Daar heb je wel gelijk in. De media maakt de mensen bang, en zelfs ik kan me uit mijn jeugd nog herrineren dat iedereen positiever gestemd was. Maar het is aan ons om de ‘rotte appels’ in de maatschappij aan te pakken. En de grenzen moeten nu gewoon dicht punt.
meziya Schreef:
Daar heb je wel gelijk in. De media maakt de
mensen bang, en zelfs ik kan me uit mijn jeugd nog
herrineren dat iedereen positiever gestemd was.
Maar het is aan ons om de ‘rotte appels’ in de
maatschappij aan te pakken. En de grenzen moeten
nu gewoon dicht punt.
er zitten zoveel rotte appels in de maatschappij, die haal je er nooit meer tussenuit helaas. kijk naar opsporing verzocht 99% van de zaken betreft buitenlanders, en ze kunnen lekker hun gang gaan hier, de straffen slaan nergens op, gewoon een lachertje hier in nederland. zodra ze weer op straat staan gaan ze gewoon weer verder, heel het zootje veel harder aanpakken, nederlands paspoort innemen en enkele reis land van herkomst, als ze daar aan iemand anders zn spullen zitten worden de handen eraf gehakt ( moesten ze hier ook invoeren)
ze zetten helaas de verkeerde mensen het land uit, denk aan mauro enz.
maar mocht ik ooit in een situatie terechtkomen dat ze me willen beroven of wat dan ook, dan hoop ik voor hun dat de aandacht geen seconde verslapt, anders zijn ze van mij, en wat ik dan doe…dat laat ik open.
99 procent vind ik wat overdreven, maar zoals ik eerder al aangaf zijn de ‘bontkraagjes’, roemen, bulgaren, antillianen vaak diegene die bezig zijn. Sinds die Oost-Europeanen hier vrij kunnen werken, wonen etc. wordt het alleen maar erger.
Terug naar eigen land kan jammer genoeg niet want dat accepteren ze daar niet.
En velen zijn hier geboren dus dat wordt nog moeilijker.
Een figuur als Wilders maakt t alleen maar erger want hij maakt de haat tussen bevolkingsgroepen groter. We moeten niet vergeten dat we allemaal mensen zijn en dus moeten kijken naar menselijke oplossingen. En harde aanpak, voor jezelf opkomen, grenzen dicht etc. horen daar ook bij. Echter moet altijd het extreme worden voorkomen.
Ik denk dat ik maar als arme sloeber verkleed naar de uitreiking van de limited moet komen, gezien mijn vrij tengere en oude verschijning. Ook die Noord Rotterdam buurt lijkt mij minder gezond 's avonds. Of trap ik nu tegen het zere been van Henrik?
taaiewillem Schreef:
Ik denk dat ik maar als arme sloeber verkleed naar
de uitreiking van de limited moet komen, gezien
mijn vrij tengere en oude verschijning. Ook die
Noord Rotterdam buurt lijkt mij minder gezond 's
avonds. Of trap ik nu tegen het zere been van
Henrik?
Zuid is erger hoor.
Henrik behoord tot de ‘elite’ en woont op stand in Barendrecht volgens mij!
Genesis
Kan veel punten uit jullie posts herkennen.
Wat vinden jullie van de gebruikte technieken om diefstal te voorkomen/ontmoedigen/etc.? Zo las ik dat er bij een juwelier een test aan de gang is om op sieraden een soort tracker te plaatsen, zodat de dieven gevolgd kunnen worden.
Wordt dit een lachertje, waarbij ze een geprepareerde tas gaan gebruiken of iets anders voor verzinnen, of gaan ze die juwelier toch maar vermijden?
Heeft geen zin Marnix, er is heel goedkoop aan apperatuur te komen die volgen van spullen onmogelijk maakt, vroeger was dat spul te duur voor kleine criminelen(tenminste daar ga ik van uit aangezien je dat in spyshops kon kopen en ik daar ook wel eens gekeken hebt wat voor rommel ze daar verkochten) maar nu kunnen ze vanuit china voor een paar tientjes een apperaatje kopen die bijvoorbeeld een gsm tracker die nu in dure auto’s worden gebouw onschadelijk maakt, sterker nog je hebt ze die in de sigaretten aansteker passen, dus ze stappen in jou auto, en jou eigen accu schakeld dan die tracker uit! enige wat je kan doen is spullen niet in huis hebben, of spullen verdelen dus als je meerdere mooie horloges hebt, ze elders onderbrengen bij familie oid moch je dan slachtoffer worden van een inbraak, dan ben je niet alles in 1 keer kwijt, of je verkoopt alles en koop 1 horloge die je goed verzekerd!
Ik bedoel trouwens een gps tracker
Gewoon je huis op een goede manier beveiligen.
Als je normaal op straat loopt zit niemand toch je horloge?
Of lopen jullie allemaal met korte mouwen of met je horloge om je vingers.
Een duur horloge niet dragen omdat je bang bent dat het gestolen wordt vind ik echt te ver gaan.Altijd in de kluis en er nooit meer uit? Wat een plezier heb je er dan van. Vind het allemaal wat overdreven.Alleen op Trinidad heeft men mij aangeraden geen duur horloge te dragen.