Brand hier de horloges van mijn wenslijst af!

Alleen die zeniths zijn het overwegen waard…Super. Nou ja en die omega. die is wel ok.

Klaar. Heb ik je al een beetje geholpen?

Oh.
Blijf van die oris en ML af. Niet mooi genoeg het geld kun je beter in de rest steken. Heb je die ook eerder.

3 likes
  1. Zenith El Primero is super.
  2. Omega globemaster is wel heul mooi… maar voor t geld heb je ook een DJ. Is veiliger.
  3. Zenith Pilot is wel ok, maar ZEP is 10x mooier en je mietert geld weg… moet m wel echt het einde vinden wil je dat doen.
  4. MauriceLacroix is een wannabe royal oak, en duidelijk minder dan de bovenstaande 3 keuzes.
  5. Oris is een gedateerde puinbak.
1 like

De Oris heeft een hoog opa gehalte. Zelfs voor een retro is deze het net niet.
ML Aikon biedt veel rvs voor zijn geld, maar mooi is anders
Zenith El Primero … vraag of ze er voor jou nog een sub dial bijmaken. Beetje leeg zo.
De Zenith PC, gaaf horloge, afkraken wordt lastig, wordt iets van ‘te duur’
De Omega G, ook gaaf, veel te duur?

2 likes

Oris… 2 tone metaal… tsss. Is dat goud wel solid?

Maurice La Croix. Ik vond de bak bodem vergelijking wel hout snijden. En dan die 6 dubbele gepolijste blokken op de bezel? Wat dachten ze hier dan?

Zenith El Primero 2 dials van de chronograph lijken wel moonfases…

Zenith Pilot wil met letter type een beetje teveel op een Brequet lijken… Dat brons wordt ooit groen. :nauseated_face:

En Omega. Tja… Pie pan lijkt gewoon te veel op het wordt pannenkoek.

1 like

Die Globemaster is overpriced, te groot en suf.
Het origineel (Constellation pie pan) is vele malen mooier en aantrekkelijker.

Oris: lelijke bezel.

Zenith PC: lelijk want brons, geen goede balans met die 2 relatief oversized subdials. Had een tricompax in rvs moeten zijn, dan was het nog iets geweest.

1 like

Allemaal smaakvolle Zwitsers, weinig nagemaakte / hommage modellen ook van, dus redelijk apart en geen dertien-in-een-dozijn-submariner, gelukkig…

Mis alleen de high end Japanners…

3 likes

Maurice Lacroix doet me altijd denken aan Michael Kors of Tommy Hilfiger of zo. Lelijke merknaam en dus lelijk horloge.

3 likes

“Zwart met goud” Goudkleurig bedoel je?

1 like

Of een mooie Duitser…


Maar dan zal er wel een financieel wonder moeten plaatsvinden…

Heb wel eens naar deze lopen gluren:


Maar heb gekozen voor de Longines Avigation BigEye

En de Sinn 104 had niet de wow-factor voor me.

2 likes

De Aikon doet me niets, lijkt ergens op…
De rest, lukt me niet om af te branden, sorry!

1 like

Lekker doorsparen en dan die El Primero kopen. Vind de rest niet zoveel karakter hebben eerlijk gezegd… maargoed dat is mijn mening, onze hobby draait vooral om wat je zelf fraai vind.

1 like

Allemaal meuk. Totaal irrelevant in de tijd van smartphones.

6 likes

:rofl:

2 likes

Over de Oris kan ik niets meer negatiefs zeggen dan de afbeelding al laat zien. Ik neem aan dat de ontwerper braaf elke dag naar de kerk gaat en bid om vergiffenis voor het maken van zo’n afzichtelijk ding.
(Alstu :slight_smile: )

3 likes

Enige positieve aan het hele ding is de pointerdate. Verder een ontwerp om gauw te vergeten.

2 likes

De meeste horloges van de wenslijst spoken nog steeds door mn hoofd. Nog meer mensen die hier hun ongezouten mening willen geven?

Neem de GM op leer of rubber. Al de rest vind ik raar/ouderwets/overschat/:nerd_face:.

1 like

Doe telkens net alsof je 1 van deze horloges koopt, zet het geld apart. Koop een Rolex.

My 2cents

1 like

Die oris en maurice kan je gewoon overslaan
Doorsparen voor zenith en de globe master.

1 like