Blancpain x Swatch

ja, dat filmpje heb ik ook gezien. Maar hij laat het niet zien. Met een slijpschijf het achterdeksel verwijderen is een ding :smile:, maar het horloge weer klaar voor gebruik dicht maken een ander ding. Die hele exercitie zou ik wel op beeld willen zien …

1 like

Snap ik en een goede :rofl:. Die ingezoomde afbeelding liet me voor een paar seconden twijfelen :rofl:. Met die wijzers en nogal ruwe fletse look had het zo maar kunnen kloppen.

gezamenlijk project met IWC

Zó smakeloos is Swatch nou ook weer niet

3 likes

Staat goed dat bandje. Ik zag die ergens anders ook langskomen. Is dat een Zuludiver of iets anders?

1 like

Swatch zegt op de site dat het uurwerk maar één schroefje heeft (op de rotor, zo te zien)
Dat betekent dat alle bruggen en kloven geperst zitten en dat het uurwerk daardoor alleen op een destructieve manier gedemonteerd kan worden.
Dan hoeft de case dus ook niet open te kunnen, want onderhoud is niet mogelijk…

De bruggen zijn gesoldeerd op de plekken waarbij reguliere uurwerken schroeven zitten. Ze hadden kunnen opten voor schroeven, maarja. Dan nemen de productie kosten aardig toe. Nog erger dan persen dus :sweat_smile:.

Regulatie enkel in 1 positie (wijzerplaat naar beneden) als ik de filmpjes moet geloven. Keylessworks is tevens niet demontabel.

Het kan natuurlijk dat hier een andere versie inzit, maar dat lijkt me niet.

Zou er graag een willen slopen om het te laten zien, maar daar heb ik geen 400 euro voor over :sweat_smile:

Dan hadden ze wel bij defect het uurwerk kunnen wisselen. Nu helaas niet. Alhoewel ik ervan uitga dat niet velen dit zullen doen. Deze swatches zullen bij de meeste een aantal dagen in het jaar draagtijd krijgen. Na jaren zal de gangreserve ruk zijn maar daar merk je dan weinig van. Eveneens de nauwkeurigheid zal niet opgemerkt worden.

Wanneer die het uiteindelijk niet meer doet, zullen er nog weinig zijn die weten waar het ding ligt. Laat staan dat mensen dan de moeite nemen om hem op te sturen voor een uurwerk wissel. Het kleine percentage dat binnen garantie stuk gaat wordt gewoon verwisseld voor een gloednieuw exemplaar. Financieel gezien de beste zet. Milieutechnisch niet echt maarja… ik ben het normaal gaan vinden in de huidige wegwerp economie. Circulair is het toverwoord, maar zie het nog zelden terug.

1 like

Die conclusie is volgens mij iets TE kort door de bocht. Dat het uurwerk niet gedemonteerd kan worden betekent nog niet dat je niet het gehele uurwerk zou kunnen vervangen. Dus deksel open, nieuw Sistem51 uurwerk erin, deksel dicht. Dat zou een prima oplossing zijn. Je bent dan wel die BxS versieringen kwijt (je zou de rotor kunnen overzetten), maar goed … dan zou je weer een werkend horloge hebben.

3 likes

Hoe zou je die case überhaupt zonder schade open kunnen maken? Die uitsparingen zijn immers enkel voor de sier en tevens is de caseback er niet ingeschroefd. Enige wat ik kan bedenken is met een zuignap, maar of het daarmee lukt? Er zal immers toch wel wat kracht voor nodig zijn. Misschien is het mogelijk in de fabriek, maar om dit zelf te doen acht ik eigenlijk onmogelijk.

1 like

Voor een Amsterdammer herken je de stad wel slecht zeg. Ik kom er bijna nooit (kan de keren dat ik er geweest ben op twee handen tellen), kom uit het zuidelijkste puntje van het land en zelfs ik weet dat dit de Damrak is, net nadat je het centraal station uitloopt, aan de andere kant ligt als het goed is de McDonalds. Het is een internationaal bekend beeld met beschermd aanzicht.

Als ik zo onbekend was in Maastricht als jij lijkt in Amsterdam, zou ik inderdaad niet met een duur horloge gaan lopen. Die geef ik je.

Voordat je het weet loop je een minder prettig deel van de stad in en je hebt prijs.

Dat is dan wel weer helemaal waar. Leuk voor zorgeloos plezier. Ik draag dan mijn Casio van ~20 euro👍

2 likes

De meeste mensen die zeggen dat ze in Amsterdam wonen, wonen er soms pas 1 maand.

3 likes

Dat is dan wel weer een prestatie om trots op te zijn in de huidige woningmarkt :sweat_smile:

3 likes

toch wel grappig dat het woordje Grand een boel wegpoetst voor Seiko he

2 likes

Ik vat hem niet🧐.
Ik moet de eerste GS x Lorus nog zien. Maar mocht dit ooit zo zijn, kun je op zijn minst voor onder de 100 euro een metalen kast met een te onderhouden uurwerk verwachten :rofl:

Of ze wonen in Diemen of Weesp :joy:

1 like

MN strap van watch steward

1 like

“Amsterdam” is een ruim begrip tegenwoordig:

1 like

Mijn vrouw vond het oprecht een leuk horloge voor onze jongens, gebaseerd op de plaatjes. Nadat ze de prijs hoorde, werd dat gauw anders.

1 like

Dit gebied omvat de hele kuststrook van Zandvoort tot IJmuiden

:face_with_monocle::rofl:

Heftig. Maar om touristen uit de stad naar de rest van het land te trekken snap ik dit wel. Slim bedacht.

1 like

Amsterdam Lake District al bezocht?

3 likes

Haha. Nog even en de Utrechtse Heuvelrug wordt Amsterdam hills. Ben je godsamme nergens meer veilig met je Pepsi :sob:

5 likes