Breguet only

Heel erg cool!
Het is dat m’n geld op is :sweat_smile::sweat_smile:

1 like

Dat verbaast me nu een beetje…
Dat bandje ziet er exact uit alsof het gesneden is uit de jas waarvan ik me inbeeld dat jij ze draagt.

3 likes

Nietes! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Brrr. Jassen zijn van wol. Of van Fjällräven.

In geel goud zou ik het goed kunnen overwegen. Goeie prijs ook. Ik heb ze in Luzern allebei gepast, en ofschoon 35 of 36mm beter was geweest zijn ze inderdaad geweldig, maar goud moet in dit geval echt goud zijn. Dat is een warmere omlijsting van die wijzerplaat.

Maar ja, dan zou ik altijd met een Credor Goldfeather in mijn gedachten blijven lopen. Ik vind Breguet heel cool, maar misschien had @anon2179421EV een punt toen hij me zei dat ik Japan misschien trouw moet blijven.

Grappig wel hoe hij na één biertje zijn pappenheimers kent. En tien jaar rond hangen op een forum, dat ook.

3 likes

Horloges zijn niet voor de eeuwigheid Fate. Ook gewoon om te dragen en te verkopen als je iets anders wilt.

Zo ervaar je en leer je.

1 like

Ik heb genoeg ervaren. Ik heb op termijn geen zin om hier geld in te blijven steken, ik wil nog een dress watch hebben die een soort van exit watch kan zijn. Dat wordt een meerjaren-traject waar een zorgvuldig overwogen aankoop uit gaat komen, mogelijk in combinatie met afhalen in Japan. :slight_smile:

Na heel, heel erg veel horloges bekeken en gepast te hebben weet ik inmiddels wat het voor me doet, en ben ik ook gewoon blij met vrijwel alles wat ik heb.

Idd, Breguet is best in geelgoud
De typische wijzerplaat komt dan best tot haar recht

10 likes

10 likes

Daar zit ik ook al tijden over na te denken :thinking:
Als je niet gepakt wordt bij de douane, is reis al bijna betaald met het verschil qua kosten van het horloge tussen Japan en NL

3 likes

Tourbillon heeft mij nog nooit getrokken als die aan de voorzijde in zijn glorie zichtbaar is.

Verder deel ik je mening niet geheel over dat ze in geelgoud het beste tot zijn recht komen. Dat verschilt per geval en blijft toch een persoonlijke voorkeur.

En dan heb je een beleving erbij. :sweat_smile:

En nog 1 als je wel gepakt wordt :joy:

1 like

Ik heb geen zin om dat illegaal te doen. Ik heb een baan en inkomsten, en die reputatie wil ik voor een horloge niet riskeren.

Uiteraard netjes aangeven, en gewoon aftikken. Misschien daar wel via tax free kopen, dan is het niet dubbel op.

Het ging me meer om de ervaring, zeg maar.

3 likes

Begrijp ik maar als ik 1 of meerdere horloges met tourbillon hebben , ze zouden allen zichtbaar moeten zijn. Niets zo fascinerend :slight_smile:
En uiteraard is geelgoud of een ander kleur persoonlijke smaak. Al vind ik persoonlijk Breguet zo goed als altijd het beste met geelgoud. Is net iets warmer en heeft net dat tikkeltje meer charme.

Voor mij speelt de armband een grote rol. Lederen band dan kan ieder kleur goud, een metalen bracelet dan kan voor mij ENKEL witgoud. Eender welk uurwerk og welk merk op een geel of rood gouden bracelet vind ik gewoon lelijk en opzichtig. In het geval van full gold kan enkel witgoud voor mij.
Voorbeeldje is deze Breguet XX. Volledig witgoud en bijgevolg draagbaar en niet te opzichtig, de zelfde versie in rood of geelgoud is meer iets voor pooiers :slight_smile:

4 likes

Ik snap je.

Dé Breguet Invicta:

Al vind ik jouw witgouden ook op het randje, gezien de hele boel gepolijst is. Wat gebrushte vlakken met scherpere overgangen zou ‘m mooi afkoelen en niet misstaan.

Zo ben ik absoluut geen fan van de Marine, maar dit al heel veel draagbaarder:

Bewijs dat Breguet goud ook smaakvol en met klasse kan:

5 likes

100% akkoord, iets te veel bling met alles polished. De versie die ik toonde zou nog beter zijn indien minstens de helft of zelfs volledig de witgouden bracelet bebrushed zou zijn. Oyster op een Sub is dan ook veel beter dan deze op de Daytona :slight_smile:

De Breguet bracelets zouden overigens wel van topkwaliteit zijn. (Meen ik gehoord te hebben.)

Ik denk eerlijk gezegd dat bij Breguet ALLES van top kwaliteit is maar voor een debiele reden als prestige, herkenbaarheid en resale waarde kopen mensen liever Patek, AP en VC.

Een foutje die ze vroeger maakten was een veel te goedkoop en basic binnenwerk gebruiken voor hun type XX. Een goed en betrouwbaar mouvement maar voor een Breguet was het naar mijn mening niet goed genoeg. OK voor een Omega, voor Breguet waardig te zijn hadden ze iets anders moeten gebruiken of et VEEL beter afwerken.

U zegt het.

Oei. U bent aan het profileren. Gouden armband = pooier.

Maar het is zoals @Hubertje hierboven al aangeeft. Het verschilt per afwerking en per horloge of het kan mooi is of niet.

1 like

Wat zeg je?

Ik zie geen verschil met die op een sub :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar je punt is duidelijk. Wellicht bedoelde je moderne daytona :sunglasses:

100% :slight_smile:

1 like