Breitling blaast "Gallet" nieuw leven in; 2026

Ik had het al even in het “UG”-draadje geplaatst, maar ik denk dat dit nieuws wel een eigen topic verdient.

Interessant nieuws, inhakend op de acquisitie van Breitling op Universal Geneve. Want Breitling heeft nu ook “Gallet” gekocht. Daarmee hebben ze dus drie merken in het portfolio, alle drie in een eigen prijssegment.
Ze verwachten de eerste modellen in 2026 te lanceren. In het prijssegment van Tag Heuer, Tudor, Oris en Longines.

“Gallet will leverage Breitling’s strong relationships with industry suppliers to ensure access to high-quality movements. Gallet watches will be crafted with precision and quality, though they will not undergo a COSC certification.”
Georges Kern - CEO Breitling

7 likes

Ben benieuwd of er echte vraag is naar dit soort niche merken, lijkt me toch een relatief kleine markt voor zo’n groot merk al Breitling. Vind het zelf wel mooie dat oude merken terugkomen trouwens als er ook iets meer uitkomt dan een plakmerk.

Breitling is zelf calibers gaan maken omdat de Swatch groep hen daartoe verplichtte door geen ETA calibers meer te leveren aan derden.

Als Breitling hun eigen calibers niet wil gebruiken in Gallet, maar toch “Swiss made” wil gaan, dan komen we denk ik uit bij Sellita

Dankje voor het delen. Ik ben heel benieuwd! Ik zou er best een willen hebben; zo’n Flying Officer. :ok_hand:

ik kende ze niet, maar ze hadden mooie chrono’s precies in het verleden.

Breitling hun B01 en B09 lijken me aan de dikke kant om hierin te gaan gebruiken.

Of Kenissi. Ze delen tenslotte al kalibers met Tudor.

Dat zit nogal in hun eigen vaarwater

Wanneer gaat es iemand Movado de toekomst geven die het verdient…

3 likes

Dat is toch dat apparatuur huismerk van de Blokker?

Gallet gebruikte Excelsior Park uurwerken.