Bonebakker uurwerken

beste forumleden,

heeft er iemand weet van of juwelier bonebakker ook zelf massief 18 karaat gouden horloges vervaardigd voorzien van ETA 2824/2 uurwerken?
Graag info want heb een bot gedaan op eentje!!
Thx alvast

Op www.dezinvanluxe.nl staat er (ook) een te koop

Die bedoeld hij waarschijnlijk ook, of niet, wel een leuk horloge trouwens!

Idd dit is het uurwerk dat ik bedoel, iemand enige info over bonebakker uurwerken?
Ik heb hen gisteren gemaild maar nog geen antwoord gehad.

die lagen bij de outlet van Bonebakker in Den Haag voor minder dan wat er op DZVL gevraagd wordt. Heb ze weleens bekeken, prima horloges niet bijzonder.

Beste masterfan; outlet schrijft u? Bestaat bonebakker dan niet meer? Hoeveel stonden die klokjes dan geprijst? En zijn ze effectie 18 Kt massief want ik zie graag goudkleurige uurwerken maar vind ze afschuwelijk éénmaal de goudkleur aan het verdwijnen is daarom de interesse in massief. En staat DZVL voor de zin van Luxe?
Thx voor je reactie.

DZVL staat idd voor de zin van luxe. jewels24 oid heet die winkel aan het verlengde van het noordeinde richting spuistraat. Bonebakker bestaat nog wel maar de vestiging in Den Haag is opgeheven. OMdat het pand onder huurcontract valt voor een lagere periode hebben ze er tijdelijk een outlet gevstigd. Garantie en dergelijk loopt via bonebakker. ik meen dat ze rond de 500 waren,…

O daar ben ik langsgelopen 2 weken geleden, ga ik toch maar even een kijkje nemen van de week!

nu rond de 500 euri voor een massief gouden klokje vind ik zowieso toch een koop hoor, zeker omdat er dan ook nog een ETA 2824/2 inzit of zijn er beterkopen?

Ja het klink goed, 18K goud eta uurwerk erin, klassiek uiterlijk, alleen jammer ook een klassiek voormaat, 36mm lijkt me wat klein, maar je moet hem toch passen somige horloges kunnen groter ogen dan ze zijn, dus het zegt niks.

Ik wil ook nog ooit een geheel gouden horloge, dit lijkt me een koopje, het merk bonebakker zegt me alleen helemaal niks, het klinkt wel lekker nederlands, ze hadden het horloge beter gewoon bakker kunnen noemen of uhm bobak?

Hoe dan ook ben benieuwd of je gaat kijken in Den Haag, en of je binnenkort je nieuwe aanwinst komt showen!

nu floris de maat zal wel goed zitten want ik heb echt wel heel smalle polsjes , en ik heb een tudor prince van 34 mm als ik me niet vergis en die vind ik ook niet te klein, leuk meegenomen is het feit dat de “goudkleur” er niet afgaat, een festina met 5 micron plating erop gaat zo’n dik jaar mee en dan begint ie ook door te slijten; dat zal waarschijnlijk te maken hebben met het feit dat ik toch nogal makkelijk zweet. Nu zal ik nog eens moeten sparen voor een mooi gouden bandje-)

Ik vind de combi goud met leren band ook niet verkeerd hoor, maar ja je blijft wel lekker bezig zo!

uiteraard, maar een leren bandje slijt ook als sneeuw voor de zon en als je dan de prijs bijeentelt zit je binnen de paar jaar ook aan een goud, enfin ik verkoop het vel van de beer niet voor…
het zou leuk zijn iemand te vinden die ook een bonebakker heeft of ze kent Niemand?

Ja ik zou dat ook wel leuk vinden, soort van gebruikers ervaring lezen, hoe dan ook ik blijf het topic wel even volgen!

Trouwens leuk toch dat het eigenlijk ook een beetje een nederlands horloge betreft wel met ETA uurwerk maar er zijn zoveel van de grote merken die er gebruik van maken en vele malen duurder zijn maar da’s dan weer een andere discussie. Beetje chauvinisme op z’n tijd is nooit weg al ben ik dan “belg” lol

Het is gewoon “ouderwets” plakmerk. Bonebakker heeft wat horloges in elkaar laten zetten bij een fabriek in Zwitserland en hun naam op de plaat laten drukken. En wat is er zo bijzonder aan dat ETA uurwerkje, dat is nogal standaard.
Ik kan dan ook haast niet geloven dat de verkoper er 795 euro (of iets in de buurt daarvan) voor heeft gekregen :smiley:

Nu idd zoveel heb ik er uiteindelijk ook niet voor gegeven . Toch geen miskoop dunkt me wetende dat het massief goud is als je nagaat dat je voor het minste goud superdun quartz algauw 1000 euro kwijt bent toch dan vind ik dit best een koop.
En dat is ook mijn eerder punt ETA 2824/2 is best standaart maar in veel grote merken die veel duurder zijn zit net hetzelfde werkje wat rechtvaardigd hun prijs dan? Trouwens in m’n tudor prince blijkt ook een zelfde werkje te zitten!!!

Henrik zijn er dan alternatieven voor Yoeri40, gouden kast voor 700 nogwat euro met een goed uurwerk?

Ik wist niet dat jij het hebt gekocht, anders was ik wat subtieler geweest. Maar je waardebepaling raakt imho kant nog wal. Dat er een ETA-uurwerk in zit dat ook in horloges van dure merken is gebruikt maakt het niet duurder en ik betwijfel of er voor 5, 6 of zelfs 700 euro aan goud in de kast van dat horloge zit.

Maar dat maakt ook niet zo veel uit, wat wel belangrijk is is dat jij blij bent met het horloge, ik feliciteer je graag met je nieuwe aanwinst!

Hoeft toch niet? Ik denk dat Yoeri voor dit horloge is gevallen, dan heeft hij geen alternatief nodig als verzamelaar. Het is dit of niks :smiley: