Blancpain x Swatch

Het antwoord: wel te openen en te servicen!

4 likes

Dacht ik al. Laat de lessen maar lekker op school dan en geniet hier van de hobby.

1 like

Er is geen banden topic geopend voor Blancpain x Swatch. Had die wel verwacht.

Ik denk dat andere bandjes het horloge wel goed gaan doen. Die NATO’s die ze er op hebben gedaan zijn leuk bedacht maar wel extreem druk.

3 likes

Nee

Iemand in de buurt van P.C.? Staat er al een rij? Weet niet of ze voorraad blijven aanvullen.

2 dingen:

• Over de caseback is door andere YT’ers (dus volledig betrouwbaar :upside_down_face:) gezegd dat hij verlijmd is, en aangezien vriend Chris de caseback er niet af “popt” moet ik dat dus nog zien…
  • uitruilen van een uurwerk noem ik geen service. Hele sistem51 zit aan elkaar gesoldeerd. Dus service is meer theorie dan praktisch SWATCH GROUP - Stripping down the SISTEM51

Zo nu ga ik wat nuttigs doen. Domme hobby :sweat_smile:

8 likes

Denk het wel … 1x per maand of zo? :-). Ze hadden natuurlijk geen rekening gehouden met rijen hahahahah

1 like

@Y1984
@Eas
@Albert_Neri
en andere nieuwe eigenaren van de BxS:

1. Wat is de breedte van de bandaanzet? 21mm?

2. Zijn de springbars eenvoudig verwijderbaar (met inbusje oid) of ben je verplicht de BxS op een nato-achtige band te dragen?

Voor de rest: kekke horloges hoor en veel plezier van jullie NA’s, wat de criticasters hier er ook van vinden!

3 likes

Mijn nato van 22mm past perfect.!

Het zijn geen springbars. Het lijkt erop dat het met een imbusje vastzit. Maar of je deze verwijderbaar zijn geen idee.

20230910_122832|225x500

4 likes

Zag net filmpje op YT. Bandaanzet is 22mm.
De springbars LIJKEN een soort minuscule inbus … maar niet zeker

Of torx?

1 like

het lijkt op inbus.

De nieuwe BullxShit? :upside_down_face:

8 likes

Ben wel benieuwd over een paar weekjes als de scalpers hun ‘fortuin’ zien verdampen, en ze elkaar gaan plat concurreren. Dan is deze €450 alleen maar een voorbode.

5 likes

Ik wil er straks wel 1 ruilen voor mijn MoonSwatch :upside_down_face:

Dank voor je reactie. Stond te popelen maar het idee van fixed lugs is hetzelfde wat me van de Tudor FXD heeft weerhouden: te veel beperking in bandenkeuze en bovendien komt hij me daardoor te hoog op de pols te liggen. Benieuwd naar het eerste filmpje waarbij de bars (of hoe heten ze zonder veertje?) probleemloos worden verwijderd en teruggezet. Veel plezier van je BxS!

2 likes

Ze komen wel in een leuke soort travelcase :+1:
En de groene is best een heel leuk model

2 likes

Ik heb er een 22mm MN strap G van de watch steward op. Lost ook onmiddellijk het “probleem” van de hoogte op want er zit geen stuk band tussen het horloge en de pols bij dit soort banden.

2 likes

Wel vol te houden toch met een Sub? Zolang je nog moet doorsparen voor de enige echte BP FF :stuck_out_tongue_winking_eye::grin:

1 like