Breitling chrono Colt II (quartz) of Breitling SuperOcean chrono (automatic)

Breitling zelf geeft aan:

  • normaal onderhoud elke 2 jaar,
  • volledig onderhoud elke 4-6 jaar

Als William aangeeft dat hij net een servicebeurt heeft gehad zou ik nu pas in 2020 weer een servicebeurt doen en in 2022 een volledige service.

1 like

Bla bla
Als je niks zinnigs te zeggen hebt hou dan gewoon je mond

1 like

‘Opmaken’ betekent niks meer dan polijsten. Gaat hij onderdelen vervangen als hij slijtage tegenkomt? En op wat geeft hij je garantie?
Met een service beurt in 2011 kun je er ongeveer vanuit gaan dat je, spoedig of over een of twee jaar aan de beurt bent.

Ik zie in je omschrijving staan: “vooral leip van Breitling”. Mogelijk verklaart dat je reactie :smile:
Ik wil me verontschuldigen voor je lange tenen.

1 like

Ik zal het is even na vragen, dankjewel voor de info en het meedenken!

Een reactie als ‘er zijn geen mooie Breitlings’ slaat gewoon nergens op. Ga dan onder een ander topic reageren

1 like

Ik vind breitling horloge.s qua ontwerp te druk.

Dat kan
ieder zijn ding, maar wat heeft dat met dit topic te maken?

Kijk ook even goed na of het glas krasvrij is, niks is zuurder dan thuiskomen en ontdekken dat er een storend krasje aanwezig is.

Meneer david
het heeft niks met dit forum te maken.helemaal niks.

Ik ben persoonlijk ook geen fan van de wat grotere breitlings (zo’n 90% van de collectie :wink: ) omdat ze gewoon enorm slecht bij mij staan, maar onlangs een Navitimer in 43mm gepast en die stond werkelijk geweldig
 wel aanwezig op de pols maar de lugs gingen niet over mijn pols heen. Vraag mij af waarom jij Breitling geen mooi merk vind.

Breitling is een heel mooi merk. Oud merk, sporen verdiend, en super afgewerkte oerdegelijke horloge’s. Esthetisch vind ik het kermisklokken. Te drukke dials, lelijke bezels met die uitsteeksels erop, veel glimmend metaal

Het is helemaal niet mijn smaak, dus vandaar dat ik roep dat er geen mooie Breitlings zijn. Ik snap ook dat deze uitspraak onder Breitling liefhebbers wat reuring kan veroorzaken, maar dat hoort er nou eenmaal bij :wink:

De enige uitzondering is de Superocean Heritage, vrij ingetogen model met een rustigere uitstraling dan andere modellen. Prachtklok. Just my two cents.

4 likes

Mee eens met de SOH, maar niet dat het de enige is. Wat vind je bijvoorbeeld van de Transocean modellen? Ook een rustiger model van Breitling.

5 likes

Die zijn niet geheel onprettig voor het oog. Daydate is wederom niet mijn ding en we zullen het maar niet over de datum op 4 uur hebben. :smile:
Maar ik snap je punt.

1 like

Kunnen jullie je discussie ergens anders gaan voeren, geheel of topic, bedankt voor jullie mening.

TschĂŒss

1 like

Ik heb gestemd maar wil je bij deze nog even benadrukken om toch voor de SO te gaan, prachtig horloge.

Succes!

1 like

Breitling of rolex.geef mij maar rolex.eigen manufactuur.oudere breitlings zijn toch eta.de rolex modellen zijn vind ik toch ingetogener zolang ze orgineel zijn en je ze niet optuigt met allerlei blingbling.breitling is te kermisachtig.

Ga je mening ergens anders aan de grote klok hangen. Ik vraag advies over een keuze tussen twee modellen van Breitling, als je Breitling sowieso niet mooi vind heb je hier niets te zoeken.

Ik wilde de eer aan mezelf houden. Weer een mening: ik vind dat u voor een nieuw lid nogal veel noten op uw zang heeft. Een forum is een discussieplatform en daarnaast een openbaar medium. Het komt weleens voor dat er off topic in een topic word gereageerd. Als u daar niet van gediend bent, heeft u wellicht hier niets te zoeken. I rest my case.

2 likes

Hoi @Alex093,

Persoonlijk zou ik voor nieuw of zgan als nieuw. Beide horloges van Breitling zijn prachtig echter alleen wel ‘groot’ om de pols. Ik zou eens bij een juwelier langs gaan om te kijken of het je lekker zit en waar je echt dat ‘wauw’ gevoel van krijgt! Daar draait het om bij horloges. Ik heb zelf een nieuwe superocean heritage gekocht en elke dag denk ik nog ‘wauw’ wat een top klok! Bij een handopwinder moet je wat meer zorg dragen voor de klok, maar doe je waar je je goed bij voelt!

2 likes