Breitling chrono Colt II (quartz) of Breitling SuperOcean chrono (automatic)

Nog even reagerend op de meningen hier van sommige mensen. Houdt het bij het topic. Hij vraagt advies over het horloge, niet wat je wel of niet mooi vindt. Wil je echt meedenken? Stuur dan een PB met een mooie link in de trant van: wat vind je hiervan? Dan denk je mee… we weten immers allemaal dat je smaak als beginnend liefhebber per 3 maanden kan veranderen. @Alex093 top dat je nu zover bent dat je er eentje aan kan schaffen! Voor zo’n bedrag, ga voor kwaliteit, dus een automaat, koop er eentje nieuw… de beleving is ook wat waard voor
Ke eerste klok!

2 likes

Rolex heeft ook pas sinds 2000 een eigen chronograaf kaliber. Breitling heeft tegenwoordig ook manufactuur chronogaven. De B01 doet niet onder voor de Rolex. :wink:

ja jammer he, het Zentih uurwerk (36.000!) was ook niet te versmaden :wink:

Patek heeft ook jaren (Lemania) uurwerken gebruikt als chronograaf uurwerk.

Niets mis met Breitling.

6 likes

Beste Alex, heb het idee dat je niet precies weet wat je eisen zijn. Oriënteer je goed. En wat @anon12406429EV zegt, ga kijken en passen dan weet je snel genoeg waarmee je klikt. Het is een grote aankoop, niet te snel beslissen of voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.

1 like

Wellicht maak ik speciaal voor jullie beide een topic aan om te klagen en jullie mening te delen over horloges die jullie niet mooi vinden. Dan hebben jullie plek om je stoom af te blazen en hoeven mij er niet mee lastig te vallen :smiley:.

Fijne dag verder

Beste Marco,

Super bedankt voor het advies. Ik had ook de voorkeur voor een nieuw horloge. Ook voor de ervaring en dan is het echt mijn horloge. Helaas valt mijn smaak toch op de iets oudere modellen. En €7000,- voor een nieuwe gaat mij nu nog even te ver :grin:.

@sanderbbb

Ik heb al eens een Colt a73350 om gehad van 38mm deze vond ik vrij klein vallen, wel enorm mooi. Naast Breitling ook eens een Rolex submarine date van een maat van me om gehad (40mm). Deze viel bij hem vrij groot maar bij mij zat hij prima, ook echt eentje voor op de lijst. Ik ga morgen is even naar schaap en citroen om 1tje van 42mm om de pols te leggen, dat gezegd heb ik vroeger ook wel is 1 van 48mm om gehad. Spuug lelijk ding nooit meer gedragen :joy:

1 like

@Alex093 top! Goed idee om naar S&C te gaan. Laat je goed informeren, dan weet je snel genoeg of je met iemand met passie en kennis te maken hebt. Ik ging in eerste instantie orienteren op een Rolex Sub (mijn graal als kind) maar toen zij mij de SOH liet zien, sloeg ik als een blok om… je moet ze goed om doen, er ff mee lopen, eigenlijk ff kleren aandoen waarmee/waaronder je hem het vaakst zult dragen. Dan weet je gelijk hoe dat zit.

2 likes

Nou, net bij schaap en citroen geweest. Kwam met iemand aan tafel die werkelijk 0 verstand had van de modellen van breitling. Wel super mooie nieuwe superocean gepast😱 nu maar op naar van willegen

En waar ga je hem uiteindelijk kopen? Via een AD, 2e hands of via de grijze handel?

Dat weet ik nog niet, waarschijnlijk bij William Wien watches de superocean a13340 automatic. Net de superocean 42 om gehad bij van willegen, andere bezel maar wel zelfde dikte en grootte. Heel mooi horloge, moet zeggen dat ik idd wel even moest wennen aan de dikte. Een colt a73350 vind ik ook nogsteeds erg mooi maar die is net een tikje kleiner en is een quartz, scheelt me wel flink wat centen als ik die zou halen 2e hands.

hier een fototje van de SO II, te groot? Of prima van formaat

Wat zijn jullie gedachten?

@anon12406429EV @sanderbbb

Ps: super service bij van Willegen, zelf een boek mee gekregen! Als ik dalijk een horloge heb om te onderhouden breng ik hem zeker daar!

2 likes

Ik zeg, prima van formaat. Het is wel fijn als een stuk gewicht om je pols hangt, dan word je er op verschillende momenten aan op de dag aan herinnerd dat je een stukje vakmanschap draagt. Staat als gegoten.
Ontzettend mooi model horloge man.

3 likes

Staat je goed hoor! Heel mooi horloge en de maat is prima!
Heb je wel eerlijk vertelt dat je alleen kwam kijken en waarschijnlijk ergens anders gaat kopen? Ze zullen niet echt blij met je zijn als je straks opeens weer langskomt met een nieuw horloge alleen voor onderhoud.
Van Willigen geeft zelf ook korting he…volgens mij standaard rond de 10%

Heb ik gemeld, kwam er alleen om me te oriënteren of het formaat van de horloges heb ik gezegd. Niks kopen

1 like

Inmiddels heb ik een enorme duik genomen in dit forum en mij verdiept in alle modellen die er zijn en ben ik het spoor nu bijster. Ik heb nu een waslijst aan horloges die ik bijzonder mooi vind, ik zal me tot nu toe even houden op de modellen van Breitling, maar ik moet zeggen dat een mooie seiko duiker, Oris duiker of Omega speedmaster ook mijn aandacht trekt.

Tussen de volgende modellen van Breitling kan ik maar geen keuze maken, het liefst koop ik ze alle 3 :sweat_smile:

Chronomat evolution


Superocean chrono

Headwind day date

Ik ben van plan dit weekend maar eens heen en weer te gaan reizen om ze allemaal te gaan passen. Mijn verwachting is dat de Evolution en de Headwind iets te groot vallen om mijn pols, maar wel mooier in verhouding zijn dan de Superocean Chrono aangezien dit een vrij dik (lijkend) model is.

Graag jullie gedachtes hierover

Edit: even wat foto’s toegevoegd

1 like

Eerst passen en in t eggie bekijken. Dan pas weet je wat je wel of juist niet wilt

En zoiets? stuur maar een PB indien geïnteresseerd.

2 likes

Ik zou voor de SuperOcean Chrono gaan…succes met je keuze en laat even weten welke het is geworden.

Mooi hè, bij het woord ‘Breitling’ hebben zoveel mensen ineens een uitgesproken mening die hoognodig moet worden verspreid :smile:

Zonder gekheid, pas vooral alle modellen. Persoonlijk vond ik een opgelegd logo in real life een stuk mooier dan de modellen met een gedrukt logo. Andersom vond ik de stalen band van de Colt weer mooier dan de gepolijste stalen band van de Avenger GMT II. Zo heeft ieder horloge plus- en minpunten. Jij bent degene die met het horloge moet lopen dus neem alle tijd voor de keuze. De zoektocht is bijna even leuk als het einddoel :wink:

1 like

Ik moet eerlijk zeggen dat het mij niet zoveel doet wat andere personen van het merk Breitling vinden. Het (vaak negatieve) commentaar dat men geeft zegt meer over deze personen dan over het merk Breitling…
Iedereen heeft zo zijn voorkeur qua merk/model en die respecteer ik gewoon.