Breitling chrono Colt II (quartz) of Breitling SuperOcean chrono (automatic)

Beste forumleden,

Ik heb van jongs af aan al dat mijn oog valt op horloges zoals Tag Heuer, Breitling en Rolex. Het mooiste horloge in de etalage uitzoeken en er dan achter komen dat hij onbetaalbaar is. Nu ik me eindelijk een horloge naar mijn wens kan veroorloven twijfel ik tussen de volgende horloges die ik online heb gevonden:

Breitling Chrono Colt II (quartz) jaar 2009 €2000,-

Breitling SuperOcean Chrono (automatic) jaar 2006 €2250,-

  • Chrono Colt II quartz
  • SuperOcean chrono automatic

0 stemmers

Ik kan ook een nieuwe Breitling halen maar de huidige ontwerp stijl bevalt me niet echt. Ik hou toch wel echt van de modellen tussen 2000 en 2010.

Wat is jullie advies en wat zijn de voor en nadelen van automatic en quartz?

Mvg,

Alex

3 likes

De nieuwe colt zit qua maat en ontwerp juist weer terug op die “ontwerpperiode”. Mijn eerste echte horloge was een Colt2, maar nu al weer geruime tijd tevreden met de huidige Colt 41.

Nieuw zou dan ook mijn keuze zijn, zeker tov deze prijzen.

1 like

Precies Bert, mijn voorkeur gaat ook uit naar nieuw. Ik stoor me alleen mateloos aan het logo dat bij de nieuwe Colt goud is en het logo detail dat mist op de seconde wijzer. Het zijn de details :sweat_smile:.

De nieuwe uitvoering van de SuperOcean vind ik al helemaal niks.

gr,

Alex

@frenk heeft nog een mooie superquartz te koop staan hier

1 like

Dankjewel Eric,

Mooi horloge en prima prijs, Maar toch niet helemaal mijn smaak.

gr,

Alex

Een Colt of Superocean kost nieuw tussen de €3500,- (colt) en €4800,-. (Superocean).
Als je dan echt een Breitling wil kopen, kan je ook een mooie gebruikte Chronomat kopen…dan heb je geen goud logo, maar wel je detail op de secondewijzer.

David,

Bij Reuter diamonds kreeg ik al gelijk dikke korting aangeboden (ruim €1000,-). Het gouden logo vind ik ook juist Niet mooi, voorkeur gaat uit naar het zilveren logo wat ook echt een werkje opzich is i.p.v. een “sort of” sticker. Een gebruikt horloge is voor mij dus de enige optie :grin:. Als ik een Colt II zou halen.

gr,

Alex

1 like

Ik vind vooral de wijzerplaat van die automatic mooier.
Wel is het te hopen dat ie voorlopig geen service nodig heeft :sweat_smile:

P.s en datum op 4 uur ben ik ook geen fan van!

Precies waarom ik destijds voor een iets oudere Colt koos ipv het nieuwe model.
Opgelegd is veel mooier dan een print

1 like

En de nieuwe Chronospace Evo?

1 like

Chronomat heeft toch geen goud logo?

Klopt, de Chronomat heeft een opgelegd zilveren logo, alleen deze is ruim €8.000,- misschien bij Reuter €6.000,- :grin:. Maar dat vind ik net iets te veel.

gr,

alex

Wow! Dat is zeker een mooie! daar ga ik ook eens naar verder kijken.

Ik zou voor de superocean gaan. De geschroefde pushers, datum en dagaanduiding op 3 uur en rechte band vind ik mooier dan van de colt…

Eens!

Heel gaaf maar wel titanium en quartz als ik me niet vergis

Alles kan… ik heb wel een opgelegd gouden logo in de chronomat en ben daar zeer content mee!

Qua topic.
Absoluut de automaat. Mooiere klok ten eerste en ten tweede geeft de automaat net dat beetje extra aan de klok! Mooi ding!

1 like

Contact gehad met William Wien Watches,

Ik heb hier op het forum goede verhalen gehoord over de verkoper WWwatches.

Eind november ga ik de SuperOcean ophalen in Wageningen, te mooie klok om voor deze prijs te laten liggen (zelfs nog iets daaronder).

Dit had William over het horloge te melden:

De SuperOcean is van 2006 en helemaal compleet. Is door Breitling in 2011 geserviced. Mijn eigen horlogemaker heeft vorige week het horloge nagekeken en opnieuw opgemaakt. De Breitling is weer in topstaat en wordt met een jaar garantie geleverd.

Moet ik hier dan nog rekening gaan houden met een service beurt binnen 1-2 jaar?

gr,

Alex

1 like

Vooropgesteld: er zijn geen mooie Breitlings, behalve de Superocean Heritage. Dat gezegd hebbende, zou ik gaan voor de Superocean. Deze is een automaat, geen datum op de 4 uur en niet zo’n kermisband er als de Colt. Slechts mijn bescheiden mening, niet teveel waarde aan hechten verder.

1 like

Altijd voor de automaat gaan. Zou voor zo’n bedrag nooit voor een Quartz gaan but that is just me.

1 like