Breitling AVENGER U.S. Navy specials
Ik zie ze op de Breitling site wel voorbij komen …. Speciale series voor bepaalde militaire eenheden.
Nadeel is dat ze wel op de Nederlandse site staan maar zodra je ze in je mandje wilt gooien blijken ze alleen verkocht te worden in het land van de eenheid (in dit geval US) …
Afgelopen zaterdag kreeg mijn vrouw het seintje dat er een SuperOcean rainbow 36 voor haar was binnen gekomen bij Eugene van Baal.
Het was wat drukker waardoor we even moesten wachten, ik zie dat als een groot voordeel .
Buiten was het erg warm, binnen lekker airco en drankjes genoeg … plus rustig de tijd om alle horloges rustig wat langer te bekijken .
Mijn vrouw blij met haar SuperOcean en wij nog even napratend …… kreeg ik de tip:
Van de Night Mission USN serie zijn 2 modellen voor een demo naar europa gekomen en we hebben de kans gekregen deze in de boutique te verkopen.
Dus als ik het leuk vond kon ik langskomen… .
AVENGER B01 CHRONOGRAPH 44 NIGHT MISSION USN DUST DEVILS
VX-31
Air Test and Evaluation Squadron 31 (VX-31 or AIRTEVRON THREE ONE, commonly referred to by its nickname, “The Dust Devils” ) is a United States Navy air test and evaluation squadron based at Naval Air weapons station China lake, California. Using the tail code DD, they fly numerous United States Navy and United States Marine Corps fixed-wing aircraft and helicopters.
———————————————
AVENGER B01 CHRONOGRAPH 44 NIGHT MISSION USN BLOODHOUNDS
VX-30
Air Test and Evaluation Squadron 30 (AIRTEVRON THREE ZERO or VX-30), nicknamed The Bloodhounds) is a United States Navy air test and evaluation squadron based at Naval air station point Mugu, California. Using the tail code BH, the squadron flies the E-2D Hawkeye Lockheed P-3 Orion, Gulfstream NC-20G, and the Lockheed C-130 Hercules aircraft. The VX-30 Bloodhounds provide support to the United States Navy’s Sea Test Range off the shores of central California.
THE STORY
Built for jet pilots, the Avenger is designed to take on the toughest cockpits and keep coming back for more. These editions are dedicated to the United States Naval Academy and two of the U.S. Navy’s elite air test squadrons: the Dust Devils and the Bloodhounds. But you don’t need military credentials to appreciate their bold design, exceptional resilience, and next-level functionality. Each execution features the unit’s emblem and color scheme—red and black for the Dust Devils, gray and yellow for the Bloodhounds, blue and gold for the U.S. Naval Academy—as well as a dedicated engraving surrounding the open caseback view of the Breitling Manufacture Caliber 01. All three feature black ceramic cases and titanium hardware accompanied by military leather straps with contrasting topstitching. And whether you can pull off a barrel roll or not, you’ll appreciate everything about their 300 m water resistance, easy-grip functionality, and corrosion-resistant construction.
En natuurlijk even om de pols

Ik vind ze geweldig.
Verder ter info … ik heb dit stukje als liefhebber gemaakt en buiten het feit dat ik regelmatig bij Eugene van Baal als klant kom, heb ik geen verdere connectie met hen.
De horloges zitten niet in het Nederlandse assortiment en zullen / mogen niet op hun site geplaatst worden.
Wil je dit model, neem dan even contact met Van Baal op
Ik wil hem nog niet al krijg ik hem voor niks, bah wat lelijk…
ze hebben er van alle twee maar 1 dus waarschijnlijk is het probleem zo opgelost
Ik vind die Bloodhounds wel gaaf met die gele accenten
Bloodhounds versie is erg vet idd. Wijzerplaat heeft iets cools met die grijze tint. Is wel een dikke klok, die 44mm avenger
Gekheid natuurlijk, maar mijn potje is niet toereikend.
Ik zou de rode kiezen dan kan Frank de gele nemen, dan krijgen we ook geen ruzie
Draagt kleiner, lunette zelf meet 43mm
Kast dikte zijkant (keramische gedeelte) t/m lunette zonder ruiter is 10mm …
Daardoor komt het op de pols platter en minder groot over.
Ik heb mijn eigen uitvoering nl nagemeten omdat ik het apart vond dat het kleiner droeg dan dat ik van te voren had verwacht.
Ik wil alleen de band met rode sticksels. Als het goed is in dit najaar los te verkrijgen (AD heeft het bij Breitling nagevraagd). Zeer mooie combinatie op mijn Avenger 44 GMT (ff Photoshop gedaan).
Ik zeg toch niks over de bandjes
Ze zijn ook stom ook als ze het niet zouden doen
Zo bedoelde ik het ook niet hoor. My bad als dat zo overkwam.
Ik wilde er alleen maar mee zeggen dat ik de combi erg vet vind!
Dat zeker …
Jazeker, helemaal mee eens. Na de release van de nieuwe Avengers heb ik ze allemaal eens gepast, de 44mm voelde wel echt als een grote jongen. Gek, aangezien ik 46mm gewend ben met de Navi. Vooral vergeleken met de GMT en de 3-hand, die zijn een stuk slanker. Evengoed erg vet hoor. Zou t niet erg vinden om er eentje te hebben
Haha ja die hadden ze toen niet. Dat is wel een klapper inderdaad, gaaf man.
Dat vind ik juist helemaal niet. Ik heb hem en ben erg happy met het draagcomfort en maat. Al moet ik wel zeggen dat ik mijn Chrono 45 erop heb ingeruild. En dat was zeker geen kleine jongen.