Blancpain x Swatch

True heel fraai. Maar niet als eerste of derde horloge.

1 like

Iets heel anders: ik hoop dat het Swatch Store personeel een beetje gespaard gaat worden. Bij de Moonswatch lancering zijn er bijna een paar mensen met een zware burnout de ziektewet ingevlogen. Het zijn echt toffe mensen (ik spreek over Rotterdam uit ervaring). Hopelijk blijven de scalpers en drammers dit keer weg.

9 likes

Ik zou dit best dagelijks kunnen dragen eerlijk gezegd :grinning_face_with_smiling_eyes::smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ik zou ze adviseren om eens met de Rolex boutique medewerkers een paar straten verder op te gaan praten. Die hebben vast een paar goede tips.

“Sorry meneer, we hebben geen wachtlijsten”.
“Ja, de vraag is nou eenmaal niet in balans met het aanbod”
“We weten zelf ook niet wat binnenkomt deze maand”
“Heeft u al naar [
] gekeken? “

2 likes

Dat dus.

What’s next? Een plasieken GlashĂŒtte Original fake, pardon, collab, met cheap ass quartz uurwerkje er in? De Swatch groep kan nogal wat merken kannibaliseren op deze manier.

3 likes

Ik denk dat we met de moonswatch wel gezien hebben dat the OG en het plastic alternatief prima naast elkaar kunnen leven. Ik ben wel benieuwd wat er komen gaat.

3 likes

Mag het hopen.
Swatch creëert, net als in the early days, enorm draagvlak voor analoge horloges.

7 likes

Mijn stiekeme hoop is dat ze met een 40mm “Sistem 51 Fathoms” komen die de weg vrijmaakt voor een niet limited 40mm Blancpain Fifty Fathoms. Wel een automaat natuurlijk, want “Since 1735, there has never been a quartz Blancpain watch. And there never will be” aldus Biver. De hype die ze creeĂ«ren met de Swatch collab kan er voor zorgen dat ze een afzetmarkt hebben voor hun uiteindelijke doel, meer afzet van Blancpain horloges. Dat hoop ik tenminste want een 40mm FF is toch wel mijn grail maar de limiteds die er nu zijn vallen ver boven het budget dat ik voor een horloge vrij wil maken :slight_smile:

3 likes

Als het ze lukt om er net zoveel van te verkopen als van de moonswatch hebben ze een top zet gedaan om in 1x de naam Blancpain in de markt te herzetten.

Chapeau :clap:

1 like

Was dat maar zo. Ik heb diverse klanten bezig gezien tegen het personeel, nou ja, vooral gehoord. Echt walgelijk onbeschoft volk en echt niet alleen jongeren.

2 likes

vriend van me was vandaag voor iets anders in de swatch winkel en kwam met het verhaal over dat volgende week zaterdag die blancpain uitkomt. Zou 400,- moeten gaan kosten volgens de medewerker.

4 likes

Lijken inderdaad Blancpain divers te gaan worden met de oceanen als thema :grin:

12 likes

Wat nou als ze net als Doxa, Tissot, Squale, etc een Forged Carbon case gaan gebruiken?

Dan piepen de roeptoeters ineens anders denk ik :clown_face:

3 likes

Smaken verschillen en vind 'm ook iedere keer mooier dat ik 'm zie. Maar de beste? Mwah

1 like

Ik ben benieuwd, ook naar de waterdichtheid! Gezien alle ads moet dat toch zeker 50m zijn

2 likes

Als ik dan ook een duit in het speculatie-zakje mag doen

Het lijkt me voor Swatch een gelegenheid bij uitstek om de Scuba-serie (zijn er HF leden die oud genoeg zijn om zich die nog te herinneren?) nieuw leven in te blazen.

Blancpain X Swatch in een echt duikersjasje met 200m waterdichtheid.

Nog een weekje, we zullen zien of het een mooi synergie feestje wordt of een grote plastic deceptie.

4 likes

Yep.

Mensen zijn al druk bezig :thinking:

11 likes

Leuke HFLE.

5 likes

400 euro vind ik nog wel een prima prijs mits het een automatisch uurwerk betreft. Maar dat zal waarschijnlijk wel goed komen met dat Sistem51 uurwerk op de Swatch plank.

1 like