Blauwe keuzes

Het begint weer te kriebelen… ik wil wat veranderen in de collectie. Ik zit zelfs al te kijken om wat te gaan verkopen om budget vrij te maken :see_no_evil:

Ik ben er al wel uit dat het een donkerblauw horloge moet gaan worden. De keuze die ik moet gaan maken is de oude vertrouwde Tudor BB58 terugkopen of ga ik voor iets nieuws, namelijk de Longines Legend Diver in 39mm… beide uiteraard in het blauw.

Plaatjes voor de sfeer:

Een archieffotootje van mijn BB58

En een foto van Fratello van de LLD

Welke zouden jullie kiezen en waarom? …of hebben jullie misschien een totaal andere suggestie?

• Tudor Black Bay 58
  • Longines Legend Diver
  • Vergeet de Tudor en Longines, ga voor…
0 stemmers
6 likes

Geen idee, maar alle horloges die ik ooit heb teruggekocht zijn daarna bij mij ook nooit heel lang gebleven.

Wel allebei serieus leuke horloges trouwens, daar niet van. :+1:

6 likes

absoluut de LLD :heart_eyes:

1 like

Het blauw van de 58 is :ok_hand: maar…

Dat heb ik ook.

3 likes

https://chrono24.app/omega/omega-de-ville-tresor-master-co-axial-chronometer-orbis-43213402103001--id40256317.htm?SETLANG=nl_BE&SETCURR=EUR

20 likes

@pasd @flowert daar hebben jullie een punt :thinking: Nou had ik de BB58 niet weg gedaan omdat die me begon te vervelen, maar om mijn grail te kunnen bekostigen :sweat_smile:
In mijn achterhoofd had ik altijd het idee dat ik deze wel een keertje zou terug kopen.
Maar in de tussentijd is de LLD ook in het vizier gekomen en die vind ik ook heel erg tof! En een compressor duiker heb ik nog niet gehad, dus dat is dan ook wel weer leuk.

4 likes

Ben persoonlijk nooit zo weg van een bor bracelet, maar het horloge is wel tof.

1 like

Ik zeg een Panerai pam00933

1 like

Longines, toch duidelijk een ander soort duiker dan de nogal standaard Tudor, die is toch wel wat meer “boring” dan de Longines.

4 likes

Hoe geweldig en goed geprijsd ik de BB58 ook vind, persoonlijk laat hij me vrij koud. De Longines op je foto’s is supermooi en gaaf, maar goed over smaak valt natuurlijk niet te twisten.

2 likes

Ga voor de Casio ‘NASA’ mrw met rotating timing bezel, de rest is peperdure opsmuk.

Nee hoor, serieus, de BB58. De LD heb ik altijd een raar ding gevonden. Te dressy voor een diver. En die 91 en 13 word je gek van na verloop van tijd.

6 likes

Ik normaal ook niet, maar toen ik de LLD pastte, vond ik het wel erg gaaf staan. Het past bij dit horloge ook wel in zijn algehele design vind ik. Maarrrr… uiteraard heb ik ook al de Nato hiervan gepast. Normaal vind ik Nato’s niet heel erg lekker zitten, maar deze was prima. En dan heb ik ook gelijk nog wat andere bandjes bedacht voor dit horloge :joy:

Heel tof, maar die zit zelf na een beetje oprekken van het budget wel ver er buiten :sweat_smile:

Check! of zal ik dan gewoon verder gaan met mijn CasiOak. Die is onverwoestbaar! :grin:

5 likes

Van deze 2 de Longines, omdat ik de tudor te veel zie😬

Beetje anders; Oris met het nieuwe uurwerk en 41,5 mm…

9 likes

En bij de legend diver die ik ooit had, had je geen kliks op de interne bezel, en uiteindelijk lijnde hij altijd wel ergens niet precies uit. Niks voor iemand met een beetje OCD.

2 likes

Zo OCD vind ik dat niet. Als men ergens streepjes of andere markeringen op aanbrengt mag je verwachten dat de uitlijning goed is. Al helemaal in deze prijsklasse.

2 likes

Easy

De BB58 navy blue natuurlijk

10 likes

Ik vind de tekst op 6 storend. Dan zie ik liever de oude smiley.

Heb op de Tudor gestemd maar de Legend divers zijn toch ook erg gaaf.

Alternatief Omega Aqua Terra met blauw wijzerplaat :star_struck:

3 likes

Heeft geen diver bezel, vind ik toch wel een ander type horloge.

1 like

Maar het kan wel :smiley:

1 like