Boeven

Volgens mij is een mes gevaarlijker dan een pistool…

vintagecollector Schreef:

Volgens mij is een mes gevaarlijker dan een
pistool…

Dacht het toch echt niet:

Nee hoor, met een mes moet je toch altijd in de buurt zijn, een pistool is op een meter of 5 wat effectiever. De meeste mensen kunnen niet met een mes omgaan, daarnaast is het gemakkelijke af te weren en te ontfutselen.

Het is wel zo dat een mes ernstigere wonden maakt dan een pistool (allemaal afhankelijk van wie het gebruikt en waar je geraakt wordt).

Na een paar lessen leer je al afweertechnieken tegen een mes. Zodra je met een pistool geconfronteerd wordt gaf onze leraar al aan dat het dan beter is de dief maar zijn zin te geven. Je leven is wat kostbaarder dan je portemonnaie en een mooi horloge. In je kist kun je er toch maar 1 omdoen en de kans is groot dat die aan de pols van de begrafenisondernemer komt te hangen :wink:
Dan is hij alsnog gestolen.

dmc Schreef:

vintagecollector Schreef:

Volgens mij is een mes gevaarlijker dan een
pistool…

Dacht het toch echt niet:

http://www.youtube.com/watch?v=KBtv6KXtB-0

Zie dat de link niet werkt. Jammer. Was wel een grappige (en volgens mij wel bekende) scene uit de film ‘Raiders of the lost arc’ met Harrison Ford, waarin hij geconfronteerd wordt met een indrukwekkende, zwaardzwaaiende arabier. Onze held zucht echter even, trekt z’n pistool en schiet de ‘beste’ man dood. Einde indrukwekkende oefening.

Ik zou tijdens het stappen dan ook niet mijn duurdere horloges dragen. Daar heb ik mijn Seiko’s & Citizen wel voor. Niet dat ik die kwijt wil… maar goed, je veiligheid gaat voor.

Ik hou het wel bij mijn alu honkbalknuppel van 60 cm.(kun je op de trap ook nog lekkere klappen mee geven.
of mijn 3cell maglite. alles naast mijn bed. Plus nog mijn killer dog…
Hahaha maar ze blaft wel.

Beetje mixed gedachten hierbij, nav een gesprek met een medeforumlid die helaas twee berovingen heeft meegemaakt merkte ik dat ik te makkelijk was …ik liet iedereen maar gewoon langskomen. Nu gaat de verkoop hoofdzakelijk via de post en haal ik als het qua afstand te behappen is, een gekocht horloge liever op.
Gelukkig hebben we camera’s hangen en een stungun voor het grijpen…dan kan ik me nog ergens mee verdedigen. Dragen van mijn wat duurdere merken daar hou ik soms rekening mee, eigenlijk is het te gek dat je zo paranoia moet zijn…maarja, wel een vrouw en kind …dus.

schmeink Schreef:

Krav maga, ik zal eens googlen
Moet toch weer gaan sporten :smiley:

Ik ben zo bang dat je dan met krav maga start, daarna denk je ik ga liever kickboxen een week later denkt je ik ga worstelen om vervolgens weer aan krav maga te beginnen omdat je dat mist, weet ook niet waarom ik dit denk heb jij een idee hahaha :slight_smile:

Met Krav Maga pak je alle diciplines van de vechtsport maar dan enkel en alleen gefocust op zelfverdediging en “overleven”. Het is wel sportief bezig zijn, maar het is zeker geen sport.

De eerste trap die je leert is bij je “tegenstander” in het kruis (vergeet dus nooit je toq met trainen. Vervolgens wordt je geleerd je tegenstander in 5 trappen/klappen uit te schakelen om jezelf (en vrouw, kinderen, div) uit de voeten te maken.

Lekker een potje onderling Krav Maga doen op competitieniveau is dus niet te doen, na 3-4 wedstrijden is iedereen uitgeschakeld.

Hier meer info:

Hier een wat filmpjes.
http://www.youtube.com/results?search_query=krav+maga+demonstrations&oq=krav+ma&aq=3&aqi=g10&aql=&gs_sm=e&gs_upl=2295l3454l0l8501l7l6l0l2l2l0l259l783l0.2.2l4l0

floris Schreef:

schmeink Schreef:

Krav maga, ik zal eens googlen
Moet toch weer gaan sporten :smiley:

Ik ben zo bang dat je dan met krav maga start,
daarna denk je ik ga liever kickboxen een week
later denkt je ik ga worstelen om vervolgens weer
aan krav maga te beginnen omdat je dat mist, weet
ook niet waarom ik dit denk heb jij een idee
hahaha :slight_smile:

(:smiley:

jantje.vlaam Schreef:

Met Krav Maga pak je alle diciplines van de
vechtsport maar dan enkel en alleen gefocust op
zelfverdediging en “overleven”. Het is wel
sportief bezig zijn, maar het is zeker geen sport.

De eerste trap die je leert is bij je
"tegenstander" in het kruis (vergeet dus nooit je
toq met trainen. Vervolgens wordt je geleerd je
tegenstander in 5 trappen/klappen uit te schakelen
om jezelf (en vrouw, kinderen, div) uit de voeten
te maken.

Lekker een potje onderling Krav Maga doen op
competitieniveau is dus niet te doen, na 3-4
wedstrijden is iedereen uitgeschakeld.

Hier meer info:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Krav_maga

Hier een wat filmpjes.
http://www.youtube.com/results?search_query=krav+m
aga+demonstrations&oq=krav+ma&aq=3&aqi=g10&aql=&gs
_sm=e&gs_upl=2295l3454l0l8501l7l6l0l2l2l0l259l783l
0.2.2l4l0

Leuke filmpjes, maar dit is wat ik bedoel met mijn eerdere post. Het zijn vooringestudeerde bewegingen voor wat betreft aanval, verdediging als tegenaanval en geloof mij daar blijft verdomd weinig van over zodra je je in een echte gevechtssituatie begeeft. Naar het mes toegaan i.p.v. de instinctieve reactie om juist afstand te nemen, vergt jarenlange trainig, want je moet jezelf nieuw instinctief gedrag gaan aanleren. En zolang dat niet het geval is, kun je maar 1 ding doen en dat is zorgen dat je je conditie op peil hebt, zodat je het wegrennen langer volhoudt dan je tegenstander (wat overigens sneller te leren is dan jezelf aan te leren naar het wapen toe te gaan i.p.v. je ervan af te bewegen). Pistool afpakken met een snelle handbeweging? Dan moet je dus:

1. niet verstijfd zijn van de schrik (en die kans is vrij groot);
  2. sneller zijn dan de schrikreactie van de schutter (en die kans is vrij klein).
    Pistool voor of op je hoofd? Mooi je horloge afgeven. Pas als je het idee hebt met een psychopaat te maken te hebben i.p.v. een overvaller kun je heldhaftige dingen gaan doen.
    Natuurlijk vergroot je je verdedigingskansen met het beoefenen van een gevechtssport en het maakt dat je je zekerder voelt en dus ook zekerder overkomt (wat ook al een boel scheelt), maar het vergt echt jarenlange training wil je het geleerde ook daadwerkelijk effectief in een echt gevecht in kunnen zetten. Mijn ervaring is echter ook dat sommige mensen dat na jarenlange training nog niet kunnen.

Een paraplu is ook effectief als hij maar een punt heeft. Stokken en paraplu’s zijn (ook) om te steken en zeker niet om te slaan…

marnix.moed Schreef:

floris Schreef:

Daarnaast wil ik nog toevoegen dat je spullen
bij
de bank ook niet super veilig zijn, laats bij
Peter R de Vries een wapenhandelende medewerker
die ook een kraak wilde zetten op zijn eigen
filiaal !

Ik hou dat niet zo bij, maar ik vermoed dat het om
de geldkluis gaat van de bank en niet om de
"kluisjes" cq safeloketten van huurders.
Toegegeven, de sloten op de safeloketten zijn niet
moeilijk te vernielen. Maar een paar stapeltjes
biljetten achterover drukken levert meestal meer
op dan de content van een safeloket. Ik bedoel, de
meesten hebben hun koopaktes, diploma’s,
testament, andere waardepapieren, en sentimentele
spullen erin liggen. Grootmoeders ketting ofzo.

Dit ging dus wel om de safeloketten, volgens de medewerker lag er weldegelijk genoeg in om een paar ton te verzamelen in een paar uur.

Ik hou er inderdaad dus wel rekening mee (Albert Cuyp Amsterdam). Had een aantal jaren zomers mijn Sub gd/st om de pols een T-shirt dragend met korte mouwen, toen ik merkte dat ik door 2 kerels werd gevolgt, ieder aan een verschillende kant van een kraam lopend en als ik omkeek deden ze opeens alsof ze geinteresseerd waren in de handel van die betreffende kraam.

Jaja achterlijke Gerritje, dus ik liep rustig door en keek vervolgens weer plostseling om, waarbij ze het gedrag herhaalden van spullen in de kraam bekijken. Toen ben ik met mijn rug tegen de muur gaan staan en heb mijn mes gepakt en uitgeklapt en ze beiden aangekeken met een blik van: Je mag het proberen maar je komt absoluut ‘kleerscheuren’ vanaf, want ik voor jullie niet op de loop. Ze keken elkaar nog even aan en zijn vervolgens snel weg gelopen.

Ik ben niet bang uitgevallen en fysieke in zeer goede conditie, maar ik baal er wel van dat je dus op je hoede moet zijn als je een herkenbare kostbare klok draagt. En ik heb helemaal geen zin om op mijn omgeving te gaan letten in het openbaar.

Er is tevens een ‘shifting’ in mijn mening en houding gekomen met het dragen van (kostbare) horloges en dat ik vind dat ik nogal een statement maak door een kostbare klok zo open en bloot te tonen. Geeft in mijn beleving toch wel een signaal af, van kijk mij nou eens goede smaak, succes ect uitstralen en dat beleef ik niet als positief, dus dat is voor mij de hoofdreden om doorgaans de klok onder de mouwen te dragen, het dragen doe ik toch voor mezelf en niet voor anderen.

En als ik ergens ben en ik zie een klok half verscholen onder de mouw van een ander herken die meestal toch wel en hebben we doorgaans een geanimeerd gesprek over de gezamelijke passie.

En wat verkoop vanuit betreft, eigenlijk gaan alle verkopen via een forum al dan niet een horlogeforum en heb je de koper al uitgepeild. Als het al eens een keertje via Marktplaats gaat, zorg ik wel dat ik niet een hele rits kostbare klokken tegelijkertijd aan bied, want dan val je veel te veel op. En ze komen bij niet verder dan de keuken, in mijn huiskamer wil ze niet hebben. uiteraard geld dit niet voor (bekende) forumleden.:wink:

Genesis

Laat ik het dan zo zeggen, een pistool wordt vaker gebruikt om mee te slaan dan dat ze er echt mee schieten en na een keer afgaan is er tijd. Een mes wordt wel degelijk gebruikt door de nare types waar hij voor bedoeld is en blijft het doen. Op de korte afstand is een mes gevaarlijker en meestal bij een overval is de afstand redelijk klein. Vraag anders nog maar eens na bij je instructeur. Maar goed het gaat al behoorlijk off topic en ik laat het hierbij en laat een ieder ook zijn eigen mening en overtuiging en hoop dat we het verschil nooit hoeven te testen om achteraf te weten komen wie “gelijk” heeft gehad.

Veiligheid is een gevoel (hoewel er zeker voorbeelden genoemd zijn van nare voorvallen). Als je enkel de Telegraaf leest, Hart van Nederland kijkt en naar Geert Wilders luistert dan zitten we aan de rand van een burgeroorlog. Wat ik betoog is dat je zeker moet oppassen maar je niet bang moet laten maken en van het leven en alle bijkomende zaken moet genieten. Is dat een mooi horloge die toevallig ook nog eens kostbaar is dan moet je die kopen en dragen als je dat kunt betalen en er het geld voor over hebt. Pas je op sommige momenten aan aan de omstandigheden maar wordt niet paranoia. Geniet van de mooie dingen van het leven!

Helemaal mee eens, zowiezo pakt de gemiddelde straatrover liever een tasje van een looprek van een 80 jarig vrouwtje.

Kan de mening van genesis en neptukker…(what’s in a name…:wink: ) helemaal onderschrijven, niet bang worden maar wel voorzichtig

Nou nou nou, een burgeroorlog??? In Nederland valt t reuze mee hoor. Tuurlijk
Zijn er de lastige ‘bontkraagjes’ etc. maar ik krijg iig niet gevoel van een burgerloorlog als ik de door jouw genoemde media en personen volg.
Wilders neem ik zo en zo niet serieus want dat is gewoon een angstzaaier. Die probeert gewoon stemmen te winnen met zijn onzin.

@mezinya

Uiteraard heb ik wat overdreven maar als je genoemde media/politiek als leidraad neemt dan staat nederland er slechter voor dan ooit en wordt het alleen maar erger. Tegenwoordig is er steeds meer aandacht voor de negatieve kanten in de samenleving maar wel genomen hebben we het beter dan ooit. Vroeger (opa spreekt) hoorde je nooit over een straatroof in Jubbekutstradiel maar nu weten we daar wel van en denken we dat het steeds onveiliger wordt maar of dat de waarheid is?