Toen die werd gestolen en op zoek ging naar een nieuw horloge en later nieuwE horlogES dacht ik eerder aan blauwe wijzerplaten dan weer zwarte. Zwart is zo ‘standaard’…
Ik draag nooit zwarte kleding, vooral juist blauw eigenlijk, dus al snel ging ik op zoek naar een datejust met een blauwe wijzerplaat. Maar nadat ik 'm binnen had was er niet echt een klik.
Daarna op zoek gegeaan naar een moderner horloge met een blauwe sunburst wijzerplaat. Dat werd de Zodiac Seawolf, maar daar kan ik op de één of andere manier ook geen klik mee krijgen.
Ik probeer af te wisselen maar neig altijd naar blauw. Wel donker blauw en jouw foto’s zijn best licht dus misschien moet je een donkere een keer proberen. De gs staat je wel goed
Ook ik ben van alle markten thuis. Heb groen, zwart wit, blauw, rood, grijs, zilver- en goudkleurig in de doos aanwezig. Mijn voorkeur gaat toch wel uit naar de blauwe varianten.
Nee. Ik heb ook een grote voorkeur voor zwarte platen,
maar snap niet dat mensen zich dingen opleggen rondom de kleur van de plaat. Koop gewoon wat je zelf mooi vindt. Zijn dat 20 zwarte duikers koop die dan aub.
Ik vind de sunburst bij de Oris Aquis wel echt erg mooi. Sowieso het hele horloge. Maar deze past niet overal bij. Vandaar dat ik ook een horloge met zwarte wijzerplaat heb. Het variëren met een ander horloge en andere wijzerplaat is juist veel fijner.
Zwart past bij alles, dus daarmee zit je snel goed. Als je er een neemt waar alle soorten banden en kleuren bij staat dan kan je daar weer mee variëren.
Ik heb dat precies hetzelfde. Ik koop dan een blauw horloge (velen zijn de revue gepasseerd) maar vind het dan toch net niet. Met uitzondering van mijn Oris Artix Date… Die blijft boeien op een of andere manier.
Ik probeer het ook steeds, zelfde redenering - veel blauwe kledij. Het valt op dat de blauwe platen nooit lang in de collectie blijven. Zwart, wit of grijze sunburst geniet ook meestal de voorkeur.