NA: Smiths PRS-29, de ultieme military remake

En ik merk dat ik er zelf ook nog ff over na moet denken @Fate_Amenable_To_Change het is idd een leuk vijfje :joy:

6 likes

Heel mooi horloge. Timefactors heeft echt wel een behoorlijk aantal bijzonder fraaie horloges geproduceerd de laatste jaren :+1:

2 likes

:joy::joy::joy:
Dat vijfje is ook wel leuk hoor, toen ik hem weer zag dacht ik ook nog even waarom zou ik hem wegdoen?
O ja, omdat ik hem niet draag en er beter een ander een plezier mee kan doen, het ergste vind ik het gelijkzetten. Daarom was die Smiths ook zo lekker, handwinder zonder datum. Die Smiths kun je pakken, opwinden even gelijk zetten en klaar.

2 likes

Echt een mooie ruige military. Heel gaaf!
Mooie horloges heeft Timefactors :slight_smile:

2 likes

Wat een mooie en uitgebreide review met prachtige foto’s erbij!

2 likes

Haha klopt, zo zie je maar: door het maken van een topic of men tips had in de richting van wat ik zocht en Fate die dit noemde, een pb aan DaWatcher en zo geschiede. Er zitten toch echt wel eens goede adviezen en concrete tips tussen hier op HF :+1:

Ja geweldig toch? Volgens mij nog nooit in het echt gezien en puur het gegeven dat iemand die zorg en aandacht eraan geeft en de moeite doet, kan ik enorm waarderen.

Zeker, ook wel eens in mijn handen gehad. Op plaatjes vind ik hem het goed doen, maar toen ik hem eens in Amerika in mijn handen had, viel het me tegen.

Dankjewel

Ook aan iedereen met soortgelijke complimenten: hartelijk dank!

Ja zeker goed afleesbaar, heb nu even die Seiko 5 om en dan is het vergeleken met die Smiths even ‘zoeken’ naar de tijd haha. Veel afleesbaarder dan de Smiths wordt het volgens mij niet en ik heb eerder onderschat hoe fijn dat eigenlijk is.

De Geckota heb ik geretourneerd! Zie

Ik ook, daarom extra tevreden met deze.
Het is een Smiths trouwens, maar van Prescista heb je idd ook goede alternatieven!

Nogmaals dank! :+1::+1:

:star_struck::pray:

Dankjewel Twan! :grin:

Tuurlijk. Zet jij een crowdfunding actie op, dan blijf ik NA’tjes schrijven hahaha.
Ach er zullen er inderdaad vast nog genoeg volgen.

Ja ik denk dat dat wel een goede term is.

Die is inderdaad wel gaaf en maakt het nog meer ‘echt’. Maar op de een of andere manier krijg ik van de foto’s niet echt een goede / duidelijke indruk en daarbij vind ik €45 voor zo’n strap wat veel (niet goed wetende of het het waard is). Goede tip, misschien kom ik er nog eens op terug.

Afhankelijk van de kleur, ik zag andere wel in 20 en 22 mm staan daar.

Ik merk dat ik tegenwoordig bij iets nieuws zoveel mogelijk naar horloges zonder datum kijk. Ik pak elke dag een ander horloge, en dan is het doordraaien na 12’en en dan de datum goedzetten toch wel een lange handeling vergeleken met alleen de tijd zetten. Al heb ik me ook een paar keer betrapt dat ik voor de datum op mijn pols keek en die daar niet te vinden was. First world problems.

Ik heb overwogen om er voor de fun de sh*t uit te modden (sorry, weet niet waar de agressie vandaan komt) maar hij is toch wel erg leuk zoals die is. Ik beperk me tot:

• Vlak saffier met clear AR (uiteraard heb ik ook domed overwogen zodat je het verschil duidelijker ziet, maar de meer glossy uitstraling wil ik hier eigenlijk niet bij)
  • Secondenwijzer die beter matcht met de uur- en minutenwijzer (de rode tip valt vaak weg tegen de zwarte achtergrond en de ronde bol lume achterop ziet er wat gek uit imho)
  • Mogelijk een Roman numeral dagschijf. Ik weet nog niet zeker of dat wat is, maargoed 1x draaien en hij staat weer op Engels. Eerder heb ik wel Kanji / Japans gehad, maar dat vind ik hier wat minder bij passen (en soms toch twijfel welke dag er ookalweer op je horloge staat dan)

Dagschijf rechtsonder:
s-l500-3

Alleen de secondenwijzer hiervan:

Maar dat volgt later allemaal wel :zipper_mouth_face:

9 likes

Hahaah, gave mod lijkt me dat, het maakt hem wel af, ik ben heel benieuwd.

En wat betreft de geopperde Hamilton ben ik het met je eens, ik heb hem gehad en beviel me totaal niet. Dat lijkt leuk maar wat een spiegel is dat en oogt veel saaier dan de Smiths aan de pols. Dat terwijl de Smiths nog cleaner is. Ook zijn de lugs te lang. En de lume is om te huilen.

Die Smths heeft mij qua lume ook enorm verrast maar dat zul je nu zelf ook wel gemerkt hebben. En de specs vind je verder nergens voor dat geld, glaasje, uurwerk en antimagnetisme en 10atm wr. Dat mist die Hamilton ook nog en dat stoorde mij, 5 atm…

Die Smiths verslaat de Hamilton op alle vlakken en ik snap ook werkelijk niet waarom deze outnumbererd is tov de Hamilton onder liefhebbers. Er is een prijsverschil maar je krijgt zoveel meer voor dat kleine verschil.

4 likes

De maat 36mm tov 38mm deed mij voor de Hamilton kiezen. Alleen dat.

2 likes

Ik kan dat beamen. Ik was degene die 'm voor @Da_Watcher besteld had. Eén Dinsdag was ik te laat, maar de volgende had ik beet en toen kwam het gewoon stipt op de mat terecht. De goede man heeft blijkbaar veel te doen, en ik vind deze “eerst komt eerst maalt” filosofie wel aardig. Daar worden je verwachtingen in ieder geval op het juiste niveau gezet.

In ongemodificeerde toestand zeker, jongeman. :wink:

En ook advies topics die ergens op slaan. De hoeveelheid “Ik zit naar x te kijken maar hebben jullie advies” topics waar de TS X gewoon koopt na 400 antwoorden met tips is gigantisch.

Mirostime NATO, 12,50 voor “das bessere NATO” is een mooi bedrag. A utilitarian watch deserves a utilitarian approach to straps. :wink:

Fair enough. Die zijn subtiel, die mods. Ik zie de foto’s wel tegemoet.

Zeg niet dat ik 'm nooit promoot, die PRS. :slight_smile:

3 likes

True :joy:

Is daar iets speciaals dat je bedoelt? Lijken me ‘gewone’ nato’s toch?

Ja toch :slight_smile: wat vind jij als liefhebber van ongemodificeerde toestand van de stock secondenwijzer (vs die ik erop ga zetten)?

1 like

Ja Smiths natuurlijk! :+1:

Foutje van mijn kant.

Ik moet zeggen dat de Serica WWW ook wel lonkt.

Ziet er uit als de Cyma uit de dirty dozen.

Ik denk dat je Smiths mede dankzij de prijs de betere optie is met zijn antimagnetische capaciteiten saffier en military heritage. Maar ik ben wel een sucker voor screw down crowns.

2 likes

Ik heb van diverse merken NATO’s gehad, maar ik zweer bij de NATO XT van ome Miros. Sehr gut.

Hoort bij de smoel van het horloge. Maar een witte punt zou prima zijn. De wijzer die je gekozen hebt is wel tof, het moet gezegd. :+1:

3 likes

Nice. Zit de laatste tijd in dezelfde “hoek” te zoeken, alleen dan in de 40-42 range.
Gave aanwinst :ok_hand: en mooie pics zoals altijd :v:

1 like

Mooi geschreven en gaaf horloge(s); gefeliciteerd!

1 like

Mooi verhaal
Mooie Smiths
Mooie Mod

Top gedaan :+1:

1 like

Er verschijnen de laatste tijd steeds meer video’s op YouTube mbt Smiths.

Veel gaat over de Everest, maar ook de PRS krijgt aandacht…

3 likes

Tja. Ik wil mezelf geen trendsetter noemen, maar… :stuck_out_tongue:

1 like

Je bent het wel

NA:

9 likes

Zo die is best wel erg tof! Eigenlijk klopt alles wel en terecht bestempeld als de ultieme military remake!

2 likes

Cool!! Nieuw besteld? Schijnt nogal beperkt en omslachtig te zijn?

1 like