Ja ontzettend bedankt voor het meedenken! De Hamiltons hebben mijn aandacht wederom te pakken. Ik wil echter wel een mooie aansluitende stalen band hebben en ik weet niet of dat erg makkelijk after-market uit te halen is… dat onderzoek loopt nu ;)…
Persoonlijk vond ik de Maestro die je eerder voorstelde mooier. Vooral de opgelegde cijfers en fijne wijzers spreken me erg aan bij die klok… ik houd toch wel van die Portoguese-look. Eerder was ik nog geen klokjes binnen mijn budget tegen gekomen die aan alle kenmerken voldoen, maar daar begint langzaa, verandering in te komen (ik word er beter in :D!). Ik ben zelfs een mooi model tegengekomen, dat door 3 verschillende fabrikanten wordt aangeboden (!), alleen de witte datum-aanduiding vind ik niet zo mooi (check DEZE http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,112708,112708#msg-112708
thread). Fliegers zijn op dit moment dan misschien toch iets te grof, als ik kijk naar de argumenten om naar een bepaalde klok te kijken die op dit moment het belangrijkst zijn.
Langzaam maar zeker kom ik dichterbij, maar ik ben wel bang dat ik inderdaad echt naar een after-market stalen band op zoek moet. Nu hopen dat ik er een kan vinden die goed past. Iemand misschien tips tav deze zoektocht??
Ja ontzettend bedankt voor het meedenken! De
Hamiltons hebben mijn aandacht wederom te pakken.
Ik wil echter wel een mooie aansluitende stalen
band hebben en ik weet niet of dat erg makkelijk
after-market uit te halen is… dat onderzoek
loopt nu ;)…
Persoonlijk vond ik de Maestro die je eerder
voorstelde mooier. Vooral de opgelegde cijfers en
fijne wijzers spreken me erg aan bij die klok…
ik houd toch wel van die Portoguese-look. Eerder
was ik nog geen klokjes binnen mijn budget tegen
gekomen die aan alle kenmerken voldoen, maar daar
begint langzaa, verandering in te komen (ik word
er beter in :D!). Ik ben zelfs een mooi model
tegengekomen, dat door 3 verschillende fabrikanten
wordt aangeboden (!), alleen de witte
datum-aanduiding vind ik niet zo mooi (check DEZE
thread). Fliegers zijn op dit moment dan misschien
toch iets te grof, als ik kijk naar de argumenten
om naar een bepaalde klok te kijken die op dit
moment het belangrijkst zijn.
Langzaam maar zeker kom ik dichterbij, maar ik ben
wel bang dat ik inderdaad echt naar een
after-market stalen band op zoek moet. Nu hopen
dat ik er een kan vinden die goed past. Iemand
misschien tips tav deze zoektocht??
Ik heb zelf een Hamilton Jazzmaster, de gewone met een formaat van 42mm. Zelf ben ik 1.93 en weeg ongeveer 105 kilo…geen kleine jongen dus en groter zou niet van mij hoeven. Hamilton heeft wel een grotere uitvoering van de Jazzmaster, is ook erg fraai. De Jazzmaster is alleen geen sportief horloge, eerder klassiek.
Ach…ik zie dat je de Hamilton (Maestro inderdaad)
al hebt afgeschreven.
MeisterSinger anders…?
Zeker niet afgeschreven… integendeel !! Maestro staat bovenaan het lijstje zoals het er nu uitziet. Ik ben ook niet direct op zoek naar heel sportief, ik heb aan de ene kant een heel klassieke smaak (Maestro) en aan de andere kant vind ik heel technische horloges (Breitling Montbrillant) ook erg mooi. Het hangt nu nog even af van de (financiele) mogelijkheden en de mogelijkheden van een bandje, maar het wordt waarschijnlijk ofwel een Maestro, of het Zeno Watch Basel model dat ik noemde… Dat is ook een beetje een Portuguese plakker :D… ook met 7750 trouwens…
Het is niet zo dat ik heel groot en zwaar ben of zo, maar wel een stevig postuur en wel brede polsen/ grote handen… Ik heb net ook de normale Jazzmaster aangehad en vond de Maestro toch een stuk beter bij me passen, zeker qua afmeting.
Heb trouwens vandaag bij Siebel ook te horen gekregen dat elk Hamilton horloge tegen een meerprijs van 50 euro met stalen band te leveren is (!!), dus daar word ik heel blij van ;). Vind alleen een vlindersluiting niet zo comfortabel, dus daar moet dan wel nog een oplossing voor komen. Ik ben een lastig mensj… maar langzaam komen we er wel !!!
Wel ook ontzettend mooie band… half geborsteld, half gepolijst, net zoals de kast van de Jazzmasters… echt cool !!
Hoe het er nu naar uitziet:
Optie [1]:
Optie [2]:
Van die Zeno heb ik een 2e hands aanbod liggen… wat wellicht financieel weer voordelen biedt. Echter, ik vind die witte datum-aanduiding niet zo tof.
Iemand trouwens tips mbt (on-line) winkels waar Hamilton voor een goede prijs te krijgen is?
Hi Snooker, ontzettend bedankt voor het meedenken, maar een duiker spreekt mij totaal niet aan helaas…
Ik houd ofwel van redelijk klassieke horloges (denk aan Hamilton Jazzmaster Maestro), ofwel van heel technische horloges (bijv. Breitling Montbrillant Legende).
En op deze site kan je je wensen helemaal invullen en hij zoekt voor je. Heb nu de diameter ingesteld op 44mm voor je hopeljk zit er iets voor je tussen:
Ach…ik zie dat je de Hamilton (Maestro
inderdaad)
al hebt afgeschreven.
MeisterSinger anders…?
Zeker niet afgeschreven… integendeel !! Maestro
staat bovenaan het lijstje zoals het er nu
uitziet. Ik ben ook niet direct op zoek naar heel
sportief, ik heb aan de ene kant een heel
klassieke smaak (Maestro) en aan de andere kant
vind ik heel technische horloges (Breitling
Montbrillant) ook erg mooi. Het hangt nu nog even
af van de (financiele) mogelijkheden en de
mogelijkheden van een bandje, maar het wordt
waarschijnlijk ofwel een Maestro, of het Zeno
Watch Basel model dat ik noemde… Dat is ook een
beetje een Portuguese plakker :D… ook met 7750
trouwens…
Het is niet zo dat ik heel groot en zwaar ben of
zo, maar wel een stevig postuur en wel brede
polsen/ grote handen… Ik heb net ook de normale
Jazzmaster aangehad en vond de Maestro toch een
stuk beter bij me passen, zeker qua afmeting.
Heb trouwens vandaag bij Siebel ook te horen
gekregen dat elk Hamilton horloge tegen een
meerprijs van 50 euro met stalen band te leveren
is (!!), dus daar word ik heel blij van ;). Vind
alleen een vlindersluiting niet zo comfortabel,
dus daar moet dan wel nog een oplossing voor
komen. Ik ben een lastig mensj… maar langzaam
komen we er wel !!!
Wel ook ontzettend mooie band… half geborsteld,
half gepolijst, net zoals de kast van de
Jazzmasters… echt cool !!
Van die Zeno heb ik een 2e hands aanbod liggen…
wat wellicht financieel weer voordelen biedt.
Echter, ik vind die witte datum-aanduiding niet zo
tof.
Iemand trouwens tips mbt (on-line) winkels waar
Hamilton voor een goede prijs te krijgen is?
Bedankt allemaal !
YES, ik heb iemand omgekregen Dreski! (H). Hamilton goes forum-wide!
Overigens dacht ik wel ruimschoots op eBay tegen de Maestro’s aan te lopen, maar dat valt me toch grotendeels tegen. Ik zal binnenkort even verder zoeken voor je, maar momenteel gok ik dat je het toch in deze richting moet zoeken > http://www.amazon.com/Hamilton-Mens-JazzMaster-watch-H32716833/dp/B000KI5ZJI (Gok dat je er +/- 25% belastingen en toeslagen over betaald)
Of bij de Nederlandse juweliers, voor +/- €1150,-
zonder eventuele kortingen (Vaak lukt het nog wel
een beetje leuk over de prijs uit te komen).
Quote van Siebel: 945 voor Maestro (zonder de datum-aanduiding) 50 euro voor steel bracelet.
Heb er in de VS een voor 839 dollar gevonden, 3% invoer-sjwik, 19% BTW. Ongeveer 775 totaal, maar dan zonder stalen band en zonder verzendkosten. Vraag aan VS dealer voor stalen band en verzendkosten is gesteld, nu even wachten op antwoord.
Klap trouwens nog maar niet te snel in je handjes dat je een zieltje hebt gewonnen ;)… die Zeno doet ook nog altijd mee… Het klokje van 5 jaar oud voor 600 (vraagprijs), maar dan moet ik er wel nog een stalen band voor kopen (los iets van 150 geloof ik). Nieuwprijs Zeno-klokje rond de 1250 bij NL juweliers.
Of bij de Nederlandse juweliers, voor +/-
€1150,-
zonder eventuele kortingen (Vaak lukt het nog
wel
een beetje leuk over de prijs uit te komen).
Quote van Siebel: 945 voor Maestro (zonder de
datum-aanduiding) 50 euro voor steel bracelet.
Heb er in de VS een voor 839 dollar gevonden, 3%
invoer-sjwik, 19% BTW. Ongeveer 775 totaal, maar
dan zonder stalen band en zonder verzendkosten.
Vraag aan VS dealer voor stalen band en
verzendkosten is gesteld, nu even wachten op
antwoord.
Klap trouwens nog maar niet te snel in je handjes
dat je een zieltje hebt gewonnen ;)… die Zeno
doet ook nog altijd mee… Het klokje van 5 jaar
oud voor 600 (vraagprijs), maar dan moet ik er wel
nog een stalen band voor kopen (los iets van 150
geloof ik). Nieuwprijs Zeno-klokje rond de 1250
bij NL juweliers.
Ik heb een zieltje gewonnen, daarvan ben ik overtuigd!
Siebel heeft geen gekke prijs geloof ik (Of ik ben in de war met de prijzen van de Open Heart bij S&C). Voor het verschil met de US zou ik overigens zeker voor de Siebel gaan! Zo lang het binnen de 25% prijsverschil blijft, zou ik gaan voor een vertrouwd adres bij huis. Ga dus uit van die prijs en probeer de stalen band er bij in te praten, plus montage en het afstellen natuurlijk. Eventueel 2e hands kun je lichtelijk vergeten gok ik.
De vlindersluiting van de stalenband zit heerlijk bij mij en sluit super, volgens mij had je hier je twijfels ook nog een beetje bij. Een foto ervan kun je hier nog wel een beetje zien,
De vlindersluiting van de stalenband zit heerlijk
bij mij en sluit super, volgens mij had je hier je
twijfels ook nog een beetje bij. Een foto ervan
kun je hier nog wel een beetje zien,
Die Ingersoll die je op de foto van de openingspost ziet heeft ook een vlindersluiting… en die gaat gewoon echt pijn doen als ik het horloge een tijdje aan heb (langer dan een uur). Ik heb dan ook een behoorlijk rode afdruk van de sluiting aan de binnenkant van mijn pols staan… vooral de uiteinden irriteren omdat de kromming van de sluiting te groot is tov mijn pols. Op de rikketik heb ik dan ook een ander bandje voor dit horloge gescoord met een normale klap-sluiting. De vraag bij Siebel loopt nu of het ook mogelijk is een stalen band met klapsluiting te monteren ipv de vlindersluiting. Het is een 23 mm band, dus geen standaardmaat. Daarbij bestaat de stalen band bij een Maestro uit zowel geborstelde als gepolijste schakels en dat sluit ontzettend mooi aan bij de kast.
Als ik kijk naar pasvorm zit die vlindersluiting van de Hamilton exact hetzelfde als die van mijn Ingersoll… het laatste dat ik wil is 1000 euro aan een horloge uitgeven dat pijn gaat doen als ik het langer dan een uur aan heb. Ik zou eigenlijk eens een draagtest van een dag moeten doen, maar ik vrees dat dat toch moeilijk wordt ;)…
Ik vraag mij trouwens ook af of het mogelijk is simpelweg alleen de vlindersluiting te vervangen door een klapsluiting… dat zou toch moeten kunnen in theorie, right? Ik ga het nu even een dagje laten rusten… morgen eens met Siebel bellen of ze al wijzer zijn geworden en ik ga toch ook nog even bij een aantal andere juweliers prijzen opvragen.
Ontzettend bedankt voor het meedenken in ieder geval!
p.s. misschien dat we ergens dit jaar nog een keer naar de VS gaan… scheelt toch wel een hoop hoor… Als ik de besparing van dit klokje meereken… wordt die vakantie ook weer een stuk goedkoper :D:D!!!
De vlindersluiting van de stalenband zit
heerlijk
bij mij en sluit super, volgens mij had je hier
je
twijfels ook nog een beetje bij. Een foto ervan
kun je hier nog wel een beetje zien,
Die Ingersoll die je op de foto van de
openingspost ziet heeft ook een vlindersluiting…
en die gaat gewoon echt pijn doen als ik het
horloge een tijdje aan heb (langer dan een uur).
Ik heb dan ook een behoorlijk rode afdruk van de
sluiting aan de binnenkant van mijn pols staan…
vooral de uiteinden irriteren omdat de kromming
van de sluiting te groot is tov mijn pols. Op de
rikketik heb ik dan ook een ander bandje voor dit
horloge gescoord met een normale klap-sluiting. De
vraag bij Siebel loopt nu of het ook mogelijk is
een stalen band met klapsluiting te monteren ipv
de vlindersluiting. Het is een 23 mm band, dus
geen standaardmaat. Daarbij bestaat de stalen band
bij een Maestro uit zowel geborstelde als
gepolijste schakels en dat sluit ontzettend mooi
aan bij de kast.
Als ik kijk naar pasvorm zit die vlindersluiting
van de Hamilton exact hetzelfde als die van mijn
Ingersoll… het laatste dat ik wil is 1000 euro
aan een horloge uitgeven dat pijn gaat doen als ik
het langer dan een uur aan heb. Ik zou eigenlijk
eens een draagtest van een dag moeten doen, maar
ik vrees dat dat toch moeilijk wordt ;)…
Ik vraag mij trouwens ook af of het mogelijk is
simpelweg alleen de vlindersluiting te vervangen
door een klapsluiting… dat zou toch moeten
kunnen in theorie, right? Ik ga het nu even een
dagje laten rusten… morgen eens met Siebel
bellen of ze al wijzer zijn geworden en ik ga toch
ook nog even bij een aantal andere juweliers
prijzen opvragen.
Ontzettend bedankt voor het meedenken in ieder
geval!
p.s. misschien dat we ergens dit jaar nog een keer
naar de VS gaan… scheelt toch wel een hoop
hoor… Als ik de besparing van dit klokje
meereken… wordt die vakantie ook weer een stuk
goedkoper :D:D!!!
Een post lang geen Zeno, weet je zeker dat ik je nog niet om heb (H)? Wel zonde dat de vlindersluiting je niet zo ligt, want deze sluit en oogt echt heerlijk, zeker met de wel en niet geborstelde delen, waardoor het “H”-profiel redelijk doorloopt. Ik gok dat er vast wel iets met de sluiting gedaan kan worden hoor. Met een beetje extra kosten, tijd en moeite, kunnen ze alles voor je regelen.
Ook denk ik dat het voorstel van een dag of middag dragen geen probleem is hoor, als je eerst de klok aanschaft en de volgende dag zegt of de sluiting vervangen moet worden of niet.
Als je van plan bent op korte termijn eens naar de VS te gaan en daar ook Hamiltons te kijken, dan mag je mij ook wel een pm sturen. Met de huidige dollarkoers en grote kans op douane kosten, is de humor een beetje eraf geraakt. Maar smokkelen is nog wel aantrekkelijk!
Als je van plan bent op korte termijn eens naar de
VS te gaan en daar ook Hamiltons te kijken, dan
mag je mij ook wel een pm sturen. Met de huidige
dollarkoers en grote kans op douane kosten, is de
humor een beetje eraf geraakt. Maar smokkelen is
nog wel aantrekkelijk!
Smokkelen?? Ik zou niet durven !!
Wij vliegen graag vanuit Zaventem met Continental… die Belgen doen een stuk minder moeilijk als die Hollanders op Schiphol.
Als Hamilton drager kan ik je deze klokken erg aanraden. Ik ben niet de meest voorzichtige horlogedrager en verwacht van mijn horloges dan ook dat ze met me kunnen “leven” ;). Tot nu geen problemen gehad met de Khaki GMT (hoewel gister een gedeelte van mijn crocoband kapot is gegaan, het gedeelte waar je de overige band in schuift, en heb deze er dan direkt afgeknipt).
Ik lees in je verhaal dat je op zoek bent naar een stalen band. Deze zijn wel te krijgen voor Hamilton mits je er 200 euro voor neer wil leggen (origineel Hamilton). Ikzelf heb hem aangeschaft bij S&C op de Demer (ehv) en moest toch even slikken toen me het bedrag werd genoemd.
Mogelijk een spuit 11 verhaal aangezien ik niet alle posts heb gelezen maar vond ikzelf vond het toch de moeite waard je heirvan op de hoogte te stellen. Succes met je keuze en welkom!
Fijn te horen dat je tevreden bent over je Hamilton !
De quote die ik van Siebel kreeg was 50 euro extra bij aanschaf van een nieuw horloge voor een orginele stalen band (uiteraard krijg je dan geen leren bandje meer), dat scheelt al een stuk met de 200 die je noemt ;)!
Fijn te horen dat je tevreden bent over je
Hamilton !
De quote die ik van Siebel kreeg was 50 euro extra
bij aanschaf van een nieuw horloge voor een
orginele stalen band (uiteraard krijg je dan geen
leren bandje meer), dat scheelt al een stuk met de
200 die je noemt ;)!
Zojuist is ie besteld: Hamilton Jazzmaster Maestro Chrono… zwarte wijzerplaat, geen datum, stalen band:
Ik vind het gewoon een ontzettend mooie, classy en tijdloze klok. Mooie opgelegde cijfers, dunne wijzers… jawel erg mooi en in deze prijsklasse is er bijzonder weinig vergelijkbaars te vinden. Ik ben ervan overtuigd dat ik er veel plezier van ga hebben !!
Ik heb er nog even over gedacht de full monty te gaan en voor een Omega te kiezen (liefst Aqua terra Chrono), maar dat is echt iets voor later (als ik meer centjes heb ;))… voorlopig even andere financiele prioriteiten (ik zal de reden tzt wel even vermelden :)).
NL importeur had 'm op voorraad, dus hopelijk mag ik mijn nieuwe aanwinst volgende week ergens gaan ophalen (SC Eindhoven).
Dat een horloge een keine diameter heeft vind ik bij vintages niet zo’n probleem. De mode was er immers ook naar, toen.
Wat wel uiterst vervelend is, is als het geheel dan weer niet of nauwelijks om de pols past.
Er lijkt dan eigenlijk een schakeltje te weinig en zie die dan na zovele jaren nog maar te vinden.
Zo heb ik twee ouwetjes waar de lol van het dragen rap af is wanneer ik daar de bijpassende stalen band op zet.
Wat ik nu eens ga proberen is dit: een extender.