Blancpain x Swatch

Ik ga natuurlijk niet 17 k neerleggen voor een BP FF, als ik ook voor 390 euro rond kan lopen met een plastic variant. :crazy_face:

2 likes

11 euro per uur

1 like

ben benieuwd! Maakt me niet zo veel uit WAT het type schroef is, als het maar los kan.

De dikte van die kast, icm dubbele NATO is mij net iets TE gek. Ik wil er wel een gewone 22m omheen kunnen leggen.

Nee, bij Swatch mag je wel ruilen maar krijg je een tegoed bon, niet je geld terug.

2 likes

Heb op één of andere manier dit complete topic gemist.
Iemand een leuke samenvatting misschien?
De grootste pro’s en con’s dat soort dingen. 🤌

1 like
  1. het is plastic troep
  2. te duur
  3. gehypet door marketing
  4. maar we zijn toch boos dat er een rijen flipperende tieners voor de deur staan.

Dat is even een beknopte samenvatting.

22 likes

Korte samenvatting:

Sommigen vinden de BP Swatch helemaal niks.
Sommigen vinden de BP Swatch leuk.
Sommigen vinden er eigenlijk vrij weinig van.

Scheelt je 1300 posts doorakkeren :wink:

5 likes

BPS vs moonswatch? Wat is daar de mening over?

1 like

Mooi dat je hier over begint. Daar zat ik ook al aan te denken. maar naar wat ik begreep is het Sistem51 gelijmd/last of iets en daardoor niet normaal uit elkaar te halen.

en inderdaad gooi je naam als (Blancpain) met je sustainable approach wel weg.

1 like

Jazeker:

Komt een swatch…
Komt een wachtrij van uren
Komt er een flipper ( mp 450 tot 2000 euro)
Dan is er een discussie gaande over grammatica, die gaat er een beetje tussendoor.
Dan heb je ik wil hem niet vind hem lelijk en ik koop liever een echte, zelfde discussies als de moonswatch.
Beetje de samenvatting van 1360 berichtjes

5 likes

De Moonswatch is gebaseerd op één van de grootste iconen uit de horloge wereld. Dat maakt de BPS toch wat minder leuk.
Een Swatch-mariner had toffer geweest :crazy_face:

2 likes

Moonswatch:

1. is dunner;
  2. komt beter over;
  3. heeft een beter uurwerk;
  4. lijkt populairder te zijn (langere rijen, mooier ontwerp, iconischer).
4 likes

Als eerste probleem: de kastbodem is gelijmd. Dat krijg je al niet (goed) open en weer dicht.

Het tweede probleem: de enige schroef op dat Sistem 51-uurwerk is de rotorschroef. Verder is het totaal gesimplificeerde meuk: niet te reguleren, niet te repareren.
De bruggen zijn met zilversoldeer vastgezet. Losmaken? Geen idee hoe je dat zonder mechanische of thermische vervorming gaat doen. Er zijn geen onderdelen verkrijgbaar. Kortom: vuilnis.

Dan heb je nog een anker en ankerrad van plastic…

3 likes

Met andere woorden: vroeg of iets later kun je dit horloge integraal weggooien. Die 400 euro kun je wat mij betreft beter besteden aan iets leuks van Citizen, Orient o.i.d. of nog beter, even wachten totdat je een mooie/echte automaat kunt kopen

2 likes

Ja.

De Moonswatch heeft een quartz-uurwerk met als voordeel, dat die uurwerken naar de aard veel minder mechanische belasting hebben. Mijn vrouw heeft nog een oude Swatch quartz die na 25 jaar nog steeds loopt.

Dat kun je met deze Swatch automaat wel vergeten. Jaar of 6-8? Daarna is het ook plastic afval.
Oh, nee… 1/3e castorboon en 2/3 recyclebaar keramisch materiaal.

BPS Mechanisch MS Quartz
BPS 390 euro MS 260 euro
BPS 5 varianten MS 11 varianten
BPS 9 bar MS 3 bar
BPS 42 mm MS 42 mm
BPS 14.4 mm MS 13.2 mm
BPS 44 gram MS 29 gram

Dat is natuurlijk onzin, Swatch vervangt het uurwerk en dan kan je er weer 6-8 jaar tegenaan. Het zal ietsje duurder zijn dan een batterij wissel, maar een Seiko van 400 euro laar je na 6-8 jaar toch ook niet voor honderden euro’s servicen. Dan wordt het uurwerk ook geswapt, of je bent zelf handig.
De kast van de SBP is overigens niet geseald zoals de reguliere system51 modellen.

1 like

Pfff zelf mijn Bathyscaphe is er ondersteboven van…

11 likes

Hierboven heeft iemand met connecties binnen Swatch gezegd dat ze voor nu allemaal gelijmd zijn i.v.m. de waterdichtheid…Dan is openen dus niet mogelijk en wordt het dus 't volledig vervangen van het horloge.

Hoe lang blijft Swatch daarbij dit soort uurwerkjes met correcte decoratie maken en leveren (zodra de kasten te openen zijn)?

1 like

Klopt, die quartz uurwerken zijn prima. Ik heb een tijdje Scuba’s verzameld en daar was niks mis mee. Ben ze kwijt geraakt tijdens 1 van de verhuizingen. Met deze automaat zie ik het minder zitten en de markt kennelijk ook, gezien de beperkte opslagen die gevraagd worden. Ik spaar door voor the real thing om ooit eens lid te worden van de beperkte groep van Blancpain owners hier.

2 likes