niveau (Hayek) is gepasseerd om nu met een Blancpain - Swatch te komen.
Eigenlijk verwacht ik bij dit exemplaar niet het succes van de MoonSwatch, om de volgende redenen:
te duur. 250 is nog grappig, bij 400 haken - denk ik - veel mensen af;
onbekend merk voor velen;
Speedmaster, Submariner enz zijn iconische modellen, die al vele jaren nauwelijks gewijzigd zijn. Een update hier, kleine aanpassing daar, maar uiterst herkenbaar. Hoeveel mensen kennen nu het model Fifty Fathoms? (daar zijn trouwens ook veel meer modellen/kastvormen/wijzerplaten/wijzers van)
Eigenlijk is de FF nog veel meer een icoon dan de submariner. Of in elk geval zou het een duikhorloge icoon moeten zijn wat meer bekendheid zou mogen hebben. Ook hier blijft mijn mening dus dat ze bewust voor die anonimiteit kiezen en richten op een niche publiek OF een hele slechte marketing afdeling hebben.
Van de huidige Swatch horloges met een automaat zijn er twee die in een bioceramic kast zitten: twee modelletjes van ⏠150 en een colab met Hodinkee van ⏠190.
De overige 12 modelletjes zitten in een metalen kast; prijs tussen de ⏠190 en ⏠260.
Leuke Renders. De eindeloze moonswatch koe was ik wel een beetje moe. En waar het ene merk een samenwerking met ravensburger aangaat, en het andere met Lego. Ben ik inmiddels wel benieuwd hoe deze Swatch er uit gaat zien! Ik las in een ander topic nog dat een moonswatch een premium horloge is. Dus daar hoeven we het ook niet meer over te hebbenâ:blush:
Daar heb ik toch andere ervaring mee.
Ik heb wel degelijk Scuba gedoken in de Midelandse Zee met een gewone Swatch (met lederen band). Ok, was max 5 meter, maar het horloge kon het prima hebben, de band iets minder.
Daarom vraagje voor de kenners. Waarom lijkt het logo een gestileerde âJBâ? Heeft Jean Claude Biver zijn eigen initialen in het merk geweaseld toen hij het uit de as heeft laten herrijzen? Of moet ik het gewoon zien als een zeer uitgebreide âBâ?
Er komen 5 modellen, ik gok niet erop dat er alleen een andere plaat in zal zitten.
De vraag bij de 2 voorgaande dingen is: hoe waterdicht krijg je zoân geval met een plastic kast? 50 fathoms is ca. 100m. Dat lijkt me wel haalbaar met plastic, veel meer? Weet ik niet⊠Lukt min. 100m wr. niet, dan kan de keus gemaakt worden voor metalen kastjes, maar ik zou daar niet vanuit gaan.
Ik schat zo in: sistem 51 uurwerk, automaat, 100m wr. en plastic kast.
Ik vraag me dat bij Gshock al wel eens af⊠maar die krijgen het ook voor elkaar.
Maar ik begin langzaam wel enthousiast te worden, een mooie 38 mm ff Aquascaphe ĂĄla de BPxHodinkee. Mooie zwarte nato er op. Sistem51 uurwerkje. Ik ben wel voor!
Swatch scuba was toch ook gewoon 200mtr WR. Waarom zou dit dan nu een issue zijn?
Trouwens ik heb jarenlang gezwommen en gedoucht met een Swatch met 30mtr WR, nooit een probleem gehad daarmee. Sauna bezoek ook geen beslagen glaasje.
Toen dacht ik nog dat dit letterlijk 30 meter was en wie gaat er als niet duiker nu zo diep.