Wellicht proberen ze juist daar op deze manier wat aan te doen dus.
De Moonswatch is nu wel vaak op voorraad, zeker in Rotterdam, ik denk ook omdat daar toch wat minder toeristen langs komen. Een collega vertelde dat ze 2 maanden terug in NY nog steeds iedere ochtend toeristen in rij voor de Swatch store stonden.
Gewoon om even mee te geven. Stond gisteren een blauwe op 2dehands.be voor 650 euro.
Heb bod gedaan van âŹ440, 50 extra voor de moeite vond ik fair voor beide partijen.
Maar geen reactie gekregen en advertentie ondertussen verwijderd. Dus mag aannemen dat de blauwe wel degelijk verkoopt ruim boven list.
Ik ga dus, zoals eerst gepland, een jaartje wachten tot de hype weg is.
Ik denk dat het de gekte van de lancering is, met wat FOMo wat tegenwoordig schijnt te heersen (konijnen, wat voel ik me oud ineens ). Ik heb het gevoel dat je geen jaar hoeft te wachten, eigenlijk
Dit. Het is juist een creatieve reclamen voor blancpain. Tuurlijk hebben ze met de moonswatch veel knaken binnen geharkt, maar de echte winst zat hem in de toename in verkoop van de echte speedmaster.
Dit proberen ze nu opnieuw. Niet de swatch sales, maar de totale winst voor de swatch groep is waar het om draait.
Nu ik er zo over nadenk, best bizar dat we bereid zijn om te betalen voor reclamen. Want ja, dat is toch het onderliggende motief van deze swatch edities.
Bizar, maar tegelijkertijd geniaal bedacht.
Ik betwijfel dit. Blancpain heeft een vrij beperkte en nogal artisanale productie. (Ik heb de manufacture bezocht.) Die kunnen niet ineens 4 x zoveel maken.
Dan onderschat je de winstmarge van de Moonswatch denk ik. En die berichten van een 40% toename in de verkoop van de echte Speedmaster neem ik echt met een grote korrel zout.
Zeker niet, maar wat wachtlijsten en sterke vraag zouden ze wel willen denk ik dan zo.
Hoeft toch ook niet? Het zou mij in iedergeval niets verbazen als blancpain volgend jaar een nieuw model lanceert.
Zou goed kunnen. Zal zeker niet laag zijn.
Hoezo trek je die berichten in twijfel? Ik zou het een logisch gevolg vinden.
Meanwhile in San Francisco USA :
"I waited in line at SF yesterday and it felt like at least 75% of those also in line were flippers.
The Atlantic Blue was the first sell out. The guy who got the last one literally walked outside the store and started taking offers from people in line. The store employees had to tell him to leave. Another guy waited at the front door and offered $1000 for anyone who had just bought the Atlantic Blue. Within a few min he found someone willing to sell theirs."
Ik vind het marketing-technisch een enorme stunt van Swatch. Zo gefocust op de âgrapâ om via een goedkope plastic watch een sjieke naam om je pols te hangen. Geweldig!!
Met de MoonSwatch heeft dit voor beide merken goed uitgepakt, en nu proberen bij een ander merk uit de groep.
Vanuit datzelfde perspectief ondenkbaar dat ze een tweede model van eenzelfde merk pakken (de Seamaster bijvoorbeeld). Dus een ander merk. BP is een gouden greep, want best met een exclusieve naam en reputatie. En het exclusieve van BL nogmaals onderstreept door ook het aantel Swatchwinkels in te krimpen die dit model âmogenâ verkopen. De marketing-hype in het kwadraat, en we trappen er (bijna) allemaal in.
Ik was destijds erg geĂŻnteresseerd in de Moonswatch, maar ben er overheen. Ik vind deze Scuba50 Fathoms op dit moment (!) ook echt wel top, ook vanwege het (ok, dubieuze) automatische uurwerk. Mogelijk ebt ook dit âmoet ik hebbenâ gevoel weg⊠de tijd zal het leren.
Ik heb een tijd geleden de beslissing genomen tot EEN horloge terug te gaan, en ik moet zeggen ⊠tot nu toe meer dan happy met deze beslissing, want ik heb naar geen enkel tweede horloge nog omgekeken.
Ook voor deze fun-watches heb ik maar beperkt geduld merk ik ⊠hoe leuk ik ze ook vind.
Swatch doet gewoon een Rolexje (marketing hype, beperkte beschikbaarheid, geselecteerde winkels, etc) , maar dan met plastic budget horloges. Ik vind het geniaal.
Ik niet, eigenlijk. De mensen die een moonswatch willen hebben zijn in de meeste gevallen niet de mensen die ook een moonwatch daardoor gaan kopen. De mensen die niet de moonswatch willen, maar wel dat ding zien, zullen niet in grote getalen gaan denken âgoh, grappig ding, ooit wel eens van gehoord inderdaad, laat ik daar eens 7/8k op stuk slaanâ. Of denk ik nu te simpel?
Wat mij is ingefluisterd is, dat de marketeers van Swatch dat dus anders wilden aanpakken, met een Seamaster. Het is een Hayek geweest die anders heeft beslist.
Misschien lachen de marketeers straks dus het hardst, en komt de Seamaster (als)nog. Ze kunnen alleen moeilijk wederom een oceanen thema gaan gebruiken denk ikâŠ
Anyway, het zal vast niet hierbij blijven
Ik ben geen marketeer, maar dan had Hayek inderdaad gelijk âŠ
Ben wel nieuwsgierig naar het volgende slachtoffer? Een Breguet x Swatch, met plastic Tourbillon?
Wel zeeën ipv oceanen. Past ook wat beter.
Ja of zwemplassen. Het kan allemaal.
Vanuit het verkoop oogpunt is het geniaal, maar het belichaamt tevens wat er mis is/was met de markt. Het heeft ook vrij weinig met liefhebbers van horloges te maken. De meeste mensen willen het enkel omdat het zogenaamd schaars en exclusief is. Wat vervolgens weer volk aantrekt dat eraan probeert te verdienen.
Ik zocht een Moonswatch Moon, na 2x een Swatch shop kansloos te hebben bezocht maar gewoon 1 van marktplaats gehaald, die gasten doen er ook moeite voor en dan heb ik die paar tientjes extra er wel voor over.
Als ik nog 2x of 3x langs zou moeten gaan was ik meer kwijt.