Bliksemreview: NA Watchgecko teruggestuurd

Eerder kondigde ik hier en hier aan dat dit Watchgecko horloge onderweg was. Ik keek er enorm naar uit. Helaas zat er een foutje in de matte finish op de kroon en viel hij verder ook net wat tegen. Om die redenen heb ik hem teruggestuurd en niet geruild voor een nieuwe. Het ligt dus niet per se aan Watchgecko, dit is dan ook geen negatieve review over hun.

Ik zocht een military achtig horloge, eventueel een flieger. Na een Seiko 5 SNK805 en een CWC G10 te hebben gehad, op beide uitgekeken, vond ik geen goed alternatief in mijn prijsklasse. Enkele weken voor de release zag ik deze Geckota en hij bleef in mijn gedachten. Twee twijfelpunten waren prijs/kwaliteit van Geckota en dat ik eerder een Seagull 1963 heb gehad, praktisch hetzelfde horloge (wijzerplaat en wijzers zijn anders) en die vond ik te ‘kwetsbaar’. Wel heerlijk hoe mechanisch de klik is als je de pushers indrukt en het zicht op het uurwerk.

Binnengekomen: een fout in de matte finish van de gesigneerde kroon. Het matte deel was in een halve maan vorm bij het sandblasten waarschijnlijk niet goed gegaan, het was donkerder van kleur en zag er iets grover uit. Optisch met het blote oog duidelijk zichtbaar, maar toch lastig te fotograferen.

Toen ik mailde voor een oplossing, merkte ik dat deels mijn blije gevoel van een NA daardoor minder was… maar eigenlijk ook dat ik hem überhaupt wat vond tegenvallen. Hij is PRECIES zoals op de foto’s op de site. En dat lijkt goed, maar is het niet. Er gebeurde gewoon niets in het echt. Het zag eruit alsof alles getekend was. Geen gevoel, geen emotie, geen onverwachte mooie hoek of iets in het licht. Mooi, maar… niks.

Overigens was het zicht op het uurwerk mooier dan bij de eerdere Seagull 1963 die ik had: een groter glaasje en van saffierglas met blauwe AR.

Dus helaas: dan maar terug. Verzendkosten voor de terugweg krijg je niet vergoed en is op eigen risico, dat betekent verzekerd naar UK €18. Liever dat dan €350 voor iets waar ik niet blij mee ben. Maar gelukkig met Paypal betaald, en die heeft ze service dat zij je verzendkosten voor het retourneren aan je vergoeden als de webwinkel dat niet doet. Echt geweldig van Paypal. Formulier ingevuld, geld teruggekregen, nog voor dat het horloge in UK is aangekomen!

5 likes

Jammer dat het niet bevalt. Ziet er best aardig uit.

Hier ben ik wel benieuwd naar. Vanuit Paypals eigen zak, of alsnog ingehouden bij de verkoper?

1 like

Uit Paypals eigen zak. Mag je maximaal 12x per jaar doen (wat ik nog veel vind) en max €30 per keer. Ook moet je deze service activeren voor je het kunt gebruiken, maar verder geen adders onder het gras. Ik heb het wel eens eerder gedaan. Zie hier:

1 like