Brede pols, stevig gebouwd... wat nu?

Bon giorno allemaal…

Ik heb al een aantal berichtjes geplaatst, maar mij nog niet properly voorgesteld… Ik ben Jeroen, 26 herfstjes jong, net afgestudeerd aan de TU Eindhoven (dus nu aan het zoeken naar een baan: echt een mooi moment uitgekozen ;)) en ik heb een gezonde appetijt voor mooie horloges. Meer dan 200 knaken heb ik nog niet gespendeerd… maar laat dat vooral geen beperking vormen :)…

Nu ben ik niet bepaald fijn gebouwd en heb ik aardig stevige polsen. Waar ik nu steeds tegenaan loop is dat ik maar weinig horloges kan vinden die ik echt mooi vind EN die van een beetje stevige afmeting zijn. Voorlopig heb ik geen Breitling geld, maar een Navitimer vind ik een erg mooi (technisch) horloge bijvoorbeeld. Maar als ik dan zo’n klokje van 42 mm om mijn pols doe… dat ziet er niet uit (!!) Nu heeft Breitling dan wel de Montbrillant Legende (47 mm), maar dat is dan ook echt een uitzondering (buiten dat die voorlopig echt even te duur is).

Af en toe zie ik ook hier klokjes voorbij komen waarvan ik denk: Ja !! Mooi !! Hebben :smiley: !! Vooral fliegers vind ik toch wel erg mooi. Maar als ik dan naar de afmeting kijk, moet ik alweer verstek laten gaan… Ik heb al een paar keer gedacht… toch even proberen… maar ik vind het er gewoon niet uit zien, zo’n klein klokkie (en mijn vriendin is het daar roerend mee eens)…

Vraag 1: Hebben hier meer mensen ‘last’ van?

Op dit moment is het (nog) niet echt spectaculair wat ik in mijn bezit heb: ik heb nu een 45 mm Fossil (natuurlijk niet echt een top-merk, maar ik vind toch dat ze mooie klokjes maken) en een U-Boat achtig model van 53 mm (Ingersoll Bison no. 6: ziet er supergaaf uit, maar uurwerk zuigt big time, sluiting is ook erg oncomfortabel), maar wil graag een meer sophisticated chrono. Ik zoek eigenlijk een mooie chronograaf met stalen/ titanium band en zeker 44 mm doorsnede. De meeste klokken die in deze categorie vallen vind ik niet mooi, omdat ze vaak zo’n ‘opzet-ring’ hebben. Als je naar de Navitimer kijkt heeft deze die Tachy als een soort ‘tribune’ onder het glas zitten, dat vind ik veel mooier. Hoe meer ‘glas’ tov ‘kast’, hoe beter in principe. Hoewel ik de Speedmaster dan wel weer mooi vind, terwijl die die ring weer bovenop heeft zitten… wel zo ongeveer de enige klok die dat heeft die ik wel mooi vind (zal ook voornamelijk de historie achter die klok zijn ;)).

Vraag 2: Iemand suggesties van bepaalde merken/ types die ik wellicht mooi zou kunnen vinden? Laten we het voor het gemak even onder de 600 euro houden.

Edit: Natuurlijk toch maar even wat foto’s:

Alvast ontzettend bedankt !!

Welkom op het forum.

Is dit iets voor je. Een Steinhart Nav-B chrono II. Is duurder, maar voldoet aan je wensen. Misschien even doorsparen, maar heb je echt een topklok met een bewezen uurwerk. Er is ook een versie met leren band.

http://www.steinhartwatches.de/index.php?id=67&artnr=165&Sel_ID=27#165

Michel

Ha ha… ben alweer blij dat ik een onderwerp geopend heb… heel mooi klokje, die Steinhart ! Ik had 'm nog mooier gevonden als die chrono-klokjes niet op 12/6/9 maar op 3/6/9 zaten, maar waar had die datum dan moeten zitten, he? Eens even op onderzoek uitgaan waar ze deze hier in de buurt hebben liggen (Tilburg eo).

Bedankt voor de tip!

Zwart/wit bekeken vind ik trouwens twee types mooi:
[1] een ‘klassiek’ horloge (Portugeser stijl… de Steinhart ‘fliegeruhren’ vind ik dus ook erg mooi)
[2] een ‘technisch’ horloge a la Montbrillant Legende/ Navitimer

De voorgestelde Steinhart heeft dan wel weer een mooie combinatie van elementen uit de twee eerder genoemden (vind ik dan he)…

doorsparen, en voor de 49mm omega railmaster gaan
ik heb het zelfde probleem als jou, en heb een jaar lang continue gewisseld met horloges
elke keer weer viel de maat me toch weer tegen

2 uitzonderingen die goed te doen zijn, zijn de oris TT1 en de sinn U1

Volgens mij is Steinhart alleen via de website te koop. Weet het echter niet zeker.
Als je in Tilburg op zoek gaat naar een horloge zul je niet zoveel tegenkomen. (Ik spreek uit ervaring). Daarvoor kun je dan beter naar Den Bosch of Eindhoven gaan.

Michel

Ja, Tilburg heeft alleen Pijnenburg en een kleine Siebel.
Eindhoven is inderdaad veel beter. Zal eens wat onderzoek doen.

Tsja, die Oris TT1 en Sinn U1 vind ik dus niet zo mooi om eerlijk te zijn… sorry…

De Omega

die je noemt is inderdaad mooi, maar dat is echt voorlopig even out of reach. Misschien 2e hands… maar datzelfde geldt eigenlijk ook al voor eerdergenoemde Steinhart. Desalniettemin toch op het lijstje ;)…

Hoi Jeroen,

Allereerst, Welkom!
Het merk Aristo ( http://www.aristo-watch.com/ ) heeft ook fliegers t/m 55mm! Prijzen zijn meestal binnen je budget alhoewel de XXL zo’n €800 kost…

Ook Poljot heeft betaalbare grote horloges. kijk bijvoorbeeld eens hier : http://poljot24.de (maar voor je bestelt, even mede-forummer Vreugd2 een PM sturen, die verkoopt ook Poljots :slight_smile: )

Groeten,

Martin

schmeink Schreef:

doorsparen, en voor de 49mm omega railmaster gaan
ik heb het zelfde probleem als jou, en heb een
jaar lang continue gewisseld met horloges
elke keer weer viel de maat me toch weer tegen

2 uitzonderingen die goed te doen zijn, zijn de
oris TT1 en de sinn U1

Je bent wel op de promotour voor de Railmaster h’e! Nou, mij heb je om hoor, al kijk ik wel naar de 42mm. Voor een normale pols een erg mooie maat.

Wat vind je van zoiets? Een diameter van 45mm en een bandbreedte van 22mm:

Kwalitatief een erg goed merk en een super prijs-kwaliteit verhouding in mijn ogen. Hij gaat ietsjes boven je budget (+/- €850,- op de baaij, iets meer dan €1000,- bij de Nederlandse juweliers).

Als je deze sfeer wel oke vind, heb ik nog wel een aantal ideeen, het is alleen geen Flieger en ik heb eventjes geen tijd nog 5 modellen op te zoeken :P. Succes alvast met je zoektocht.

Ypuh Schreef:

Als je deze sfeer wel oke vind, heb ik nog wel een
aantal ideeen, het is alleen geen Flieger en ik
heb eventjes geen tijd nog 5 modellen op te zoeken
:P. Succes alvast met je zoektocht.

Ja, Hamilton Maestro (toch?) vind ik ook erg mooi (wat een slettenbak ben ik ook eigenlijk he ;))… maar ben om eerlijk te zijn wel expliciet op zoek naar een klok met stalen band en daar is Hamilton redelijk beperkt in, toch? Voor zover ik kan zien is er geen Maestro met stalen band, was eigenlijk de reden waarom ik Hamilton al enigzins aan de kant had gezet.

Wat dat betreft ben ik lekker saai: stalen (of titanium) band en donkere (liefst zwart) plaat.

Het hoeft trouwens niet per se een flieger te zijn hoor. Ik vind ze wel mooi, maar laat dat vooral geen beperking vormen! Ik heb een zeer brede smaak !
Bijvoorbeeld: als ik nu een niet-flieger-chrono neem, kan ik later nog altijd een eenvoudigere flieger nemen, toch?

Thanks voor de fijne en behulpzame reacties! Echt top!

mooiste naar mijn meening van laco b uhr is 55 mm flieger replica van model uit 1944 alleen duur 2300 euro
http://www.aristo-horloges.nl/LacobyLacher/LacoImages/Laco%20opbergdoos.jpg

leuk en betaal baar de 42mm modelen van deze begint 250 euro te klein denk ik voor jou

ook leuk grof en betaalbaar is de Seiko SKA383P1 Kinetic Scuba Diver

comfortabel horloge suunto vector weegt niks 50mm groot band zeer zacht rubber

Hoi Berolios,

Je hebt een PB

Welkom op dit forum. Groot en goedkoop (horloges dan;)): Tauchmeister, TW Steel?

Thanks! PB terug :wink:

Wederom pb

Wel erg mooi. Had Steinhart gisteren een mailtje gestuurd met de vraag waar ik NL dealers kan vinden… binnen een uur reactie van Steinhart zelf, met de mededeling dat ik hem gewoon kan kopen en passen… als hij toch niet bevalt, mag ik hem (ongedragen) retour sturen en krijg ik mijn geld terug, incl verzendkosten !

Mooie service !

Maar ik weet het nog niet… die grotere horloges in flieger-stijl zijn meestal ook een stuk dikker (logisch natuurlijk)… en ik moet ze wel aan kunnen onder een overhemd (pak)… als ze niet onder het overhemd passen, heeft het weinig nut… ik kan niet de hele dag met mijn mouw opgestroopt lopen :D…

Vast en zeker to be continued… als er nog meer suggesties zijn (ypuh?), houd ik mij van harte aanbevolen !! Die Hamiltons spreken me ook erg aan, maar ik wel graag een stalen (of titanium) band.

Gracias !!

Je geeft niet aan dat je van duikers houdt, maar ik geef je toch een suggestie: De Orsa Monstrum. Een behoorlijk kloeke klok (46mm) voor een erg aangenaam prijsje! http://www.orsawatchco.com/models.html

Edit: Okay, ik lees net dat je 'm onder een pak wilt dragen. Daar is zo’n duiker dan weer minder geschikt voor, tenzij het een duikerspak betreft? :smiley: Anyway, misschien toch leuk voor erbij!

Dat is zeker een nette service van Steinhart.
Om de dikte zou ik me niet zo’n zorgen maken. 16 mm gaat prima onder pak. Niets mis mee. Een dergelijk sierraad om de pols mag toch zeker gezien worden?

Misschien een tip. Bekijk de “woensdag” topics eens. Veel foto’s, zodat je meer een indruk krijgt wat er allemaal te koop is.

Succes,

Michel

Ik laat spoedig van me horen… Heb vast nog wel wat ideeen, maar once again, no time. Haha.

Take your time mate!

berolios Schreef:

Take your time mate!

Pff, ik zit zo ff te kijken naar een groot horloge (44mm plus) mét een stalen band, maar dat val in de praktijk nog vies tegen omdat de modellen die ik bedoel en mooi vind toch vooral met een lederen band geleverd worden. De mooie “stalen” horloges zijn toch allemaal 40-42mm.

Ik “iets” gevonden, maar zal toch nog even wat meer scrollen buiten werktijd :).

Deze heb ik een half jaartje geleden voor mijn neus weg laten kapen maar zou volgens mij momenteel wel weer voor een redelijke prijs weg mogen. Om binnnen je budget te blijven zou je er nog een Seiko 5 bij aan moeten schaffen.

De afmetingen zijn geloof ik 44mm diameter en 22mm bandaanzet, naast een blauwe band ZAT er ook nog een zwarte band bij. Het uurwerkje gaat om een Valjoux 7750.

Aangezien je vroeg om een stalen band, zou je hiermee misschien je budget op kunnen vullen door een losse stalen band er bij te kopen. Het zou deze klok zeker niet misstaan denk ik zelf.