[BR] Citizen Chronomaster (Nu op leer!)

Klopt de wijzers veranderen dan van stand.
Het horloge loopt in principe altijd, als je hem langer weglegt dan stopt die, maar zodra je hem op pakt begint die weer. Volgens mij kan je hem iets van een 7mnd en als je hem weg legt in het donker dan gaat de ‘power reserve’ aan. De wijzers gaan dan op de twaalf en dan blijft die nog 1,5jr actief.
Gangreserve of niet, uiteindelijk is het een persoonlijke voorkeur. :+1:t2:

5 likes

Coole feature. :+1:

Wow beide erg gave horloges. Ik heb ook eens gekeken naar die Citizen, maar importeren vanuit Japan vond ik net wat te spannend.

1 like

Erg mooi zeg, zo’n “Grand Citizen” :-). Kende hem niet, maar GS liefhebbers zullen er best gecharmeerd van zijn.

Veel plezier ervan!

1 like

Mooie review van een prachtig horloge!

Wat mij opvalt, deze band is geschroefd. Meen te herinneren ergens te hebben gelezen dat in de band van de titanium SGBA211 (beter bekend als de Snowflake) er geen schroeven zijn gebruikt i.v.m. mogelijke slijtage. Iemand met meer kunde over dit materiaal (@Arie_Kabaalstra?) die dit kan/wil toelichten?

1 like

Schitterend horloge en foto’s. De wijzers lijken niet te zweven, ze zweven!, niet normaal zo mooi.
Horloge is neem ik aan geïmporteerd uit Japan?

1 like

Dank, zijn helaas niet officieel hier te krijgen, deze komt idd uit Japan.

Mooi horloge, leuk stukje om te lezen, en weer wat geleerd, ik wist niet dat Citizen ook horloges in het hogere segment had. Zou er zomaar eentje kunnen zijn voor op de wishlist!

1 like

Inderdaad, zo ook de Tudor Pelagos. Deze heeft eveneens geen geschroefde pinnen ivm het kapot kunnen draien van de schroefdraad. Deze super titanium zou 5 keer harder zijn als staal. Misschien dat het daarom hier wel kan.

Verder een prachtig horloge. Leuk om te zien hoe liefde en aandacht een horloge naar een heel hoog plan kan tillen.

2 likes

De zwarte variant welke in begeer heeft helaas lume op de wijzers. de witte van OP hier niet

6 likes

Welke diameter heeft deze, 37,5?
Dat is bl het enige dat ik kan ginden via google…

Btw; prachtige aanwinst!

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Een glorierijk verhaal met een magnifiek resultaat!!
Een bijzonder fraaie aanwinst!! Begerenswaardig!!
Geniet er met volle teugen van. :+1:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

3 likes

Prachtig! Bijzonder horloge. Jammer dat je 'm van ver moet laten komen om 'm irl te zien. Ik vind die lume ook erg mooi. :+1:

Gefeliciteerd en leuk dat je dit met ons deelt!

1 like

Prachtige klok, stond ook vaak op mijn verlanglijstje, echter nooit van gekomen.

Geniet ervan.

1 like

Pracht horloge met idem techniek en afwerking :heart_eyes:. (En mooi fotowerk). Zonder m tekort te doen :grin:, een mooi alternatief voor een GS :+1: Net als Seiko, maakt ook Citizen klaarblijkelijk voor deze series graag Japans erfgoed (wijzerplaat), wat t ontwerp een extra dimensie geeft. Heel mooi icm de doorzichtige 1e laag van de wijzerplaat, is de extra diepte werking die het geeft.

Iig, heel veel draag plezier gewenst (hoop niet dat ie ook “verdwijnt” :rofl: )

1 like

WOW :star_struck: …daar is tie dan :ok_hand: …hier hou ik toch net iets meer van dan GS …vooral dat alleen maar Citizen en Chronomaster op de wijzerplaat…lekker simpel. Hele mooie review en veel plezier ermee :+1::grinning:… en ik ben benieuwd naar je bevindingen op de langere termijn :sunglasses:

2 likes

Dank, hier alle details; een review om hebberig van te worden:

6 likes

Dank u! :+1:t2:

1 like

Schitterend horloge. Los van alle techniek, zou je deze al kopen vanwege de wijzerplaat :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd, erg fraai :slight_smile:

2 likes