Breitling: aangetaste wijzers

Hallo allemaal,

Bedankt voor het toelaten tot het forum. Ik heb reeds een Breitling Superocean uit 2000 aangeschaft.

Echter zitten er op de wijzers een paar plekken. Nu lees ik veel verschillende verhalen wat dit zou kunnen zijn. Zou iemand mij willen adviseren?

2 likes

Mogelijk vocht en of veel zon.
Maar ik heb er ook een Nieuw gekocht in ongeveer 1995
Maar draag het niet zoveel.
O en welkom hier bij HF !

3 likes

Heb je een betere foto?

Bedoel je van de wijzers?

Heeft iemand ervaring met het laten vervangen van de wijzers?

Ja dus wat dichterop.

Wijzers vervangen is niet veel werk. De juiste in goede kwalitwit vinden buiten Breitling zelf denk ik meer. Maar afhankelijk van wat er mee is kan er zoals @SuperDuiker al aangaf meer aan de hand zijn.

1 like

Mogen er adressen op het forum geplaatst worden waar ik eventueel naartoe zou kunnen gaan?

Zou het met lekkage te maken kunnen hebben? Vocht erin? Op de 2e foto lijkt de wijzerplaat ook wel wat gerult te zijn?

Ja is vermoedelijk aangetast door vocht. Het moeilijke is niet zo zeer het vervangen van de wijzers als wel een nieuw setje wijzers scoren.

1 like

Het zijn echt alleen de wijzers. Ik zal morgen bij daglicht nog een foto maken.

Inderdaad waar zal een nieuw set wijzers binnen een redelijke termijn leverbaar zijn?

1 like

Ik zou het zo houden, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Je kan naar Wesselink en Vreeker gaan te Alkmaar.
Daar laat ik al mijn horloges repareren.
Maar als het nog zo is Koster in Amsterdam is de importeur. En daar heb ik vroeger wel een service beurt laten geven.
Maar hier op het forum zit ook een Breitling expert volgens mij.
Zou het zeker laten doen want hoe langer je wacht hoe meer schade het wordt.
Denk toch dat het vocht is.
Succes

laten relumen is ook een optie

Die willen zo iets niet doen onder een volledige service waarschijnlijk en wellicht ook vervangen van de plaat vanwege het vocht (maar dat is zo te zien niet nodig). Dus dat wordt dan flink lappen als je zo iets bij Breitling zelf laat doen gok ik.

1 like

Als je enkel het lumen stoort, kun je ook relumen overwegen. Ik ben even zijn naam kwijt maar er is iemand op het forum die dat super goed kan.
Wellicht dat iemand weet wie ik bedoel en kan aanvullen met zijn naam. Ik meen me te herinneren dat hij ook wijzerplaten maakt.

Als iemand de naam weet van degene kan relumen heel graag! Dan kan ik even informeren.

Volgens mij was dat @barboendel

Apart die cijfers lijken bijna wel nieuw! Hoop dat er een oplossing komt. En anders inderdaad naar Breitling en hopen dat een gewone volledige service beurt het wel dekt (wijzers zijn volgensmij wel altijd inbegrepen daarbij maar vochtschade kan het veel duurder maken)

Relumen is bij deze wijzers geen optie omdat het metaal ook vol aantastingen zit

1 like

Zonde om te betalen voor een nieuwe plaat als dat niet nodig is

Kunnen die wijzers dan niet ook worden opgeknapt? Barboendel heeft dat ooit voor mij gedaan… polijsten/platen van de wijzers + relume.