Blunder? Omega Speedmaster Triple Date Mk. 40 op Catawiki

“instap” is het misschien niet. De wijzerplaat is echt heel erg mooi: dan weer blauw en een andere lichtinval weer groenachtig. Voorts is het een solar.

1 like

Mét gevouwen endlinks :wink: Dat is een teken van een instapper bij Seiko.

Daniel nee! Foei! :joy: :scream:

Alsof elke TagHeuer slecht is afgewerkt en elke Turkse verkoper bedriegt/bedreigd…

:upside_down_face:

Zo gaat het in ieder geval één keer goed…

6 likes

Dat heb ik niet gezegd, je moet mijn woorden niet uit zijn verband trekken. Echter zit er wel een kern van waarheid in, ik ben redelijk zwart wit dus als ik een les heb geleerd dan blijft het ook redelijk lang hangen…
:face_with_raised_eyebrow:

Het zijn allemaal meningen hè, iedereen mag een mening hebben toch? Ben zo blij dat we in Nederland wonen en niet in een of ander Flappie Flappie land met een dictator die zijn volk voorliegt en aan zelfverheerlijking doet.

3 likes

uhhh… google eens op “Rutte”… @The_Don

Onze dictator ome Rutte!

Je mag alles zeggen, behalve…
Dat is Nederland tegenwoordig, schijn vrijheid.

1 like

De enige expert bij aankoop van horloges, voornamelijk vintage horloges, dien je zelf te zijn.
Ook bij gerenommeerde winkels worden serviceonderdelen, relumes, verkeerde jaartal banden etc rustig verzwegen want het horloge bestaat nog steeds uit originele onderdelen.
Dit is dus niet alleen bij Catawiki het geval.

Zelfs als je een expert bent kan je in de zeik genomen worden. Neem bijvoorbeeld de Constellation Pie Pan. Om bij sommige exemplaren te kunnen zien dat er iets niet klopt moet je van zéér goede huize komen.

1 like

Ben ik toch benieuwd waarom de lijsttrekker van de grootste partij bij onze democratische verkiezingen, die een regering vormt met partijen met een parlementaire meerderheid en gecontroleerd wordt door een volksvertegenwoordiging, een dictator is.

2 likes

Wel grappig dat je uit alle 3 de reacties op de duidelijk overdreven sarcastische reactie reageert :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ja, als je dat niet komt, ben je ook duidelijk geen expert :smiley:

Dat lijkt me wat kort door de bocht. Sommigen van die horloges bevatten een uurwerk dat wel het juiste kaliber is, maar qua nummering bijvoorbeeld niet bij de kast past. Dan zeg ik dan moet je van goede huize komen om daarachter te komen. Je kunt niet alle verantwoordelijkheid op de koper afschuiven. Als een verkoper, handelaar of veilinghuis willens en wetens informatie achterhoudt, dan is het niet 100% de verantwoordelijkheid van de koper om maar te zien dat er dingen niet kloppen.

Dat ben ik geheel met je eens, zo bedoelde ik het ook absoluut niet.

Ik bedoel meer van, je kan handelaren/winkels niet blind vertrouwen daarom moet je zelf goed weten wat je koopt. Anders zou je weleens een miskoop kunnen doen.

1 like

Daar ben ik het dan weer volledig mee eens. Zitten we tóch op dezelfde golflengte! :smile: :+1:

1 like

Het maakt niet uit welke site je gebruikt, het is allemaal een jungle en je moet zelf je onderzoek doen, dus veel op fora rondkijken en vragen stellen.
Dit is een prima forum: www.horlogeforum.nl :wink:

Of een nieuw c.q. modern horloge kopen met doos en papieren.

Nee dat is veel te makkelijk :smile:

1 like