Breitling beperkt aantal AD’s, in ieder geval een minder in Amsterdam Zuid

Een juwelier in Amsterdam Zuid moet een voorraad Breitling-horloges aan de fabrikant teruggeven. Ook mag zij geen nieuwe horloges van het merk verkopen. Dat heeft de rechtbank deze week geoordeeld.

De fabrikant had het zogeheten dealership van de juwelier per 31 augustus 2021 beëindigd via een aangetekende brief. De advocaat schreef vervolgens een brief naar de fabrikant. In die brief werd gewezen op de ondertekende distributieovereenkomst. Breitling stelde het tijdstip van beëindiging vanwege de coronacrisis vervolgens uit tot februari 2022.

1 like

Dit is geen nieuws. Horloge merken bouwen al jaren hun dealer netwerk af, openen eigen concept stores.

Hetzelfde zie je gebeuren in de auto branche.

Wel zuur voor de juwelier.

3 likes

Ach die Breitling meuk raak je toch niet kwijt. Wel zonde van de proceskosten.

6 likes

Nou nou nou, het mag wel een tandje minder. Genoeg liefhebbers van Breitling op het forum.

20 likes

Geen topic waard IMO. Normaal onderdeel brand management.

1 like

Mag geen nieuwe horloges meer van het merk verkopen…

Ik weet niet of deze ad ook 2e hands verkoopt, zo ja, dan had ik t wel geweten. :wink:

Kunnen er 2 zijn … ?

Helaas al een aantal jaar aan de gang. Voorheen vooral te merken wanneer een juwelier wilde verhuizen.

Denk dat je er van mag uitgaan dat er maar 1 juwelier in Zuid aan het onderstaande voldoet:
Zie vonnis: “[naam B.V. 1] , een op 14 februari 2002 opgerichte onderneming”

:wink:

Dat las ik nergens…. ?

1 like

“Het vonnis” in rood in het artikel aantikken.

1 like

Duidelijk ……

1 like

Maar het is een horloge forum en dan gaat het over dit soort dingen toch ….?

2 likes

Beste ronp, sorry, maar ik begrijp niet wat je bedoelt. Kan best aan mij liggen, hoor :wink:

Beste lencoth, jij vindt dit topic niet topic waardig schrijf je, maar het is horloge gerelateerd en laat het forum hier nou over horloges gaan.
Dat jij het niet interessant vindt is natuurlijk je goed recht, maar niet echt relevant toch ?
Nu duidelijker ? :wink:

4 likes

Of Topic, maar dat je zoiets apart moet benoemen geeft te denken over die andere 95% vvd…

3 likes

Bedankt voor de toelichting :smiley: Het feit dat een winkel sluit vindt ik niet een post waard, dat klopt. De reden daar achter kan zeker een topic waard zijn. Jammer dat we die niet weten.

Daar wordt het één en ander duidelijk.

1 like

In Rotterdam wordt de Breitling store bestiert door de welbekende :sheep: & :lemon:.
Zal in Amsterdam niet anders zijn.
IWC gaat er ook 1 in Rotterdam openen in samenwerking met dezelfde partner.
Ze willen allemaal de richting van het merk met de kroon op.

Er staat nergens dat de winkel gesloten wordt.

1 like