Borealis Estoril 300

Ik heb zojuist mee gestemd in de poll voor de plaats van het datumvenster, mijn voorkeur gaat naar 6 uur.
Ben zeer benieuwd naar de prijs, kan niet wachten op deze preorder :stuck_out_tongue_winking_eye:
Nog meer mensen in “blijde verwachting” ?

Heb je een linkje voor ons?

U vraagt wij draaien :grinning: :

http://www.borealiswatchforum.com/threads/borealis-estoril-300m-automatic.1399/

1 like

Ik vind het ontwerp erg mooi. Ben toch al op zoek naar alternatief op een Breitling SuperOcean Heritage en deze lijkt er iets of wat op. Helaas is het formaat te klein. Mijn Borealis Scorpionfish is 42,5mm met 24mm lugs. Dat vind ik nog prima, maar een kleinere kast en 20mm lugs zijn voor zo’n klok voor mij een NO-GO helaas. Jammer, want de Scorpionfish is verder prima afgewerkt met mooie kast en mooie ontspiegeld glas met de bekende blauwe gloed.

Denk wel dat dit nieuwe model zal scoren.

Denk dat dit een perfecte “duikert” wordt voor de smallere polsjes :grin:

Heel erg mooi. Toch weet ik nog steeds niet zo goed wat ik van deze, en van ‘hommages’ in het algemeen, moet denken. Zo lijkt 'ie wel héél erg op de '69 Seamaster 300M (in de zin van: exact hetzelfde). En dat is inderdaad prachtig, vooral met de big triangle en datum om 3 uur. Maar ja, hoe is dit precies anders dan de Invicta Submariner kloon bij de plakmerker?

In het ene topic is het een prachtig horloge geinspireerd op een gerenommeerd merk, het andere topic opent met “Beetje triest jatwerk” als het om een microbrand gaat. Toch bijzonder.

1 like

Naja, dat was ook een beetje mijn punt. Ik ben er voor mezelf nog niet echt uit of en hoe dit anders is dan de Magrette ‘hommage’.

Een belangrijk verschil is in elk geval dat ik deze Borealis wel wil, en die uit die andere thread niet :wink:

Ik heb zelf 2 magrette’s en een prometheus, deze horloges zijn toch allemaal van een heel ander afwerkingsniveau als de sub hommage van invicta.
Maar goed, je krijgt bij invicta een op een sub gelijkend horloge, voor weinig (89€), welk goed de tijd houd, mijn zoon draagt precies deze invicta al gedurende een jaar en het horloge doet nog steeds waar ie voor bedoeld is.

1 like

Oh, Magrettes zijn zeker zeer goed afgewerkt (Prometheus heb ik geen ervaring mee, maar ik geloof je). Ik denk dat je me op dat punt verkeerd begreep: ik doelde niet op hommages gemáákt door Magrette, maar de imitatie-Magrette door Balticus (?) waar in een andere thread over wordt gesproken: Beetje triest jatwerk

Dat bedoelde @gisae (vermoed ik) ook: dat die Balticus door ons grosso modo als jatwerk wordt gezien omdat het een Magrette imiteert, terwijl we jubelen over Borealis wanneer het een SM 300M imiteert.

Vooruit, misschien is imitatie ook niet echt de juiste term hiervoor. Ik wil maar zeggen: ik vind het maar lastig, de grens tussen replica, kloon, jatwerk, hommage, reissue etc.

Ik heb ook gestemd voor de datum @6, ik volg het project ook, de vintage Seamaster vind ik zelf ook een enorm mooie klok, en met name omdat ik ook zeer positief gestemd ben over de Scorpionfish als eerste klok van Borealis.
Ik ben benieuwd naar de prijs, als dit redelijk is zou ik deze zomaar kunnen preorderen…

Tsja het ene geval wordt bestempeld als hommage en het andere als immitatie … het is imo maar net welke emotie een horloge bij iemand oproept, logica zit er niet in.

+1

@dialstatic dat was mijn punt ook. Geinspireerd op, maar duidelijk een eigen gezicht zou bij mij een plekje hebben in de collectie. Overduidelijk afgekeken van zou ik nooit dragen.

Gaaf project. Helaas even andere prioriteiten.