Brand hier de horloges van mijn wenslijst af!

Het zijn allemaal ‘net niet’ klokjes, de oris is net niet ok, maurice Lacroix is net geen AP Royal Oak, de zenith’s zijn nou ja zenith’s, en de globemaster is geen annual calendar.

4 likes

Okay ehm… die Maurice Lacroix en die Zenith Pilot vind ik stom.

2 likes

De Oris heeft een gruwelijk lelijke bezet en een rare kroon.

De Maurice Lacroix is wel mooi maar die naam is gewoon niks.

De Zenith El Primero had met zulke kleurtjes eigenlijk een Invicta willen zijn.

De Zenith Pilot is gewoon een lelijk ding die na tig jaar nog eens mee wil doen met de ‘ik-ben-nieuw-maar-zie-er-graag-oud-uit-vintage-hype’.

De Omega ziet er gewoon goedkoop uit. Zal dus wel veel te duur zijn.

5 likes

Oris is chic, maar een Oris in staal/goud met een zwarte wijzerplaat? Dat is alsof je Jort Kelder in een Roy Donders-onesie hijst.

Die AP is mooi, maar zo vaak nagemaakt dat mensen straks nog denken dat je een Maurice Lacroix om hebt. Oh wacht…

Die El Primero kost je straks een extra hypotheek als ie aan een servicebeurt toe is.

[…]

Sorry, bij die laatste twee kan ik zelfs voor de grap niks verzinnen. Ik zou ze gewoon allemaal in één keer kopen, dan doet het maar één keer pijn.

4 likes

In real life ziet ie er wel duurder uit moet ik zeggen.

1 like

Ik heb het even voor je gecorrigeerd. :yum:

(Al moet ik toegeven dat ik de huidige generatie BC ook mooier vind.)

1 like

Eerst een disclaimer. Onderstaande is puur een poging aan de wens van TS te voldoen. :joy::joy:

Die oris lijkt op een oreo met een slinky er omheen gewikkeld.

De wijzerplaat van de ML doet mij aan de bodem van een springvorm denken. Maar dan wel een goedkoop blokker bakblik dat op een Kaiser wil lijken maar de finesse mist.

Die Globemaster is een invicta-next level, de ultieme poging zoveel mogelijk aspecten van iconische horloges in 1 horloge te proppen.

De Zenith,…tsja, dat is de Zenith, lukt me niet daar iets negatiefs over te verzinnen. Sorry.

6 likes

Nou, hier mijn poging dan maar: :sunglasses:

Oris: kan ik weinig verkeerds van zeggen: kopen dat ding.
Maurice Lacroix: Brrr, zo’n jaren 80 blokjesplaat, is al bijna 40 jaar uit de mode :face_with_raised_eyebrow:
El Primero: Scheve afgezakte datum op half 5 :stuck_out_tongue_closed_eyes:
Zenith Pilot: Veel te grote subdials die te dicht bij elkaar staan :flushed:
Globemaster: Aansluiting van de band op de kast veel te kolossaal doordat het allemaal in een vlak ligt :elephant:

3 likes

Ik heb daar totaal geen reden voor, ik wou je alleen helpen.

2 likes

Ik vind het stuk voor stuk mooie horloges. Ik zou ze graag willen hebben, haha.

Dus vanuit mij gaat er weinig afgebrand worden :wink:

1 like

Man man man, daar is toch niets negatiefs over te zeggen :roll_eyes:

1 like

Het zenith el primero horloge is mijn nummer 1. Prachtig!

1 like

De El Primero is echt een kermisding, ziet er goedkoop en knullig uit, afwerking is ook bar slecht. Oris begin ik niet eens over, staat in het rijtje Tag Heuer en Meistersinger, kansloze overpriced net-niet meuk. De Aikon is het ergste, een slap aftreksel van een Royal Oak, maat is ook zo standaard (39mm), boring.
De Globemaster is echt het lelijkste ontwerp van Omega, kansloos dit. Als ik hem zou krijgen zou hij onderop de ongeopende stapel aanmaningen komen te liggen. Neem dan een Seamaster of Speedmaster, dat zijn iconen.

2 likes

Wat mij betreft kan alles behalve de Oris en de Omega van je shortlist af. YMMV, uiteraard :wink:

1 like

Oris: goud is voor oude lullen
ML: rip-off
Zenith el primero: niet de eerste dus gelogen
Zenith tipo: tof, maar goedkoper bij Sinn
Globemaster: tof, geen commentaar

Genoeg :fire:?

1 like

Belachelijk lijstje, gewoon klokjes uit de grijpertautomaat, prullaria troep.
Gewoon alleen de tag halen zonder gele achtergrond, heb je dat lijstje ook nietmeer nodig

Of heb ik hem juist nu weer langer gemaakt… :relaxed:
Sorry

2 likes

Ik zal een poging doen om dit (geniale) lijstje de grond in te boren;

Oris: fuck die mega oversized kroon man, niet te doen!
Maurice Lacroix: inspired by? Hell no! Gewoon een rip off van die beroemde classic!
Zenith EP: pffff wat een chaotische bedoeling met die leipe kleurtjes.
Zenith Pilot: tja, tis het net niet he :face_with_raised_eyebrow: en die dial kleur :face_vomiting:
Omega Globe master: wie kapt er nou een marker af t.b.v. een datum venster? En dan ook nog zo’n mislukt treinspoor als bezel erop plakken…

Ik moet bekennen dat iedere letter hierboven zeer deed aan mijn horloge-hart, maar ach voor mede-forumleden ben ik bereid hartzeer te accepteren :v:️ hoop dat het helpt :pray:

2 likes

Bah. Gelukkig is het geen Rolex, maar toch.

Alsof het fijne schuurpapier op was.

Op Leer? Nee!

Doet het prima als dakbedekking.

De urenwijzer zit los! Probeer maar, die kun je ronddraaien zonder dat de rest meedoet.

PS De Omega of de El P zou de mijne zijn. Beide héél erg fraai. :sunglasses:

1 like

Walgelijk ding inderdaad.

3 likes

Dat ja

1 like