En dit is dan zonder de rustgevende ervaring van de glijdende secondewijzer
Een paar jaar terug in de tijd…
Begin 2019: Na een NA van @wander wilde ik hem ook en na lang zoeken vond ik de Bulova 96B213. Ik heb hem anderhalf jaar met veel plezier gedragen.
Maar eind 2020 besloot ik mijn 13 horloges (Sinn 104 en EZM 3, LLD, Omega 300Hz, Alpinist, Oris Diver 65 en Big Crown Pointer Data, deze Bulova en meer) te verkopen om te gaan voor Zenith-only.
Geen spijt van gehad, behalve dan die Bulova… Die miste ik toch wel.
Volgens mij nu in de handen van @Mnfrd maar die wilde hem niet kwijt.
Snap ik.
En dus sinds 1,5 jaar weer op zoek. Als ze ergens opduiken dan voor heel veel geld en snel weer weg (er zijn meer mensen naar op zoek blijkbaar), totdat een paar maanden terug @Jurtz me pingde met de vraag of ik nog op zoek was, want hij had er nog eentje liggen. Wel wat battlescars maar voor een wel heel schappelijke pijs kon ik hem overnemen.
En zo had ik in Februari weer een Bulova 96B213!
Maar ik wilde hem weer gaaf. Het glas moest vervangen, opnieuw brushen en licht polijsten ivm krassen, en een andere band. Dat kostte even wat tijd maar hier is hij dan:
Prachtig! Geweldige combi ook met die lederen band met blauwe stiksels. Gefeliciteerd met de hereniging. En inderdaad, ik hou mijn Bulova voorlopig nog in de collectie
Haha. Geweldig. Dat ziet er weer goed uit.
Heb je het originele glas trouwens weten te vinden? Dit horloge had namelijk een licht gebold glas meen ik mij te herinneren…
Mooie band .
Ja, dat klopt. Heb hem zelf niet gevonden (had hem gestuurd naar horlogeglas.nl) maar die moesten even zoeken, vandaar de langere tijd die erover ging. Deze is wel licht gebold maar ik meen wel wat minder dan het origineel (zie foto hierboven van @MarkusvdV). Dit model wordt volgens mij sinds 2017 niet meer gemaakt dus een origineel glaasje vinden wordt erg lastig.
Maar liever een gaaf exemplaar dan een originele met krassen.