[BR] Minerva Avus

Prachtig horloge. Dit soort informatie en foto’s stimuleert me om wat meer ‘out of the box’ te denken in plaats van te blijven hangen in de mainstream horloges.

Enjoy!

Leuk verhaal over je passie voor dit merk. Ik ken dat gevoel (maar dan voor de Vintsge Invicta horloges). :grimacing: Overigens ook prachtig dit horloge, klassiek ontwerp en ook zeldzaam, wees er zuinig op! :slight_smile:

Mooie aanwinst! Van harte en geniet ervan! :slight_smile: :+1:

Moet eerlijk bekennen dat ik zelf ook weleens doorheen blader. :wink:
Thanks!

Gaat zeker goed komen. :slight_smile:

Zeker de moeite waard om eens naar te kijken met name de diverse uurwerken die ze gemaakt hebben. Ze hebben hun sporen meer dan verdiend.

Het formaat is ook met name wat mij aan staat. De andere zijn dan toch weer een stukje groter. Zo ook de nieuwe lichting door MontBlanc met 44mm en een dunne bezel,… paar keer gepast, maar voor mij toch te groot.

Goed om te lezen. Er is idd zoveel moois en het is ook maar net hoe je naar horloge-land kijkt. Ik vind zelf ook de geschiedenis en de uurwerken zelf interessant en dan komt er gelijk veel meer keuze. Aan de andere kant, of dat nu zo verstandig is,…

Komt goed en idd een prima gevoel!

Thx! :+1:

4 likes

:rofl::joy::rofl:

1 like

Prachtig hoor !! Zo zeldzaam en nog in zo een goede staat ! Ik kende alleen de GHT versie in zilver, Avus II dacht ik ?, en circa 26 stuks, er stond er laatst nog een TK in Duitsland, maar die heeft cijfers op alle uren. Ik moet zeggen dat ik jouw lay out nog wat mooier vind.

1 like

Klopt idd, die heb ik ook zien staan redelijk snel na mijn exemplaar; echt bijzonder weer,… jaren zie je ze niet en ineens twee vlot achter elkaar. Ik vind deze ook mooier en voor mij ‘draagbaarder’. Hier dat topic:

1 like

Dank je ! En de Pythagore vind ik ook mooi, dan in de 38mm hand opwinder. Mooi merk !

1 like

Die is ook schitterend, ik vind zelf de Heritage het mooist (de linker):

Mooie set hoor, dat is passie en een hoop geduld om bij elkaar te krijgen :tophat: petje af !

1 like

Dank, het was me de reis iig dik waard, leuke verhalen gelezen, mensen ontmoet, etc.

In mijn horloge-carrière is dit het enige merk waar ik spijt van heb dat ik de horloges heb verkocht in 2000. Een Pythagore met zwarte wijzerplaat en een Palladio DT copper dial. Zucht.

Wat een mooie exemplaren heb je @Bidle ! :+1:

1 like

Inderdaad zonde,… maar achteraf is het altijd makkelijk. Heb je wellicht nog foto’s. De Palladio vind ik ook erg mooi! :+1:

Een 7750 met een eigen Dual Time module van Minerva erop. Ach wat een spijt heb ik ervan. Slechts enkele exemplaren van gemaakt :disappointed_relieved:

1 like

Ook erg mooi, zonde. Wellicht kom je er weer een keer eentje tegen of een ander mooi model!

1 like

Oef, die is erg, erg mooi Bidl!

Ik snap je voorliefde voor het merk. Ambacht en prachtige klassieke ontwerpen. Erg mooi in balans. Gaaf dat je zo’n toch behoorlijk schaars exemplaar hebt weten te bemachtigen, en dan ook nog in zo’n staat. Klasse.

1 like

Dank je, weer een dosis geluk! :+1:

De combinatie van rosé gouden indices en witte wijzerplaat is echt gaaf. En dan dat mooie uurwerk met die open caseback. :heart_eyes: Was het wachten vast waard, gefeliciteerd!

1 like

Hey Bidle!
Wat een prachtige aankoop heb je weer gedaan. Mijn hart maakt nog steeds een sprongetje
als ik een Minerva voorbij zie komen. Oude liefde roest nooit.
Wat voor mij rest zijn de foto’s van mijn PGA die jij hebt overgenomen voor een andere liefhebber. Ik denk er met veel plezier aan terug.

Minerva uit de Frey-periode ook mijn favoriet? Ik denk van wel.

Groet,

Harm.

1 like

Ja, 100%!!

Ja, klopt idd, was ik alweer bijna vergeten. Dezelfde man heeft ook een Heritage van mij overgenomen, dus zijn in een goed huis. De PGA blijft een erg mooi horloge!

2 likes