Die handtekening nu op elke plaat gegraveerd
De boutique in Düsseldorf is niet ‘independent’. Het is een soort Breguet flagship store (dus in eigendom van Swatch). De manager heet Kai. Hij heeft een oprechte passie voor het merk. Ik kan een bezoek van harte aanraden. Ze nemen ruim de tijd voor je als ze merken dat je oprecht geïnteresseerd bent.
Dat is niet hetzelfde. In emaille graveren is namelijk niet zo makkelijk. Dat was ook de reden dat ze dit deden.
Het was de enige manier om namaak (ja, ook al rond 1800 had men die!) tegen te gaan…
Ah, leuk! Wat vond je van de maatvoering/draagcomfort van de modellen die je gepast hebt? Zelf vind ik de (neo)vintage modellen wat prettiger dragen en ook esthetisch wat beter passen bij het type horloge / uitstraling…
Wat is niet hetzelfde? Veel Breguet dresswatches, met name die met guilloche of enamel platen, hebben nog steeds die secret signature aan weerskanten van de 12 of bij de 6. Leuk detail.
Ik vond de maanfase eerlijk gezegd toch wat te druk door de gangreserve op de voorkant en de 9067 mooi. Maar of ik dit mooier vind dan bijvoorbeeld een Jlc mut moot. Mwah weet niet.
Het gaat juist om de enamel platen, die hebben dat nu niet meer dacht ik. Alleen vintage platen hebben dat dus volgens mij. Dat is het verschil.
De gouden platen hebben het inderdaad wel.
Dat is niet juist. Dit is bijvoorbeeld de 5177 met grand feu enamel plaat met secret signature: https://watchesbysjx.com/2019/12/breguet-classique-5177-blue-enamel-review.html#!&gid=1&pid=5
Hoe dan ook een leuk detail.
Wel jammer dat het tegenwoordig niet meer een echte gravure is zoals vroeger. Dat gaat het hele oorspronkelijke doel voorbij. Maar wel leuk dat ze het detail nog in het design verwerken.
@Bernard deze heb ik vandaag even om de pols gehad. Als ik me niet vergis heb jij er ook eentje… het was de verassing van de dag als je het mij vraagt
Dat is precies een nieuwe:?
Dit was nieuw in de winkel inderdaad
Klopt!
Heerlijke horloges.
Ga je 'm kopen?
Die maken ze toch al lang niet meer?
Nee helaas… heb andere plannen Ik ben in afwachting van deze…
Twijfel nog wat over de maat. Daarnaast wil ik hem eerst in het echt zien alvorens ik een knoop zou doorhakken. Daarnaast zou ik een Ultra deep ook wel zien zitten… keuzes keuzes Eerst van de week het Blancpain Tropic bandje ophalen voor op mijn Bathyscaphe
Hoe lang niet meer weet ik niet… maar deze staat inderdaad niet meer op de site. Is te koop in de Tourbillon Boutique aan de PC in Amsterdam. Rechtstreeks vanuit de Swatch Group
Ik heb een Breguet en een Blancpain.
De Breguet XX zou ik lekker tweedehands scoren en de BP ook… Heb je ze samen voor de prijs van 1 nieuwe.
sinds bijna 1 jaar in het bezit van een Breguet Marine 5817.
Wacht echter al bijna 6 maanden op een kleinere rubber strap.
Maar verder een prachtig horloge in mijn ogen. Zowel van de voor als van de achter kant met de 18k gouden Rotor
Ik ben er ook verbaast van. Geweldige historie mooie materialen en kwaliteit van het uur werk met bijzondere metalen en afwerkingen waar rolex nog wat van kan leren in mijn ogen.
Echter vind ik die aller nieuwste Breguet modellen wel een beetje to much worden. Maar gelukkig hebben ze nog de klasique lijn waar weinig aan veranderd ook nog steeds zoveel mooie modelen.