Bracelet Brushing - Garryson rules!

Enige jaren terug kocht ik de Citizen BN0100-42E. Een kwarts duikhorloge die ik draag bij klussen en op vakantie. Wat een fijn horloge is dit…

Ik kocht hem met de rubberen band die ik niet zo mooi vond maar een passende bracelet was niet makkelijk te vinden (en redelijk prijzig) maar enkele maanden terug toch de knoop doorgehakt (eBay).

Staat mooi en zit lekker!
Maar de kast is vrijwel volledig gebrushed en de bracelet volledig polished, en dat is eigenlijk niet zo mooi…
Na de verschillende topics over DIY brushing hier op HF en elders gelezen te hebben besloot ik de Scotch schuursponsjes te skippen en meteen gebruik te maken van de juiste tools:

Initiële staat van de band:

Nu kon ik de band helemaal brushen maar vond een polished contrast toch wel mooi. Na 3 weken dubben over wat dan brushed en wat polished besloot ik de brede center links te brushen en de smallere buitenkant zo te laten.
Afplakken (isolatie tape):

Eerst de 36, dan de 60 en ben gestopt bij de 120 (heb Bruin 240 niet gebruikt)

Resultaat… :drum:

De Garryson blokjes werken erg fijn. Zijn ook enigszins flexibel en buigen dus mee met krommingen.
Aanrader!

41 likes

Gaaf resultaat. Is volgens mij een aftermarket band? De standaard band is bij mij gebrushed.
Is idd een heerlijk horloge. Een blijvertje in mijn collectie.
Barton heeft overigens ook rubber straps (21mm) die hem goed staan. :+1:

1 like

Erg gaaf, dit resultaat :+1:

1 like

Klopt. Past wel goed (endlinks) maar is dus unbrushed (until now :wink:)
Ook hier een blijvertje!

1 like

Goed gevonden. Sluit idd mooi aan :+1:

1 like

Goed gevonden. Sluit idd mooi aan :+1:

1 like

Mooi werk. Moet even wennen aan de polished outer links.

Zou je gezien de kast niet beter alles brushen?

3 likes

Mooi resultaat, ziet er top uit!

1 like

Echt een betere band geworden zo, staat prima :ok_hand:

1 like

Mooi resultaat zeg!:+1:

1 like

Mooi gedaan!

1 like

Mooi gedaan, staat em goed

1 like

Zit te twijfelen. Omdat het al een enorme verbetering is tov all polished laat ik hem even zo maar mogelijk dat ik later besluit om hem helemaal te brushen.
Juist omdat ik zo te spreken ben over hoe de brushing eruit ziet en goed past bij de kast zou dat ook mooi kunnen worden

1 like

Zo da’s mooi geworden :+1:

1 like

Cool!

1 like

Goed resultaat! Lekker bezig :grin:

1 like

Was bijelkaar een uurtje werk, laatste weekje vd vakantie, welbesteed :sunglasses:

1 like

Heel mooi gedaan :+1:

1 like

Ziet er goed uit!

1 like

Mooi. Ik zou denk ik wel de gepolijste delen en clasp met cape cod beetje opfrissen. Als finishing touch.

Zou niet alles brushen zoals sommigen zeggen. Zo voorspelbaar :grin:

1 like