[BR] Citizen Chronomaster (Nu op leer!)

Mooi, nog mooier zonder de onderste tekstregel (zo waren de eerdere versies).

Zou deze graag eens naast een GS zien, in het echt.

1 like

Ze ontlopen elkaar niet veel, beide voorzien van veel gepolijste delen. Ik vind ze beide op van hetzelfde niveau qua afwerking. Ze hebben enkel een iets andere stijl.

Zeker de moeite waard om ze in het echt te bewonderen.

De kroon van de Citizen is precies simpeler.

1 like

Ja en zo is de kastlijn weer,… etc, etc. Zijn uiteindelijk twee verschillende horloge. :slight_smile:

Zo en van mij de 100ste like!
Ik was al benieuwd en had dus je NA gemist maar gelukkig via een ander topic toch hier terecht gekomen. Je had al een tijdje terug in het incoming topic dit horloge voorbij laten komen.

En ik was echt heel nieuwsgierig naar deze high end Citizen. Het wachten is wel beloond want wat een prachtig horloge! Erg mooi en van harte! Ben benieuwd hoe die het op leer doet :slight_smile:

2 likes

Dank!

Moet zeggen dat het horloge me goed bevalt en al een paar keer om gehad.

Verbaas me met name over de kwaliteit van de afwerking. Dat hebben ze toch erg goed voor elkaar, hier nog een macro die ik vandaag genomen heb. Om de ‘bekende’ lijntjes van de indexen van GS, maar hier op het datumvenster. Zelfs de datum ring is afgewerkt zodat het aansluit bij de wijzerplaat. De binnenzijde lijkt ook wat grover afgewerkt.

15 likes

Zeer mooi. Perfecte afwerking. :ok_hand:

1 like

Dit zijn wel de juweeltjes die je telkens weer versteld doen staan over de aandacht die aan de afwerking is besteed.
Prachtig horloge en die afwerking tres magnifique :ok_hand:

1 like

In de close-up doet de wijzerplaat mij een beetje aan het motief van die oude systeem plafond tegels denken :slight_smile:

2 likes

Hoppa bedankt hè, wie wil er een Citizen voor weinig!??

:wink:

Bij dergelijke close-ups zien sommige delen er inderdaad heel anders uit. Zie er ook wel een beetje van die ouderwetse structuur behang in. Geen idee hoe het heet.

2 likes

Beetje glasvezelbehang-achtig. Is dat überhaupt een woord?

Rauhfaser.

1 like

Eco drive heeft een capacitor die een Gangreserve geeft, en strikt genomen geen batterij.

Vandaar die functie, dan kun je zien in hoeverre hij opgeladen is met licht, en hoelang bij het zonder licht uit zou houden.

1 like

Schitterend horloge en dito macrofoto’s…

Just curious, waar heb je het horloge gekocht? Via eBay, chrono24 etc etc

1 like

Pffoehhh wat een beauty !!!

Zou willen dat Citizen de Chronomaster binnen Europa aanbiedt. Ik zou absoluut de EcoDrive versie willen. Die met de power reserve op de wijzerplaat.

Of de blauwe versie met de batterij, zoals deze van @Bidle

Stunning

5 likes

Goeie vraag :facepunch:t2:

Deze is gekocht dmv een vriend bij een juwelier in Japan. Na aankoop netjes opgestuurd naar mij. Volgens mij zijn er buiten Japan ook verder geen verkooppunten.

1 like

Wat een knaller zeg!

1 like

Was ik al bang voor. Citizen EU zegt in ieder geval braaf naar hoofdkantoor Japan te luisteren als het gaat om modellen. Je zou denken dat high end modellen ook buiten Japan te verkopen zijn. Zit al beetje te loeren naar chrono24… En timepeaks, maar bij dat soort twijfel ik als het gaat om grotere bedragen.

Heb genoeg aankopen gedaan online, ook via chrono24. Zitten prima verkopers tussen ook uit Japan, eigenlijk gewoon een kwestie van je ‘huiswerk’ doen. Je kan het overigens vaak ook rechtstreeks regelen met een juwelier.

Niks voor jou? Denk dat je een dergelijk horloge erg zou waarderen.

2 likes