Bonus? Wat voor horloge kopen jullie daarvan?

10k??? Je bedoeld 4k!

1 like

Ik heb zo’n vermoeden dat deze groep daar helemaal niet mee bezig is. Dat hoop ik in ieder geval want jezelf kwellen met onbelangrijke zaken die niet haalbaar zijn heeft mijn inziens nul toegevoegde waarde.

1 like

Oliebollenkraam hier accepteert op 31dec nooit pin. Cash Only.
Wachtrij van dik een uur.

1 like

Zoals Hans Spekman al zei: Nivelleren is een feest :partying_face:

Ik haal geen bonussen meer de laatste 2 jaar, mijn letselschade-advocaat maakt berekeningen dient schadestaten in bij de aansprakelijke partij. Netto komt het goed, gaat enkel een paar jaar duren voor een definitieve berekening en verrekening van betaalde voorschotten. Er zal tzt best wel een monumentaal horloge uitkomen.

3 likes

SKX?

4 likes

Bruto onder de 10k bedoelde ik.
Je moet wel wat uit te geven hebben elke maand.

Maar 4k?? Vertel, slimmer dan net onder de 10k blijven??

@GMTplus1 via die weg geld “krijgen” wilt niemand.
Verschrikkelijk maar gelukkig bestaat het wel anders…
Je betaalt volgens mij geen belasting over letselschade vergoedingen … te lang geleden om hier zeker van te zijn.
Ik hoop van harte dat dit allemaal soepel en hoog zal verlopen voor jou! Alles wat je moet doormaken mag VEEL vergoeding tegenover staan.

1 like

Dat is zeer dom om je maandelijks 10k uit te betalen. Op loon zit een belastingsdruk rond de 50percent. Op winst plus dividenden rond de 30 percent. Ik geef mezelf het minimum dat nodig is voor enkele voordelen en de rest komt in januari. Dat levert 15k meer op

2 likes

Box 1 en box 2 worden in de aangifte IB op een hoop gegooid dus meerdere bv’s is niet goedkoper voor de schijven.

2 likes

Dat heeft niks met een zelfstandige te maken !

Ik ook, hoop vooral dat ik zelf in staat ben en blijf om mijn inkomen te verdienen, mocht dat niet kunnen dan is er een solide vangnet voorzien. Dat is een gerustelling, maar niet zaligmakend. Een zelfverdiende SKX zal mij meer voldoening geven dan een “gekregen” Rolex uit een verzekeringspotje, toch? :thinking: :lying_face:

7 likes

Ik ook. Van 2019, welteverstaan.

2 likes

Uiteindelijk kan kennelijk niet op tegen de verbroederende kracht van alcohol😂

1 like

30% ? Niet in Nederland vriend… Belastingdruk op dividenduitkering zit zo rond de 37 a 38%. Echter, bij winsten boven de € 250.000,00 en straks boven de € 350.000 is die druk nog hoger.

Loonbelasting tot € 68.000 is zo’n 37%. Dan zou je denken dat je tot € 68.000 ongeveer hetzelfde betaald maar dat is niet zo door heffingskorting en arbeidskorting.

Bij belastbare inkomens tussen ruwweg € 20.700 en € 68.500 en bij salarissen tussen afgerond
€ 35.000 en € 98.600 hebben de heffingskortingen een zware impact op de belastingdruk over elke euro extra aan inkomen. Als gevolg van de afname van de heffingskortingen kost elke euro extra loon vanaf een bepaald punt bijna 50% aan te betalen inkomstenbelasting.

Als je het met die 4k niet redt iedere maand kan je het dus aanvullen met dividend.

Als je aandelen hebt in meerdere BV’s en daar salaris uit wil krijgen gaat dit vaak via een management fee. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die 2x of meer een DGA salaris ontvangen.
Voordeel van je management fee is dat dit wordt uitbetaald aan je holding en daar zou je fiscaal wat voordelen kunnen hebben.

Ik kan nu al niet wachten op het “Welk horloge ga ik kopen van mijn loonsverhoging” in Januari :grin: :grin:

2 likes

Jaaaaaa dat is een goed idee zeg.
Held.

Dit topic is iig genieten geblazen want ow ow ow…

Disclaimer vergeten, ik ben van België :relaxed:

:crazy_face:

Jullie hebben altijd geluk…

1 like

Je zult maar in België moeten wonen…

1 like

:partying_face:

1 like

Welke exclusieve whiskey ga je kopen van je winstuitkering?

1 like