Tsjonge jonge, die vooroordelen blijven wel heel hadnekkig altijd he.
Ah ok. goed. Terug naar mijn vraag. Wanneer zeg je dat nou tegen die bankmedewerker. Als je je salaris komt ophalen?
Niet per se. Als je het gewoon aangeeft in je aangifte is er niets aan de hand
Wat geef je dan aan? Dat je 30/12 komt ophalen en 4/1 komt storten?
Ja in dat geval is het inderdaad vreemd. Maar zelfs als dat het geval is, is het niet het probleem van de bank. Ik gaf al aan, ik wilde een auto kopen en wilde wat meer geld opnemen dan gebruikelijk.
Ja, maar volgens mij was dit toen nog niet. Maar ik ben het met je eens dat je die vraag gewoon moet kunnen beantwoorden en uiteraard moet je een normale bestemming hebben voor het geld.
Tegenwoordig kan je volgens mij niet eens meer contant betalen boven de 2.5k ofzo
Cash boven €500 geloof ik moet je opgeven bij aangifte. Net als bitcoins
contant geld is voor criminelen en bejaarden
Boven de 1000 zoveel.
even dimmen hè, zonder zwart geld zou het Rolex Only topic nog niet de helft zijn van wat het nu is
Volgens mij is het gewoon een wettig betaalmiddel. Als ik op vakantie ga wil ik altijd ook voor de zekerheid cash bij me hebben, stel je voor dat mn pinpas kwijtraakt of geblokkeerd raakt?
Als je het 20 Dec van de bank haalt, gaan ze er van uit dat je het niet opgeeft aan de belasting
Als je het cash thuis legt moet je het opgeven, koop je er iets van, niet.
Ook het aandeel Nederlanders dat een openstaande schuld heeft lopen bij een incassobureau is schrikbarend hoog
Precies.
3k in Amsterdam geloof ik. Het is zelfs al zo dat als jij wordt aangehouden en je hebt een biljet van 500 op zak dat dat als verdacht geldt.
Neppers… C is toch niet gangster… vrouwen AMG is dat.
Liefst hoogblonde zuurstokken vrouwen.
We need a S!! Liefst in de L uitvoering alleen al om die extra lange achter deuren met spiegel ramen.
Kijk als er geen criminaliteit zou zijn, zouden deze maatregelen niet nodig zijn. Dat betekent ook dat als jij gewoon kan uitleggen dat je het eerlijk verdiend hebt, je gewoon je weg kan vervolgen. Ik snap niet waarom je een 500 e biljet zou willen hebben,maar dat terzijde.
Bij ons betalen redelijk wat mensen contant af en je zal je verbazen hoeveel van die gróte briefjes er nog voorbij komen.
Vanaf 2021 stoppen we met contante betalingen accepteren van boven de 500euro.
Stukje veiligheid , stukje tijdswinst , veel minder gedoe.