Ja, maar het staat iedereen vrij om geen zaken met ze te doen toch?
Mwah, Dat klopt wel. Maar er wordt toch een valse schijn van betrouwbaarheid gecreëerd.
Het gekke is dat, voor zover ik weet, er toch 3 forumleden expert zijn (of zijn geweest) bij Catawiki.
Er wordt bij Catawiki duidelijk met twee maten gemeten, er zijn een paar hele grote aanbieders waarbij de getaxeerde waarde veel hoger wordt weergegeven als bij andere minder groot aanbieders.
Zo staan er horloges op van deze partijen waarbij de taxatie waarde volgens de "expert " hoger is als de list prijs, een ander mooi voorbeeld is Meyers waarbij de consument ook bewust voor de gek wordt gehouden.
Ik heb dat hele catawiki de rug toegekeerd.
Die club is compleet aan het doorslaan.
Vragen je constant de vraagprijs (die toch heel marktconform is) te verlagen om vervolgens bij de advertentie een “expert” er een waarde aan zien plakken die hoger is dan het bedrag waarvoor je hem in eerste instantie aan ging bieden.
Als je dan via mail (wat overigens daaagen duurt) vraagt om uitleg krijg je het dreigement dat ze je account gaan beëindigen als je vaker dit soort vragen blijft stellen.
De “experts” halen ze volgens mij bij de lokale aldi uit de opslag want hebben vaak totaal géén idee wat er aangeboden wordt.
Ik doe er niets meer mee.
Dan heb ik het nog niet eens over hetgeen ze bij iedere transactie aan commissie “in hun zak laten glijden”.
Nee, nooit meer catawiki.
.
plus, als er iets fout gaat bij afleveren of het zoekraken van een item…catawiki zijn vingers er totaal vanaf trekt en niets doet om maar te helpen het item terug te vinden. je geld ben je, en blijf je dan wel gewoon kwijt.
precies…
Klopt er word vluchtig gescand en kavels moeten snel goedgekeurd worden om op te nemen in de veiling. Zelf gebruik ik ondanks dit gegeven ook Catawiki omdat ik marktplaats al maanden niet meer gebruik vanwege nare ervaringen. Bij catawiki heb ik een beter gevoel… ook al heb ik hier ook al veel nare dingen van gehoord. Ik stoorde mij op marktplaats weer aan catawiki advertenties… zie omschrijving… voorkeur blijft zien wat je koopt bij de AD
Ik heb helaas ook een slechte ervaring met Catawiki, paar jaar geleden inmiddels. betrof een ‘mint en ongedragen’ TagHeuer Carrera. Binnengekomen bleek het een demo te zijn die een flinke tijd dienst had gedaan als displayhorloge in een grote AD in Turkije. Klopte niks van, geen origineel garantiekaartje, stof aan de binnenkant van het glas, datum stond scheef. Nog even langs een nederlandse AD geweest ‘Tja het is een TagHeuer dus de afwerking is niet altijd perfect, het is natuurlijk geen Rolex’ en sat voor een horloge van 3k…
Het was wel een echte gelukkig maar totaal niet correct beschreven. Wel terug kunnen sturen gelukkig maar wel na flinke bedreigingen van de obscure Turkse verkoper. Nooit meer Catawiki, nooit meer TagHeuer en nooit meer Turkse verkopers voor mij. Zeer wijze les…
Mijn ervaringen met catawiki is wisselend maar die keren dat het misging (horloge stuk bij aankomst) is het netjes afgewikkeld. Het ‘systeem’ werkt dus wel al moest ik er veel achteraan bellen.
Maar de Horlogemeesters waar TS het over heeft is een ander verhaal. Ook daar heb ik een hele slechte ervaring mee. Ik kocht een Omega 3511.50 van ze en die was ook gewoon niet in de haak. Bandlengte niet conform omschrijving (waardoor hij eenvoudigweg niet paste), glas was niet origineel en de band sprong bij de minste spanning open (clasp was gewoon vervormd). Allemaal zaken die genoemd hadden moeten zijn…
Ze reageerden erg laconiek en ik mocht hem ‘natuurlijk retourneren’. Op de bovengenoemde punten gingen ze gewoon niet in. In combinatie met een niet-kritisch Catawiki een hele fijne combinatie zo’n club…niet dus
Nee!!!
Sure… Gaat uw gang als je er zo zeker van bent
Die zijn echt al een heel poosje van t padje daar hoor.
Gewoon geen zaken mee doen.
Mijn vraag is: is dit niet al minstens een paar jaar zo? Tegenwoordig neem ik niet eens meer de moeite om veilingen te volgen, omdat de prijzen incl veilingskosten vaak hoger uitkomen dan de prijs nieuw bij de ad. Dit icm dat sommige kavels terugkerende gasten zijn, doet me vermoeden dat iemand van de verkopende partij de boel aan het opbieden is…
Wie?
Welke lefgozer doet een bod van € 1.000.000,- zoals op marktplaats wel gebruikelijk is?
Laat me raden; je durfde vroeger het dak niet op en de sloot niet in
Nee, he is now sleeping with the fishes…
Schatting door de “expert” : tussen de € 400 - € 450.
Deze is in Nederland bij de normale AD te koop nieuw voor € 350.
markplaats > ebay > catawiki. In die volgorde voor mij
Haha en dat staat in de “premium horlogeveiling”. Er zijn weinig minder premium seiko’s, het is een instap quartz chrono.