Breguet only

Ff een kick.

Vraagje: De Brequet botiques in Parijs en Düsseldorf.

Zijn dit independent winkels waar de Swatch groep direct boven staat zoals de tourbillon botique in Amsterdam of is dit onderdeel van een plaatselijke juwelier?

Ik vraag dit omdat ik weet dat in Düsseldorf ‘Wempe’ een paar panden verder op ligt. En volgens mij in diverse steden in Duitsland de Patek en Rolex only ads aan een Wempe of bucherer gekoppeld zijn ipv aan t merk direct

Weet iemand dit toevallig?

1 like

Er wonen familieleden van Breguet in Parijs en die hebben nog steeds een vinger in de pap bij Breguet.

Maar ik weet niet zeker of dat ook zo is bij de boutique aan de Place Vendome.

De archives en het Breguet museum worden op zeker nog door familie gerund.

1 like

Er is een Breguet formeel hoofd van de archieven meen ik.
Maar volgens mij is die historicus en geen leidinggevende bij her bedrijf (heeft meen ik boeken gepubliceerd over de familie).

Productie heeft ook plaats in Zwitserland.

2 likes

Zo ik mag ook meedoen met dit draadje, ik heb gekozen voor een XX zonder datum. Heerlijk compact horloge met een fijne vintage uitstraling.

18 likes

Zijn broertje met datum zegt: “Hallo!”

12 likes

Hallo broer! :+1::grin: jij ziet er ook goed uit vandaag

1 like

Mooi heren

1 like

Deze oogt wat kleiner qua diameter dan degene die in de huidige collectie aanwezig zijn… vanmiddag was ik bij S&C en toevallig hebben we het over Breguet gehad. Mooi merk met een nog mooiere historie! Wat is de diameter van deze Chris?

1 like

Ja ik vind hem door de relatief kleine maat (39mm) ook mooi ingetogen ondanks de vrij opvallende designkenmerken.

1 like

Mooie omschrijving van een mooi horloge! Dank voor de info :ok_hand:t3:

Inmiddels heeft Breguet de Type XXI en XXII. De XXI is volgens mij naar 42mm gegaan

1 like

Klopt… 42 en 44mm. Maar draagt wat kleiner door de aflopende kast als ik het inschat m.b.v. de filmpjes van Tim op Watchbox (Youtube)

Ik geloof persoonlijk niet zo in dat “draagt kleiner”. Het oogt misschien iets anders maar het volume van de kast blijft

1 like

Keer tijd voor eigen foto’s :joy::joy:

1 like

Volgens mij is dat de pols van Bernard’s zoontje

Sorry, nooit aan toegekomen! :see_no_evil::sweat_smile:

Zie het als een compliment voor je foto skills!

1 like

Nope, van @Honey_Badger/Tom…

Hoop dat mn Type XXI snel terug is van een beurt, kan ik hier ook wat spammen.

1 like

Maar eens een micro GTG fixen dan.

1 like

Leuk weetje gevonden op internet:
Breguet zette vroeger een gravure in emaille wijzerplaten om namaak tegen te gaan.

3 likes