Blancpain x Swatch

Er is ook nog de BlankPan.

46 likes

Door wie? Wie gaat er nu nog een uurwerkmakersopleiding doen, als je beste horlogemakers-salaris in loondienst ruim driekwart modaal gaat zijn? Maar we dwalen af. :innocent:

2 likes

Wat moet je hier nu tegen zeggen? Mooie ā€˜klok’ is uit den boze hier op HF! :joy:

1 like

Exact deze ervaring heb ik met mijn Moonswatch, snel op uitgekeken al verkoop ik 'm niet. Na ƩƩn dag dragen wil je weer een gewoon horloge om je pols.

3 likes

Ik zit met interesse en plezier deze topic te lezen. Maar ik heb een vraag over het uurwerk. System 51 bestaat inmiddels toch al tien jaar? Dan is inmiddels toch wel bekend of het kwalitatief een goed uurwerk is?

1 like

Lijkt mij wel, ik vrees alleen dat er hier op HF weinig leden zijn met 10 jaar system 51 ervaring…

1 like

Bij dagelijks gebruik verliest het uurwerk zijn power reserve en accuraatheid na 2-3jaar zo blijkt.

1 like

Als het 27 maart was geweest had ik gedacht dat 't een grap was :wink:

Tsja het grote publiek zegt Blancpain denk ik niet veel, heeft wel een erge been there. done that vibe ook na de Swatch / Omega collab.

Ik zou zeggen: nee das niks.

Maar goed wie weet liggen ze al weer in de rij. :upside_down_face:

Ezels zoals ikzelf. Zit in het derde jaar.

Maare… ik snap je punt. De keuze voor de opleiding is even rationeel als het verzamelen :rofl:

12 likes

Heb je een betrouwbare bron?

1 like

Ik draag alle drie de Moonswatches die ik heb naast m’n high end horloges. Dus er zijn gelukkig ook mensen die het leuk blijven vinden.

4 likes

Ik ken twee leden die er al 5 jaar een hebben en er geen klachten over hebben. For what it’s worth.

1 like

Was dat een glazen kastje met zo’n grijper erin toevallig?

Leuk toch, dat je doet wat je leuk vindt? Beter dan je 50 jaar lang vervelen op een suf kantoor.

3 likes

Zo dan, dat is niet best.

1 like

Zeker niet, zo’n niet onderbouwde stelling.

Natuurlijk is het een marketingstunt, maar het zijn leuke horloges. Vooral die groene vind ik leuk. Ik ga hem niet kopen, want 100 euro vind ik genoeg voor een Swatch. Van mij had deze een quartz mogen zijn.
De Moonswatch heb ik als fiffer gedragen, eventjes. Het was de Jupiterversie, en die vond ik er bleekjes uitzien. Ook slecht afleesbaar.
Ik ben benieuwd hoe deze eruit ziet in het echt. Wie weet, stelt iemand hem beschikbaar als fiffer!

1 like

Dat is echt onzin. In Amsterdam wil je tegenwoordig geen stalen horloge meer dragen (of het nou Omega, Rolex of Blancpain is) omdat je dan beroofd wordt. Ik draag mijn Moonswatch nu altijd met uitgaan en het voelt toch anders dan wanneer je een gewone swatch draagt. Ik ga als de hype wat gedaald is ook een BP Swatch kopen en weet zeker dat ik die tijdens uitgaan en op vakantie met veel plezier zal dragen.

3 likes

Waar zou hij in de rij gestaan hebben… :smile:

13 likes

Over onzin gesproken. Helaas kan ik het niet met data onderbouwen, alleen zou ik het van jouw kant ook graag met onderbouwing zien; het aantal duurdere horloges, voornamelijk Rolex, in Amsterdam is enorm hoog. Wanneer je dat af gaat zetten tegenover het aantal berovingen zul je merken dat de kans op beroving erg klein is.

7 likes