Ook ergens gelezen dat je het uurwerk ongeveer 10 jaar meegaat.
Volgens mij is er dan iets mis met het uurwerk.
Zelfs ETA-achtige uurwerken halen de maximale 38/70/80-uur met een halve dag dragen achter de laptop.
Zelfs een middag ‘opgebaard’ op strand is al ruim voldoende.
Dat is (erg) netjes moet ik zeggen! Vraag is uiteraard of ie dat ook werkelijk haalt…
Alhoewel het misschien vloeken in de kerk is (volgens mij dweept de gemiddelde horlogeliefhebber met een automatisch opwindmechanisme) vind ik een handopwinder echt ideaal - Staat nooit stil en kan je rustig een paar dagen wegleggen (alleen 's ochtends even opwinden). Mede daarom is de (originele) speedmaster zo’n ontzettend fijn horloge vind ik
Zou het? Ik heb met mijn WW1 92 Bell & Ross destijds dit issue wel gehad (ondanks dat ik nieuw gekocht had) en heb het ook in mindere mate met mijn IWC Pilot. Als ik die niet handmatig een paar slagen per dag bijwind komt het wel eens voor dat hij in de loop van de (volgende) dag toch stil valt. Oud collega van me had hetzelfde met zijn Rolex (!)
Waarom niet? Het is de lengte van dat metalen draadje, lastig om fout in te schatten in mijn ervaring.
Nog geen horloge gehad die de reserve niet haalde eigenlijk.
De hele lange 120u reserves vragen soms we wat meer beweging las ik, maar meestal start je de dag niet van 0.
Geef eens een paar extra slagen bij aanvang, 30/40 i.pv. de minimale 15/20. Wellicht helpt dat.
Daar heb je gelijk in Bernard; ‘één/derde bio-gebaseerde plastics op basis van castorolie’ zijn castorbonen. Dat vergat ik even.
Het is echt moeilijk om eens een keertje toe te geven dat je geen gelijk hebt
Deze is nog gekker:
Geen geld 1750€ voor alle 5 de modellen
En ook een Rolls Royce voor €400 advertentie
(schaalmodel)
En omgekeerd ook hé .
Ik wil er wel eentje hebben. Inderdaad kak dat het alleen PC Hooft is; je moet dus elke keer op de bonnefooi heen met de hoop dat er eens eentje ligt…toevallig morgen in Amsterdam maar ben bang dat ze erg strikt zijn met de 9 september…
Nee hoor dat was ik niet.
Waren ze maar te servicen
Op die fiets… ik dacht al