Bestaat er serieus een 14e maand voor werknemers?
Ja ik heb vroeger in retail gewerkt. We namen niets aan boven de 100 eur. Het waren trouwens vaker kakkers die aankwamen met grote biljetten dan mensen die er nogal verdacht uitzagen zal ik maar zeggen.
Als je elke 4 weken betaald krijgt krijg je dus 13x salaris .
Als je dan ook nog een bonus mag ontvangen zou je dat je 14de maand kunnen noemen.
In die video rijden ze in een SL 500
Zeker. Die bestaat ook voor mensen met een maandelijkse betaling.
Overigens hoorde ik gister nog bij een kennis dat er €100k aandelen per werknemer werd uitbetaald. In 5 jaar vrijvallend.
Ook aan de receptioniste en schoonmaker.
Lekker man. Normaal moet je daar een heel jaar voor werken.
Heb die video niet bekeken… na 3sec was ik m al zat.
Ik geef je groot gelijk
Terwijl een bank (de volksbank in dit geval) zelf aangaf in een rechtszaak in de “ongewenst Amerikaan” discussie (waarmee de banken het te risicovol vinden om je te houden als klant) dat iemand helemaal geen bank rekening nodig heeft, je kan immers toch alles in cash voldoen? Ook de belasting!
Dat wordt vanaf nu mijn antwoord als die vraag wordt gesteld.
Ze zien me al aankomen in Apeldoorn
Slim, onder de 10k pm loon blijven en de echte centen als dividend pakken.
Totdat het internet eruit ligt, zelfs officieel aanraden van de centrale banken om baar geld te hebben/houden, voor het geval dat
https://www.dnb.nl/nieuws/nieuwsoverzicht-en-archief/dnbulletin-2020/dnb391255.jsp
Oké, nou als dat moet. Bij dezen: bedankt!
Ingewikkeld topic. Ik snap er geen zak van. Een hypotheek, is dat voor als het even niet lukt om je huis contant af te tikken? Omdat de 13e maand nog niet binnen is, ik noem maar wat.
Heel jaar
Jij hebt zeker ook zo’n app functie waar je kan zien hoeveel je aan boodschappen uit geeft
Ik krijg een 13e periode en bonus. Die zet ik voorlopig even lekker opzij. Ik ben nogal snel van het uitgeven en maak dan soms toch verkeerde keuzes (qua horloges) die dan al snel weer geflippert worden . Wat al wel hoog op mijn lijstje staat is een van de nieuwe mm200’s.
Ik heb een baan met 13de maand en een eigen bedrijf, de inkomsten uit de eerste is voor het gezin en de maandelijke kosten en de winst uit de laatste is voor de leuke dingen (auto’s, horloges en kleren). En het was een goed jaar
Ik heb een paar kilo zilver gekocht in 2018, was een mooie investering, nu al 20% rendement…
Of huisschilder, loodgieter,Turkse bakker, groenteboer, handelaren in oud ijzer, vee, gefokte honden, wietplantjes…en eigenlijk de meeste ondernemers in de horeca etc… de omvang van deze ‘grijze cash economie’ wordt nog wel eens onderschat geloof ik…
Foei, de Nederlandse bakker doet dit niet?
Voor de vorm beter niet zo verwoorden.
Krijg wel meteen zin in vlees van de Turkse slager.
Ff in mijn busje kijken of ik nog wat contacten heb.
Goed plan.
He he, alles hier doorgelezen en voor mijn 13e en 14e maand heb ik een bestemming. Ook mijn bonus weet ik nu wel raad mee. Dank voor deze adviezen.
Kan iemand nu nog advies geven voor mijn tantiemes? Deze heb ik hier nog niet gevonden.
(Nu eerst snel aan de slag: ik heb mijn salaris van oktober en november nog niet op…)
Ik geloof van wel maar ook in Nederland is het nog best scheef. Zeker als we het afzetten tegen de luxe producten die op dit forum vaak langskomen. Het gemiddelde van 40-45k is voor 75% van de mensen niet herkenbaar, daar doelde ik op.
Waarom staat de slager er niet bij?
50% kan net een jong gebruikte Sub kopen
#prioriteiten