Blancpain x Swatch

Zo jammer

5 likes

Want?

Omdat Swatch een horloge gaat uitbrengen met een beetje BP design? Er is ook al eerder een hommage geweest van PRS (Eddie Platts). Daar zat nota bene een origineel uurwerk in zoals in de eerste BP FF’s.

Dat er nu wel een horloge met de naam Blancpain icm een Quartz uurwerk komt
 offff er moet een automatisch uurwerk in komen. Dat kan natuurlijk ook :grinning:

1 like

Wat precies?

Zo kom je erachter waar beren hun behoefte doen :stuck_out_tongue:

1 like

De kans dat er een Sistem51 uurwerk in komt lijkt vrij groot, dus nu al concluderen dat er een “Blancpain” komt met een quartz uurwerk is denk ik wat voorbarig :wink:

3 likes

Nou, ik ga mijn drie BP’s echt niet weg doen om deze flauwekul. Het gaat sowieso meer om de duikers die mij toch nauwelijks interesseren.

De Léman-lijn blijft een anoniem snoepje voor de echte kenners en dat is prima zo voor mij. Ik draag horloges voor mezelf en niet voor de buitenwereld

5 likes

Had iemand deze al geplaatst :joy:

3 likes

Ik denk dat we deze week nog een echte BP kunnen kopen met korting. Dat is na volgende week niet meer mogelijk. #dehypeisreal. :joy:

2 likes

Hoho. Iedereen krijgt toch een hublot of Blancpain aangeboden als je naar een rolex sub vraagt bij de AD?

Sorry meneer, die hebben we niet voor u, wel kunt u een mooie hublot of Blancpain kopen. :joy:

3 likes

Je spelt moonwatch verkeerd. Dat is zonder s :sunglasses:

1 like

You Rascal! :joy: :rofl:

Briljant!!

2 likes

Ik vind de discussie heerlijk om te lezen. Iedereen zijn smaak, gevoel, ervaring. Dit is mooier dan dat, dat is beter dan zus, we betalen voor gevoel, marketing, ergens wel/niet bij willen horen, en vaak ook nog voor het “zie mij eens succesvol zijn gevoel”.

Is een Audi beter dan BMW, een Skoda een VW met ander logo. Een Opel minder omdat ze een club van Zuid hebben gesponsord? Ze voldoen allemaal in een behoefte en iedereen heeft zijn keuze.

Ik maak de keuze om weer wat aandelen Swatch company te kopen, want marketing/verkooptechnisch is dit weer een meesterzet.

Afhankelijk van de winst koop ik volgend jaar wel weer een werkje uit de gehele range:-)

Blancpain/swatch is gewoon een leuk hebbedingetje erbij. Niemand rukt m van je arm ivm “waarde” dus veilig en ik waardeer bijzonderheden. De Sistem51 is gewoon een kwalitatief meesterwerk irt de kosten. Dus hoop dat ze die erin plaatsen.

Oh en ik geniet van mijn Citizen Tsuyosa net zo veel als mijn vintage Omega uit 58, mijn IWC 8 dagen automatic draag ik net zo vaak als mijn Moonswatch en mijn Rolexen creeren altijd discussies van “zal wel Aziatisch zijn”. I love it. Niks mooiers dan iemand aanspreken als ie echt wat bijzonders om zijn pols heeft, en er met liefde over spreekt.

23 likes

Ja waarschijnlijk het Sistem51 uurwerk van Swatch

Sistem Failure Fathoms wordt het meer, wat een slecht idee is dit.

2 likes

En hoe weet je dat? Wellicht dat Marc Hayek zelf het initiatief hiertoe genomen heeft. Mogelijk vond hij het succes van de Moonswatch zo overtuigend dat hij dat ook met Blancpain wilde doen.

Blancpain en Breguet worden semi-autonoom bestuurd door Marc Hayek, een kleinzoon van de oude Hayek en niet door Nick Hayek Jr.

“He is the son of Nayla Hayek, the daughter of Nicolas Hayek, and Roland Weber, an industrialist from Aargau.”

Hmm, dat herinner ik me zo niet. Ik dacht dat het altijd Hublot en Bulgari was; Blancpain heb ik nog nooit gehoord eigenlijk. Maar misschien ligt dat aan mijn AD hoor
 :wink:

1 like

alleen in de PC Hooft verkrijgbaar

Bioceramic is niet op basis van castorbonen, maar het bevat naast twee/derde keramiek (zirconium dioxide) één/derde bio-gebaseerde plastics op basis van castorolie. Da’s nogal heel wat anders; castorbonen zijn zwaar giftig, terwijl castorolie niet giftig is.

“Bioceramic is a new mix of two-thirds ceramic and one-third bio-derived plastic; The ceramic is made of zirconium dioxide (a special ceramic originally developed for space travel and now used in industry and medical technology); the plastic is derived from three different types of biobased plastic based on castor oil.”

3 likes