Breguet only

Joh… dat klopt niet. De meeste Pateks, VC en AP zijn zodra je de drempel van de AD overloopt de helft minder waard.

Enkele uitzonderingen daar gelaten.

1 like

Ik kwam zojuist deze tegen :heart_eyes: De tandjes zeg :sunglasses:

6 likes

De XX was een toolwatch, met tool gangwerk.

Few people cared at the time…
APs hadden een Dubois-Dépraz module.

2 likes

Nieuw in mijn collectie! Erfstuk waarvan (vooralsnog?) de vouwsluiting kwijt is. Kan iemand met een 3800ST misschien aan me vertellen hoe breed een leren band bij de sluiting hoort te zijn? 21mm naar …?

6 likes

klopt!
Maar ik zag een Offshore zijn mouvement en ondanks de Chrono module en ik geloof JLC basis was het wel zeer mooi afgewerkt, iets wat ik niet kan zeggen van de Breguet XX die ik zag.

1 like

Waarschijnlijk bedoel je ‘daargelaten’, maar in dit geval is ‘daar gelaten’ wellicht beter, want die modellen krijg je niet mee waarschijnlijk. :grin:

4 likes

Ik keek voor de grap even wat ik kon vinden over Breguet Empire… Maar 80 tot 110k op chrn24 heeft me weer gestopt haha :smiley:

Die foto blijft wel echt enorm gaaf!

Hahaha. Jij begrijpt het :sweat_smile::heart_hands:

Deze zou ondertussen toch ook als iconisch moeten gezien worden, niet ?

15 likes

Even iconisch maar dan in geelgoud en met seconde retrograde :slight_smile:

20 likes

De Type XX weer eens tevoorschijn getoverd.
Op een heerlijk soepele Molequin band.

9 likes

13 likes

Een reeks foto’s van een uurwerk dat voor mij bij de absolute top hoort.
Breguet chrono met het lemania mouvement dat zowel Patek, Vacheron, Roger Dubuis en nog enkele maakten maar dan tot het ultieme gebracht door er een spiltsecond chrono van te maken.

Een horloge gemaakt ongeveer 25 jaar geleden en dat in zeer kleine produktie, officiële cijfers willen ze niet vrijgeven bij Breguet maar van deze 5947 en de referentie 3947 ( gelijkaardig maar minder mooi omdat het split second knopje op 10 uur staat ppc ingewerkt in de opwindkroon) zijn er volgens bronnen minder dan 100 gemaakt en wellicht zitten we dichter bij 50 dan 100.

4 wijzers boven elkaar :slight_smile:

Tja, het caliber.
Kan je veel over vertellen maar je kan evengoed zwijgen, kijken er er in wegdromen.

Duidelijk voorbeeld van wat black polishing eigenlijk is. Merk hoe het rattrapante mechanisme zilver spiegelend lijkt en zwart als het ligt er ander opvalt

gewoon subliem

26 likes

Contact gehad met Breguet customer care over de 3800ST929W6. Mocht iemand ooit nog vragen hebben over de sluiting/band:
Please note that the folding clasp reference is BC.16.ST.DET, the strap width is 21 mm at the case and 16 mm at the clasp.

5907 :heart:

8 likes

The fantastic four

13 likes