Blancpain x Swatch

Ik denk dat je de productiekosten van de Moonswatch en Swatchpain zwaar overschat, ik denk dat het 100 euro max is, dus de winst is zeker 75% van de verkoopprijs.

Productiekosten zullen zeker lager liggen dan dat.
Er zijn echter nog heel wat andere kosten verbonden aan zo’n ding voordat het bij jou om de pils zit natuurlijk. Maar marges zullen ongetwijfeld aantrekkelijk zijn.

2 likes

Amen! Perfect stap horloge

1 like

denk dat de marketingkosten hoger zijn dan de productie kosten …

7 likes

Zou zo maar kunnen, alhoewel er zoveel aandacht voor is in de online horlogeforums, dat er ook veel gratis reclame valt in te incasseren door Swatch.

Absoluut - vette bijvangst zogezegd :slight_smile:

In principe in iedere Tissot ook, die worden bij ieder mankement vervangen door Tissot ipv gerepareerd

1 like

Nog een leuk alternatief in staal :wink:

Miyako - HELM Watches

2 likes

Voor het gros van de BxS geinteresseerden zal dit geen alternatief zijn. De grap van de BxS is denk ik toch dat het een officiele hommage is waar Blancpain op staat. Deze Helm is een willekeurige ripoff die op papier betere specs heeft maar tegelijkertijd de aantrekkingskracht mist door het ontbreken van een echte link met Blancpain.

2 likes

Dan ben je bij Swatch toch wel eerder aan de beurt. Volgens mij sta je bij Helm minimaal een jaar op de wachtlijst voor je iets kan kopen

Gast :joy::joy::joy:

8 likes

Jij woont zeker niet zelf in Amsterdam?
Als je niet als een gek op instagram loopt te showen waar je zit en wat je draagt is de kans heel klein.
Alleen omdat er een boel BNN’ers zo graag moeten showen wat ze dragen en waar ze zitten ja dan word je soms bestolen.

3 likes

Ze zullen ongetwijfeld geweldig zijn, maar ik heb nog nooit een Tissot gehad, en dat zal zo blijven, maar eerlijk gezegd zou ik eerder voor een Tissot kiezen dan voor zo’n plastic homage van Swatch. Leuk voor een joch van een jaar of 12, maar niet meer voor mij.

Nogmaals: is slechts een persoonlijke mening.

:joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy:

Hoe vaak kom je in Amsterdam? Ik heel vaak, maar er is geen hond die naar m’n Pepsi omkijkt, of is dat misschien geen populair model?

13 likes

Goede uitleg! Ken aardig wat mensen die mooie klokjes dragen en die in Amsterdam wonen/ vaak bezoeken en geen van allen bestolen zijn etc. Maar dit zijn geen personen die ontzettend te koop lopen met wat ze dragen. René vd Gijp werd bijv bij zijn woonplaats ook slachtoffer van overvallers die het op zijn Rolex gemunt hadden. Na wat hij heeft moeten leren vindt René het ook totaal niet slim van al die (ex) voetballers etc die maar op TV blijven showen wat ze bezitten.

4 likes

Als je een horloge onder je mouw draagt is er verdraaid weinig risico…

Ga je met een dikke Rolex over je kleren heen showen, tsja… dan heb je risico verkeerde types aan te trekken.

1 like

Klokjes draag je niet, die sjouw je.

3 likes

kijk uit nu weten ze nog waar je staat op het Damrak.

1 like

Mooi dat deze discussie ontspoort. Ik woon inderdaad zelf in Amsterdam en ik voel me niet veilig om door het centrum of Oud West te lopen met korte mouwen en een Rolex om. En ik ben inderdaad helaas weleens achtervolgd s avonds en kon toen net op tijd een kroeg binnengaan. Of deze twee heren me alleen de tijd wilden vragen zullen we nooit weten.

Ik vind jullie vet stoer dat jullie dat wel durven en ik vind het al helemaal stoer als je naar de hoofdstad rijdt en dan een fotootje maakt van je Pepsi met het Rokin (?) op de achtergrond.

Haha, mijn punt is dat een wat goedkoper horloge voor sommige gelegenheden fijn kan zijn.

9 likes

tja, moet ik hier nou van zeggen … slimme (ex) voetballers?

:rofl: :rofl:

1 like