Ik zou graag een topic willen aanmaken alvast over het lange wachten op je geld van de bank, als je eens een keer wat cash geld nodig hebt voor als je een keer op de boot wil pokeren.
Is toch je eigen fucking geld?
Ga naar n26, perfecte bank. Heerlijk
Ja?
“ Maximum Daily Limits (total sum within 24 hours): POS: Daily : $5,000. ATM : Daily : $1,500. ACH: No limits for incoming credits or debits.”
Ik maakte een grap, maar dit is helemaal een grap.
Volgens mij is Nederland toch juist toch een van de meest egalitaire landen ter wereld, op enkele Scandinavische landen na?
Voor mij toch goed genoeg
Ik vind pils, lager, bier, pilsener, gewoon normaal bier altijd het lekkerste. Het is vaak ook de goedkoopste optie. Gewoon simpel eenvoudig studentenbier. Geen IPA, bock, tripple, stout, weet ik wat voor strapatsen ik allemaal niet heb moéten proberen door de jaren heen. Doe mij maar een gewoon pilsje😎
Zo gek is dat niet. Hoe dacht je anders dat die mensen in de penarie zijn geraakt? Van een impulsaankoop bij de warme bakker?
Klopt en eens, wij leven ook enorm in het nu.
Ook financieel is nu de ruimte dus nu lekker van genieten.
Maar soms moet je verstandig zijn richting dat later, want als we niet onder de zoden liggen wil ik graag blijven wonen waar ik nu woon.
Van mijn pensioen kan ik de hypotheek never nooit niet betalen.
Daarnaast stop ik ook graag wat eerder dan wanneer het pensioen tijd is.
Dus de hypotheek lasten moeten wel flink lager.
Amen
Als je veel cash nodig hebt, moet je het bestellen bij de bank en dan bij ophalen ook nog verklaren waar je het voor nodig hebt.
Net alsof je bij de Hema 250 Tom Poucen nodig hebt. Die moet je ook van tevoren bestellen. En als je ze ophaalt “zo, heeft u een leuk feestje?”
“Nee, ik wil gewoon 5kg aankomen in één dag”
Die vraag kreeg ik een keer en toen zei ik tegen de bankmedewerkster dat het haar geen donder aanging. En toen zei ze niets meer en gaf me mijn geld. Zo kan het ook.
Ik zeg altijd dat je helaas niet kan pinnen bij de meeste drugsdealers. Dikke tip.
Wanneer zeg jij dat?
Elke maand als je je salaris contant opneemt?
Haha echt he. Maar als je zo reageert zeggen ze: o het was zomaar een vraag hoor.
Gaat je geen donder aan
Hahahaha
Wij noemen dat boekhouder.
Maar alle gekheid op een stokje, Ik had dus een keer een hoop geld opgenomen omdat ik een auto wilde kopen en geen risico wilde lopen dat je weer tegen een soort limiet aanliep bij pinnen etc. Dat ze dan argwanend vragen: wat gaat u ermee doen? Wtf boeit jou dat nou, is toch mijn geld? Ik vraag jullie toch ook niet wat jullie ermee doen zolang het bij jullie ligt?
Als je het in december opneemt is het niet gewoon een vraag, maar verplicht ivm belastingontduiking.