Je maakt je anders wel erg druk over wat ik te zeggen heb. En dan ook nog mijn collectie erbij halen. Beetje elitair.
Ik ga mij hier even mee bemoeien: de hoek van het altijd beter weten en zuur zijn.
Misschien moet je er nog een keer induiken.
Maar als je de vintage als een moderne wilt kun je beter de vintage kopen. Dat is altijd mooier. En heb je de real deal.
Hij had het over mijn collectie ![]()
Er zijn veel horloge die nu financieel buiten de mogelijkheden vallen, die ga ik niet zonder mij erin verdiept te hebben, automatisch af fakkelen.
De SKX007 voor 150 euro is er niet meer, get over it.
Qua sizing heb je een punt. Zolang de uurwerken van nu het toelaten is er ruimte voor een mooie kleine, historisch correcte Gallet.
De vraag is wie gaat die kopen in volume? Ik vind het super gaaf wat Blancpain nu doet. Een pad om in te slaan voor Gallet?
Tis maar hoe je iets leest.
![]()
*Edit: maar gelukkig hebben ze wel saffier ![]()
![]()
Beetje vreemd dat de indexen fake patina hebben en de wijzers niet, of zie ik iets over t hoofd
Ik zie wat je bedoeld. En ik vind het niet erg. Punt is ik ben al blij als een kind met die witte wijzers op een donkere plaat met aged lume.
Maar je hebt helemaal gelijk.
Hier een actual aged lume met witte wijzers op een zwarte plaat.
Ik weet niet waarom maar die witte lume is bijna onzichtbaar op de wijzers. Wellicht daarom. Beide goddelijk.
Gevalletje in het echt gaan zien.
Maar de filmpjes op insta, maken dit horloge erg aantrekkelijk.
Als je van vintage look houdt is dit echt een leuke concurrent voor een aantal andere merken.
Ik vind hem in elk geval geslaagd.
Ja ik vind dit ook een topper hoor! Blijf er naar kijken. Qua proporties zijn er weinig die dat beter doen in deze prijsklasse met zo’n uurwerk. ![]()
Elprimero en speedmaster reduced (nieuwe dan),
Glassbox is te modern. Moet toch een vintage vibe hebben om te kunnen concurreren.
Echt een leuk horloge. Hebben ze goed gedaan.
.Waarom zetten ze niet gewoon Breitling op de wijzerplaat? Wat voegd dat merk nog toe?
Je hebt helemaal gelijk, waarom niet gewoon Breitling erop plakken als toch alleen maar oude Breitli….oh wacht.
To the grown ups: wie gaat er een halen voor de volgende GTG😬? In naam der wetenschap natuurlijk.
Wat een zure reactie. Veel plezier in Breitling only.
Jij?
![]()
De vintage-geïnspireerde modellen vind ik leuk, de meer moderne vind ik mwah. Jammer dat ze het oude lettertype voor de merknaam hebben laten vallen. Het nieuwe is wat generiek.
Dat geldt voor meerdere merken en niet alleen voor horloges, dit is met auto’s al jaren zo. Denk aan Rolex en Tudor. Ook in Tudor zit een uurwerk van van Breitling…
Ja dat snap ik ook inderdaad niet laat Tudor vallen en maak rolexen van 3000 euro… maar ik zie al dat ik de gek ben in het topic lol