[BR] Omega Seamaster

Ben eigenlijk al een tijd in de markt voor Speedmaster,… maar dan wel enkel een pre-moon met rechte lugs en etc, etc, etc. De anderen zijn het gewoon niet voor mij. Eigenlijk toch ook meer voor het uurwerk,… 3x eentje tegen gekomen. 2 mee gerommeld en bij de laatste kwam de verkoper niet opdagen.
Gewoon niks niet voor mij en blijkbaar mag het ook niet,… echter dat uurwerk. Alhoewel ik een Lemania 2310 heb, praktisch hetzelfde uurwerk, is een Omega 321 toch wel weer anders.

Enfin, die 321 zit ook in een Seamaster en die is wel heel mooi, maar vaak erg klein. Wellicht zelfs te klein, uiteindelijk een keer omgehad en met zijn 35,5mm viel het erg mee. Kortom een nieuwe zoektocht kon beginnen; mooi!

Uiteindelijk een mooie gevonden, die niet te veel sporen heeft, maar wel genoeg. Het mag er immers ‘vintage’ uit zien, wel met een stalen band die klopt met het bouwjaar.
Gevonden en inmiddels bijna 2 weken in huis en al veel om gehad. Dit is er weer zo één die ik veel eerder had moeten kopen. Bij sommige horloges is die klik er gewoon pas als je hem koopt. Hetzelfde gehad met een Rolex Explorer tig jaar tegen aan zitten hikken, dan een mooi aanbod van je lokale AD en kopen. Ook die staat inmiddels hoog in de favorieten lijst.

De stalen en gouden banden kon je destijds kiezen als opties bij diverse modellen. Hier een plaatje van een Engelse catalogus uit 1964:

*Met dank aan Richard voor alle scans ed.

De band is zgan en heeft nagenoeg geen speling, dus dat is grote plus. Echter, zal het horloge na de hetere dagen op een lederen band gaan.

Kroon en pushers ook netjes zoals het hoort:

Dan eindelijk het vooraanzicht,… wat een mooie dial, bijna perfect in balans.

Dan ligt hieronder natuurlijk het mooie 321 uurwerkje te tikken. Ook het achterdeksel heeft weinig te lijden gehad, althans,… die vingerafdrukken zijn inmiddels weg. Beetje te gehaaste foto. :wink:

Uiteraard komt de foto van het uurwerk er, dus even snel open gemaakt. Zou anders wel een beetje flauw zijn.

Wat zijn het toch mooie en vooral degelijke uurwerkjes:

Wat ziet die er heerlijk netjes uit:

Hier voor de enthousiastelingen nog wat leesvoer over de 321:
https://quillandpad.com/2018/07/17/exceptional-movements-in-history-omega-caliber-321/

Als laatste dan nog even twee banden van B&S gekocht. Een donkere op aanraden van @tompj en zelf toch meer de neiging voor een lichtere. Wellicht omdat we midden in de zomer zitten.

Oordeel zelf, let wel de banden heb ik er even los bij gedaan,… yep, was lui. :wink:

80 likes

Wederom een prachtige aanwinst.

Klassiek kaliber dat 321 , puik vakwerk.

1 like

Veel mooier dan al die Speedmaster Pro’s waarvan er inmiddels meer dan 13 in een dozijn gaan!!!

Gefeliciteerd met alweer een mooie aanwinst!

3 likes

Super mooi horloge, staat ook op mijn wensenlijst.

1 like

Mooi verslag en , zoals we van jou gewend zijn, zeer mooie foto’s. Dank voor het delen!

1 like

Man man wat een supergave aanwinst. In bijna perfecte staat ook nog. Fantastisch, geniet ervan!

2 likes

Schitterend! Sinds kort ook op mijn shortlist…

1 like

Wat een knaller weer @Bidle. Prachtig. Ik houd van de Speedmaster, maar dit is eigenlijk mooier. De 321 is natuurlijk een parel uit de horlogegeschiedenis.

De originele stalen band erbij is fantastisch. Op leer natuurlijk uiteindelijk het mooist. En de lichte band is voor de zomer zeker prachtig. Maar je kunt hem m.i. dressy maken met een donkere croco. Net als bij de Speedmaster, kun je er qua banden alle kanten mee op.

Schitterende aanwinst weer!

3 likes

Dit dus.

1 like

Thanks ben er ook weer erg blij mee!

Ook dat limited-gebeuren begint me een beetje tegen te staan,… zolang ze blijven verkopen zal het niet snel veranderen.

Zeker doen, ga je geen spijt van krijgen.

Dank!

Hij is inderdaad zeer netjes, zal er ook maar zuinig op zijn.

Thanks, leer wint het bij mij eigenlijk ook bijna altijd (99,9%). Voor dressy denk ik dat toch iets anders zal omdoen. Echter zou het hem zeker ook goed staan.

2 likes

Heel erg mooi! Van harte met je nieuwe vintage aanwinst en veel (draag)plezier ervan gewenst! :smile: :+1:

1 like

Altijd mooi de BR’s :ok_hand:

1 like

Top
Heel mooi

Waar staat BR voor?

1 like

Proficiat! Zeer fraai, zowel de buitenkant als het uurwerk!

1 like

Mooie foto’s, leuk verhaal erbij… het is een plezier de BR’s te volgen. Ook deze is weer top, fraaie Seamaster! Thanks en veel draagplezier!! :ok_hand:

1 like

Bidle Review denk ik?

2 likes

Wat een prachtig horloge. Gefeliciteerd met je NA en veel plezier ermee, maar volgens mij komt dat wel goed.

1 like

Dank je wel!,

2 likes

Mooi om te zien en lezen! Gefeliciteerd!

1 like

Prachtige aanwinst, echt een klassieke schoonheid. Dank voor de mooie foto’s.

Zit wel eens naar het goedkopere neefje te kijken, de Tissot 808A, die lijkt er wel een beetje op. :sunglasses:
Helaas heeft die alleen niet meer het kolomwiel uurwerk maar een nokgeschakelde Lemania 1281.

Veel plezier met de aanwinst. :+1:

5 likes