Blancpain x Swatch

Bern, voor werk in Zwitserland :slight_smile:

Edit: met de verkoopmedewerkster gesproken. Zaterdag in de verkoop en dan mag je ze ook pas passen. Ze verwachten mega rijen. :sweat_smile:

2 likes

Niet per definitie correct. Blancpain is ‘gered’ door Jean-Claude Biver en Fréderique Piguet. Na het succes daarvan is het pas door Swatch overgenomen. Dus je kunt niet met zekerheid zeggen dat BP niet meer bestaan had. Wellicht had het een succesvolle independent kunnen worden want ze hadden alles in principe in huis

Neem een glaasje advocaat erbij! Je hebt die fles leeg voordat hij uitgesproken waarom hij dat niet kan

Nou ja! Ik ben hardstikke begaan met het milieu en duurzaamheid. Ik red bergen vintage horloges en heb daarnaast mijn auto’s veel langer dan gemiddeld.

Dat die dingen 12 cilinders hebben en 1:4 gebruiken is daarbij een detail.

3 likes
  1. Je zin lijkt taalkundig wat gemankeerd. Glijdt allemaal wat af daar, in de overzeese gebieden.
  2. Men sluit een zin gewoonlijk af met een punt.

Overdrijven is ook een kunst, je hebt maar één 12-cilinder…

Correct, ben ik dus zelfs nog milieubewuster.

1 like

:slightly_smiling_face:

34 likes

Ik vind het beschamend dat ze zo een movement gebruiken voor een naam als blancpain…
https://watchguy.co.uk/review-a-trip-inside-the-swatch-sistem51-eta-c10111/

Plastic case kan ik nog omheen, maar dit movement laat je toch :face_vomiting: als horloge liefhebber…

5 likes

Op dit filmpje zijn er een paar modellen goed te bekijken:

6 likes

Zeker waar maar de markt voor handopwinders en automaten lag wel helemaal plat toen die tijd. Veel merken hebben zeker veel aan swatch te danken. Daarom is de samenwerking die ze aangaan wel tof!

Dan heb je een onverwoestbare pure toolwatch om de pols.
Ervaart en ge zult ontdekken dat er niks meuk aan is. Sterker nog, we zijn te eigenwijs om te veranderen want die plastic meuk is in elk opzicht beter dan die stalen knoei.
Gaan we nooit aan toegeven maar waar is t wel.

Edel metaal buiten beschouwing gelaten want dan praten we over sieraden en niet meer over een puur horloge.

Plastic meuk , the best!

2 likes

Schei toch uit. De originele Fifty Fathoms werd merendeels door Lip voor Blancpain gemaakt en had totaal ongedecoreerde 17 jewels uurwerkjes (as 2063 A. Schild).

4 likes

RVS is inferieur aan titanium.
Plastics zijn gewoonlijk echt niet zo goed. Ten minste de problemen bij verouderen zouden mij nogal tegenhouden.

2 likes

Yup…in Hilversum. :wink:

Sorry…bij onze Jaap gekocht. :sunglasses:

1 like

Mischien is hij zo groot, omdat je een duikhorloge over je dry/wetsuit draagt. En dan is je pols omvang gelijk wat groter. Ook is een groter horloge makkelijker af te lezen, als je op 40 meter diepte aan het duiken bent.

Ben wel benieuwd wat de volgende Swatch collab gaat zijn. We hebben nu de planeten, de oceanen gehad.

Moonwatch chrono en duiker.
Volgende stap Breguet x Swatch type XX flieger? Piloten horloge gebaseerd op de continenten?

1 like

Waarom PC Hooft? Swatch store is op de Kalverstraat toch en daar werden de moonswatches verkocht

Blancpain x Swatch gaat alleen verkocht worden in Amsterdam in de Swatch store in de PC Hooftstraat.

Mooie filmpjes op YouTube geweldige foto’s op insta en uiteindelijk loop je met een te dure plastieke prul naar buiten. Marketing is een mooi vak.

3 likes