Dat dus. We hebben niet allemaal 3 a 4x modaal…!
Fabricage - ook in Grenchen, of komt er een nieuwe “plant” in Genève? Want anders stelt die naam sowieso niks meer voor.
Dat dus. We hebben niet allemaal 3 a 4x modaal…!
Fabricage - ook in Grenchen, of komt er een nieuwe “plant” in Genève? Want anders stelt die naam sowieso niks meer voor.
Of een vintage vibe chrono. Maakt me wel benieuwd!
Ja, genoeg te reissueen.
Tsja, ik weet sowieso niet of de luxemarkt niet vooral voor mensen zijn met teveel geld.
Voor de gewone man is er natuurlijk ook nog een Tissot, Seiko, Sinn etc.
Heel leuk nieuws maar in eerste instantie een business move, dus het moet geld opbrengen.
Ik kan alleen maar hopen dat ze op de juiste wijze omgaan met de binnenwerkjes en het doen zoals het zou horen.
Relaunches uitbrengen is niet moeilijk, de eer houden aan de manier waarop UG hun kalibers had is wat anders…
UG na 1968 was natuurlijk wel anders dan UG voor 1968. Zijn ze ook gewoon voor de valjoux, bulova en later ETA uurwerken gegaan.
Ja bedankt he. Sinn klautert ook elk jaar rap omhoog hoor, die hebben de aansluiting met de A-/B+ merken wel gevonden.
Ja, ik vind het ook jammer. Ik vond het wel charme hebben dat horloges er in principe voor iedereen waren… maar goed, that ship has sailed.
Ik krijg hier inmiddels bijna alleen maar vintage Omega ter service; die waren destijds dan een paar honderd gulden. Ook relatief was dat mega-veel minder dan waar het merk zichzelf nu denkt te kunnen plaatsen.
Dat ik een vijfde tot een kwart reken van een Certified-horlogemaker kan er iets mee te maken hebben.
Dat vind ik nu juist een non-Breitling
En ik maar denken dat je geen vintage uurwerken wil servicen … of gaat dat alleen op voor polerouters
?
Vintage (versleten) micro-rotor drijft iedereen tot wanhoop vrees ik.
Partner Group ( investeringsmaatschappij ) nam een jaar geleden Breitling over van CVC (een andere inversteringsmaatschapij.)
Deze investeringsmaatschappij neemt nu ook Universal Genève over.
Hoewel Breitling het op dit moment goed doet vraag ik me toch af of het goed is voor een luxe horlogemaker om eigendom te zijn van zo’n bedrijf.
Het is toch vaak korte termijn policy om vervolgens het merk na een aantal jaar met winst weer te verkopen.( CVC heeft Breitling zo’n 6 jaar gehad )
Er is dan vaak geen sprake van een lange termijn visie.
Dat klopt op zich wel, maar toch zie ik liever dat UG nu dit nieuwe hoofdstuk onder deze leiding begint. De vorige eigenaar had een verkeerd soort lange termijnvisie.
Ik ben zeer benieuwd wat het gaat worden. Hopelijk doet het het oude UG recht.
Al hoop ik niet dat vintage UG opeens meer aandacht gaat krijgen met dito prijzen tot gevolg.
Tja, Breitling kennende zal het zijn AD’s pushen om het merk op te nemen.
Op die manier komt het merk in ieder geval relatief makkelijk bij de juiste juwelier te liggen.
Moet het zich alleen nog bewijzen.
Heel gaaf! Mooie ontwikkeling om de cult-status van UG weer een nieuw leven in te blazen.
Breitling leunt nu veel op hun heritage modellen, dat verwacht ik dan ook bij UG, maar dan gecompliceerder dan de Breitling modellen. Ben ook heel benieuwd naar een re-issue of re-branded Polerouter!
Afgezien van de zulu horloges en een sporadische limited met gegraveerde plaat? Ze maken nog steeds te grote kasten met te hoge stalen rehaut ringen, waar te kleine uurwerken in zitten met een datum die te dicht naar het midden zit.
Dit soort reut, dus. Dat is er mis met Longines. Dat is typische “we moeten iets onder Omgea hebben” corporate design-by-spreadsheet ongeïnspireerde shizzle. Dat Longines een paar goeie releases achter de rug heeft wil niet zeggen dat ze probleem vrij zijn.
Ik begrijp dat mensen bang zijn dat Universal Geneve hetzelfde lot tegemoet zou gaan, ware het niet dat…
Ik denk dat Georges Kern het in zich heeft om UG glorieus te maken.
Mijn interesse is gewekt.
Ik ben heel erg benieuwd naar deze Revival! Wat zou het gaaf zijn om een mooie UG met een open case back en een Breitling B09 movement te zien!
Of misschien een simpeler uurwerk uit de premier lijn maar wel net zo elegant
Deze is value for money, met bescheiden formaat. Maar ze durven wel eens groot gaan, en sommige modellen hebben veel hommage-gehalte. Beetje uitkijken wat je koopt bij Longines.
Ik ben wel heel benieuwd wat dit gaat worden.
Ik volg het met interesse.