Blancpain x Swatch

Als ze die sexy big date module van GO gebruiken : shut up and take my money $$$

Klopt als een zwerende vinger.

1 like

En dat werkt schtitterend bij Rolex. De ‘liefhebbers’ genieten eigenlijk meer van het verdien potentieel dan van het horloge zelf. Eigenlijk niet onlogisch want bijzonder zijn ze echt niet (uitzondering de Sky-Dweller).

3 likes

Klopt, al speelt bij Rolex de herkenbaarheid/reputatie van het merk bij het grote publiek ook nog mee.

Die reputatie is niet veranderd tov eind 2017 toen de schaarste en dus exclusiviteit losbarstte.
Ik heb mijn Day-Date in 2013 gekocht met 25% korting. Om maar te zeggen

3 likes

Blancpain is in elk geval duidelijk bezig met meer naamsbekendheid creëren.

Bij binnenkomst ZĂŒrich meerdere grote advertenties:

8 likes

ZĂŒrich heeft ook een mooie boutique aan het plein met de beurs. Fijne manager ook btw., sympathieke vent met verstand van zaken (volledig gecertificeerd BP horlogemaker die bij BP in de productie aan complicaties heeft geklust).

1 like

Je weet toch wel dat er een wegwerp uurwerk in zit?

Idem hier
 als ik de Moonswatch destijds online had kunnen bestellen dan had ik ze allemaal besteld. Nu heb ik er niet 1, en is de hype bij mij over.

Als ik nu toevallig langs een store kom (gaat niet gebeuren, te ver weg), dan kijk ik wel even of ze een BP hebben. Maar niet in de rij staan en helemaal geen opslag betalen. Dus waarschijnlijk weer een hype die aan mij voorbij gaat :slightly_smiling_face:

En achteraf; helemaal geen spijt. Ik zie wel graag de foto’s van anderen verschijnen en ik ga volop mee genieten op afstand :wink: succes allemaal.

3 likes

Je begrijpt toch dat jouw en mijn lichaam ook wegwerp is he. Is het kapot dan of opstoken of de grond in. Maw maak u niet druk. :+1:

2 likes

Dit is nog even een komma, als de caseback te openen is (als) en het uurwerk zonder service na pak m beet 5 tot 8 jaar op is
 vind ik het wel acceptabel eigenlijk :raising_hand_man:

Even een nieuwe Sistem51 erin lepelen en we kunnen weer kibbelen over bioceramic / plastic :grinning:

1 like

Ja, en op zich ben ik het met je eens dat ik liever een “normaal” repareerbaar uurwerk had gezien. Aan de andere kant, weet ik niet of het ooit een probleem zou zijn, met de hoeveelheid dat ik dat ding zou dragen.

Kan ook allebei, ook met mensen. Zei dat laatst over iemand met het grapje “we wilden zeker weten dat ze dood was”. Viel wat moeilijk bij betreffend persoon :grimacing: :joy:

Toch lijkt die groene me wel wat :thinking:

Ben je wel de decoratie kwijt als ze niet genoeg service uurwerken maken.

Denk dat iedereen op dit forum [quote=“PeterLC, post:1590, topic:471152”]
Timmerfrans
[/quote]

:sweat_smile: leuk gevonden

2 likes

Ik maak me zeker niet druk over. Druk maken over horloges of andermans smaak, is een beetje zonde van de tijd. Ik zie alleen de fascinatie niet om met een goedkoop ogende plastic homage van een ikoon te gaan lopen.
Wel interessant om te lezen dat er mensen zijn die er meer dan €400 voor over hebben.

1 like

Daar heb je wel een punt, alles valt of staat met de gameplan van Swatch

2 likes

Ik denk dat deco alleen op rotor zit. Die zal wel uitwisselbaar zijn vermoed ik.

1 like

nope. daarop zit alleen de slak.
daarbij is de rotor inderdaad wel hetgeen wat overgezet kan worden (“1 schroef”)

1 like

Boeiend. Zoveel horloges zijn repareerbaar en zijn toch scrap.

Dit is gewoon leuk voor zolang t duurt.

2 likes

Kijk - als je dit horloge koopt en gaat dragen, ben je er na een half jaar wel grotendeels klaar mee. Daarna zul je hem nog een paar keer per jaar om de pols doen. Tegen de tijd dat het horloge strikt genomen aan een servicebeurt toe is zijn we 10 jaar verder. Tegen die tijd zal ons hele bestaan ondersteboven zijn geworpen door Timmerfrans en co. en is een analoog horloge van 10 jaar terug, betaald in een munteenheid die we dan al jaren niet meer zullen hebben (geen Euro maar Globe) , the least of our worries. :man_shrugging:

9 likes

:sweat_smile:Leuk vonden. Maar stel een dergelijk dystopische wereld wordt werkelijkheid, wil je dan niet juist een repareerbaar mechanisch horloge?

Ow, even vergeten dat dit natuurlijk van niemand op hf het enige horloge zal zijn of zal worden.

Dan blijft het leuk. Net als de koosnaam timmerfrans